Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
*snip*
Hva er utdanningen din, Simen1?
Grunnkurs Innformasjonsinnhenting, VK1 Informasjonsutnyttelse, VK2 Informasjonsvidereføring.

...alle vet da det :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Beklager til alle som fikk se bildet som ble postet med min bruker. :( Automatisk innlogging når du har besøk = farlig..

Ontopic: Hvorfor er det alltid noen som absolutt må ødelegge for andre?

Lenke til kommentar

Har kjøttprodusentene begynnt å bruke fiskeprodukter i kjøttdeigen? (F.eks fiskefett)

Grunnen til at jeg spør er fordi steikepanna av og til har luktet fisk etter at jeg har stekt kjøttdeig i den. (Altså etter at den har vært vasket grundig). Fiskelukta kommer tilbake neste gang den brukes men dovner bort etter 1-2 gangers bruk.

Lenke til kommentar
Ontopic: Hvorfor er det alltid noen som absolutt må ødelegge for andre?

7212726[/snapback]

Det ligger i menneskets natur.. Konkurranseinstinkt, osv.. Man prøver å trykke "motstanderen" ned for å få fordeler selv.. Tror jeg. :p

7212761[/snapback]

Du har jo passe riktig, jeg gjorde det selv mot en på et annet forum, det var fordi han var ekstremt snål da..

haha

Lenke til kommentar

Simpel mobbing er vel som regel for å elevere seg selv. Plageren er usikker på sin egen sosiale status, og føler at den øker når han rakker ned på andre.

Man kan også tenke seg andre grunner; for eksempel kan man velge å angripe noen for at vedkommende ikke skal få gjennomslag for sitt synspunkt, eller man prøver å ødelegge for dem fordi det vil gi en selv goder i form av høyere stilling, bedre lønn etc.

Det kunne i grunnen vært interessant å lest mer om slike basalgrunner til mobbing.

Lenke til kommentar
Har kjøttprodusentene begynnt å bruke fiskeprodukter i kjøttdeigen? (F.eks fiskefett)

Grunnen til at jeg spør er fordi steikepanna av og til har luktet fisk etter at jeg har stekt kjøttdeig i den. (Altså etter at den har vært vasket grundig). Fiskelukta kommer tilbake neste gang den brukes men dovner bort etter 1-2 gangers bruk.

7212748[/snapback]

Kjøttprodusenter, spesielt de som driver med griser, bruker sildemel i foret. Om dyrene ikke fores ned med annet for før slakting, vil du kunne nyte duften av stekt sild i lange tider etter en svinemiddag. I et ekstra groteskt tilfelle kom naboen på besøk for å høre om sildefisket hadde startet allerede.

Spesielt pølser har hatt endel slike problemer. Jeg trodde bransjen hadde skjerpet seg, men når suelår danderes pent med sauelort før pakking og E Coli fortsatt florerer rundt om i landet burde det igrunnen ikke ha overrskasket meg at de ikke forer ned alltid.

Lenke til kommentar

Heisann.. Noe jeg lurer litt på?

Jeg så på Tripplet på TvNorge for kansje en uke siden. Da var det 2 utleninger som hadde sitt eget innslag.. Denne gangen var de i militæret. En av øvelsene gjikk ut på at de ble sendt inn i et hus med gassmasker på. Da de kom inn måtte de stille seg forann "sjersjanten" eller noe slikt og ta av seg masken og svare på noen spørsmål. Men ikke lenge etter att di hadde tatt av masken begynte de og svimmle og spy. Noen som vet hvilken gass det var og hvordan den virker?

Takk :)

Lenke til kommentar
Heisann.. Noe jeg lurer litt på?

Jeg så på Tripplet på TvNorge for kansje en uke siden. Da var det 2 utleninger som hadde sitt eget innslag.. Denne gangen var de i militæret. En av øvelsene gjikk ut på at de ble sendt inn i et hus med gassmasker på. Da de kom inn måtte de stille seg forann "sjersjanten" eller noe slikt og ta av seg masken og svare på noen spørsmål. Men ikke lenge etter att di hadde tatt av masken begynte de og svimmle og spy. Noen som vet hvilken gass det var og hvordan den virker?

Takk :)

7213416[/snapback]

CS gass, får tårer og snørr reaksjonene til å gå bananas.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cs_gas

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...