Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan har det seg at (i de aller fleste tilfeller) den høyre testikkel er lavere nede enn den venstre?

Altså,,, hvorfor den høyre? Og hvorfor er det slik hos de aller fleste?

Ikke for å gjøre narr av deg eller noe, men hvordan vet du at "de aller fleste" har det slik? Vært i Skottland i det siste? Mine testikler henger nå likt, så ifølge deg er jeg altså unormal? :roll:

7246636[/snapback]

 

 

Har ikke sagt noe om unormalt...

 

Har ikke vært i skottland "ever" og tror ikke jeg kommer til å sjekke ut dette emnet om jeg noengang er så heldig å få tatt en tur dit!

 

Spørsmålet kom egentlig fra legen når jeg var til kontroll med min sønn. Eller spørsmål... mere en ehh nysgjerrig konklusjon av han.... Jeg viste ikke dette var tilfellet før det ble nevnt...

Lenke til kommentar

Jepp, det går som vanlig alkohol. Med mindre du har fått tak i en variant som er laget med ekte malurt, men slike drikker finnes praktisk talt ikke som orginalvare noen plasser i verden grunnet de hjerneskadende stoffene. Det skal vistnok være ekstremt vanskelig å få tak i ekte absinth med mindre man lager det selv. Noen mindre produsenter påstår at de har ekte absinth uten at det er sant. I følge en dokumentar om drikkevarer som Berulfsen hadde på NRK så klarte han og filmlaget å finne en liten obskur bakgårdsprodusent av ekte absinth i russland. De klarte ikke å spore det opp noen andre steder.

Lenke til kommentar
Jepp, det går som vanlig alkohol. Med mindre du har fått tak i en variant som er laget med ekte malurt, men slike drikker finnes praktisk talt ikke som orginalvare noen plasser i verden grunnet de hjerneskadende stoffene. Det skal vistnok være ekstremt vanskelig å få tak i ekte absinth med mindre man lager det selv. Noen mindre produsenter påstår at de har ekte absinth uten at det er sant. I følge en dokumentar om drikkevarer som Berulfsen hadde på NRK så klarte han og filmlaget å finne en liten obskur bakgårdsprodusent av ekte absinth i russland. De klarte ikke å spore det opp noen andre steder.

7249421[/snapback]

 

Vanlig absinth er ulovlig tror jeg.

 

Jeg har ikke noen dokumentasjon på dette, men en kan jo spørre seg hvorfor polet ikke selger denne(fordi den er så sterk at den blir ansett som narkotika).

 

Også var han sammen med ei dame som trodde dette var vanlig alkohol, som tok med seg 2-4 flasker hjem.

I ettertid fikk hun vite at det var straffbart.

edit:

 

leste litt på wikipedia.no , og der står det at absinthen ble bannlyst i europa og usa tidlig på 1900-tallet fordi det var så mange som drakk den.

Idag finner man en mildere versjon på vinmonopolet som man kan kjøpe, men skal du ha noe sterkere(70%) må du smugle deg utenlandsfra.

 

 

Konklusjon: Når det kommer til spørsmålet om absint er ulovlig i norge, så kommer det altså på hvor sterk absint du mener.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

'Ekte' Absinth holder 70% og er således ikke lov å innføre til norge, uavhengig av om det er andre virkestoffer i det eller ei.

 

Er man veldig keen på malurtfylla så dra til Strømstad og kjøp Malurtsnaps på Systembolaget. Det er noe grumsete bittert jævelskap og jeg lover deg du påperoper deg halliser før flaska er halvtom bare for å slippe resten ;)

Absinthgutta som fikk hallusinasjoner var vel stort sett på fylla 24/7 så det blir ikke det samme å få tak i en flaske eller to i Russland eller annet egnet sted og hive seg på en lørdagskveld.

Lenke til kommentar
Vanlig absinth er ulovlig tror jeg.

I Norge ja ;)

Jeg har ikke noen dokumentasjon på dette, men en kan jo spørre seg hvorfor polet ikke selger denne(fordi den er så sterk at den blir ansett som narkotika).

Norge vi snakker om her? Alt er fordbudt! :!:

leste litt på wikipedia.no , og der står det at absinthen ble bannlyst i europa og usa tidlig på 1900-tallet fordi det var så mange som drakk den.

Idag finner man en mildere versjon på vinmonopolet som man kan kjøpe, men skal du ha noe sterkere(70%) må du smugle deg utenlandsfra.

Absinth med 70% er overalt på barer osv i Spania sidenav huset mitt :D

+ At bare en av de barene jeg har funnet har AfterSHock, og den er rett sidenav huset også! :D! Noe av det beste jeg vet!

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Vanlig absinth er ulovlig tror jeg.

I Norge ja ;)

Jeg har ikke noen dokumentasjon på dette, men en kan jo spørre seg hvorfor polet ikke selger denne(fordi den er så sterk at den blir ansett som narkotika).

Norge vi snakker om her? Alt er fordbudt! :!:

leste litt på wikipedia.no , og der står det at absinthen ble bannlyst i europa og usa tidlig på 1900-tallet fordi det var så mange som drakk den.

Idag finner man en mildere versjon på vinmonopolet som man kan kjøpe, men skal du ha noe sterkere(70%) må du smugle deg utenlandsfra.

Absinth med 70% er overalt på barer osv i Spania sidenav huset mitt :D

+ At bare en av de barene jeg har funnet har AfterSHock, og den er rett sidenav huset også! :D! Noe av det beste jeg vet!

7252217[/snapback]

 

datasmurf spurte om det var ulovlig å ta md seg inn i norge.

jeg svarte ham.

 

Hvilket forhold andre land har til denne drinken, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Jeg har drukket Absinth i Polen. Aner ikke hvor ekte den var, men det var ikke mange shottene før jeg var sikker på at jeg hadde fått eselører (sånn som i Pinochio, du vet). Og en liten stund etter det gikk jeg rett i bakken. ALDRI mer!

7249857[/snapback]

 

Sier det samme, drakk Absinth bar og skyldte ned med øl..ikke smart.

Lenke til kommentar
er 8 grader celsius dobbelt så varmt som 4 grader celsius?

 

hadde diskusjonen med en her om dagen. han mente at det ikke var dobbelt så mye varmeutstråling eller no.

7254524[/snapback]

4 degrees Celsius = 39.2 degrees Fahrenheit

4*2 = 8 C

39.2*2 = 78.4 F

 

78.4 degrees Fahrenheit = 25.7777778 degrees Celsius

 

Ergo: Nei, måleenheter varierer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...