Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor hadde vi vært i dag uten Microsoft?

7222318[/snapback]

Vi hadde slått i tastaturet mens vi spilte spill i DOS

7222391[/snapback]

MS-DOS? :p

 

Jeg tror nok utviklinga ville gått omtrent som i dag men det er selvfølgelig umulig å spå. Kanskje Apple eller Amiga hadde vært det alle hadde hjemme? Eller kanskje Linux og PC? Kanskje det hadde vært mange leverandører som kriget hardt om å lage det beste slik at utviklingen gikk i rivende tempo? Eller kanskje apple hadde hvilt på monopol-lauvbærene og utviklingen hadde gått i snegletempo?

 

Jeg tror at utvalget av alternativer og kompatibilitet med hverandre spiller en nøkkelrolle i hvor fort utviklingen går. Jo mer kompatibilitet og flere alternativer som utvikler tilsvarende løsninger jo større er sjansene for at en utvikler noe genialt som andre produsenter kan ta i bruk etter hvert. Det at patenter kan brukes for å hindre at andre tar i bruk geniale løsninger mener jeg bremser utviklinga. Jo friere jo bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dette er vel ikke akkurat en snodig ting å lure på, men det er noe jeg lurer på: For en tid siden kjøpte jeg en SanDisk c150 mp3-spiller. Funker greit nok den, men blir litt forbauset når jeg leter etter en firmware update til mp3-spilleren og finner en amerikansk versjon som er litt nyere. Jeg oppdaterer fra europeisk firmware til amerikansk, og til min store forbauselse har jeg nå en mp3-spiller med radio! Hva i huleste er poenget med å utelate noe slikt? Spilleren hadde jo støtte for radio hele tiden, og jeg ville faktisk ha en spiller med radio, men tenkte aldri over det da jeg kjøpte den. Hva om noen som da skulle kjøpe spilleren hadde som kriterie at den måtte ha radio, og da valgte bort SanDisk fordi den ikke hadde det? Litt rar markedsføring?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Hvor lenge varer et gjennomsnittelig kåseri?

7222582[/snapback]

 

Iflg sånt som er på P1 på morgenen er det bare 3-4 minutter langt.

Og det skal følge en spesiell form, er ikke bare en "vittig" tekst.

7223437[/snapback]

Okai! ;)

 

Forresten, joikaboller er laget av reinsdyrkjøtt, right?

 

EDIT: boller, ikke kaker.

Endret av Negotiation
Lenke til kommentar
Dette er vel ikke akkurat en snodig ting å lure på, men det er noe jeg lurer på: For en tid siden kjøpte jeg en SanDisk c150 mp3-spiller. Funker greit nok den, men blir litt forbauset når jeg leter etter en firmware update til mp3-spilleren og finner en amerikansk versjon som er litt nyere. Jeg oppdaterer fra europeisk firmware til amerikansk, og til min store forbauselse har jeg nå en mp3-spiller med radio! Hva i huleste er poenget med å utelate noe slikt? Spilleren hadde jo støtte for radio hele tiden, og jeg ville faktisk ha en spiller med radio, men tenkte aldri over det da jeg kjøpte den. Hva om noen som da skulle kjøpe spilleren hadde som kriterie at den måtte ha radio, og da valgte bort SanDisk fordi den ikke hadde det? Litt rar markedsføring?

7223346[/snapback]

Akkurat det med radio vet jeg simpelten ikke, det var uansett veldig idiotisk av Sandisk å utelate radioen i Europa FWen. Det kan jo også være tilfelle at radio mulighetene ikke var klare da du kjøpte spilleren.

 

Men rart var det ja :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva er forskjellen på legert og ulegert stål?
En legering er en sammensetning av flere stoffer, f.eks. er loddetinn en legering av tinn og bly (som også gjør at loddetinnet går rett fra fast til flytende form p.g.a. smeltepunktene til disse to stoffene).
Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på legert og ulegert stål?
En legering er en sammensetning av flere stoffer, f.eks. er loddetinn en legering av tinn og bly (som også gjør at loddetinnet går rett fra fast til flytende form p.g.a. smeltepunktene til disse to stoffene).
Stål er i seg sjølv ei legering forøvrig... Sjå òg Caplex. Legert stål er kanskje det same som spesialstål her?
Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på legert og ulegert stål?

7224519[/snapback]

Begge deler er legeringer (blandinger). Stål er ikke et grunnstoff men en blanding av jern og karbon (De enkleste legeringene). Det er trolig bare feilskrevet av noen som ikke vet dette, men som vet at det er forskjell på de to ståltypene de selger. Jeg antar at de mener vanlig konstrukssjonsstål når de skriver ulegert, og spesialstål, f.eks rustfritt (Nikkel og krom-legert) stål når de skriver legert. Såkalt syrefast er også nikkel og krom-legert, men det har mer av begge deler og tåler dermed mer korrosive væsker.

Lenke til kommentar
Kakkerlakker kan fint leve i norge. Det er et skikkelig hardført skadedyr så jeg anbefaler deg å ta livet at hva det måtte være. F.eks helle kokende vann på eller noe sånt. Det er skikkelig vanskelig og kostbart å bli kvitt kakkerlakker.

 

Men det kan vel hende at egget er noe annet enn kakkerlakkegg? F.eks edderkoppegg?

7222313[/snapback]

Edderkoppegg ..tja kanskje det.

 

Et kjapt søk på google, ga meg bilder av noe som ligner iallefall.

 

Det nye spørsmålet blir da:

 

Hvordan skal jeg oppbevare dette egget for at egget skal klekkes ?

(hvis det viser seg at det er et edderkopp-egg)

Lenke til kommentar

Hvis egget får frisk luft og har fin tropetemperatur så tror jeg forholdene ligger til rette og ligner på forholdene der bananplantasjen er. Det spørs bare om det har overlevd kjølelagrene på vei fra plantasjen til butikken.

 

PS. Hvis det er en slags spindel-kokong med edderkoppegg inni så kan det inneholde flere hundre bittersmå egg. Da blir det et rimelig mylder når de slipper ut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...