TanglewoodD Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Hva flate menes med "olje ovn" når det står 1000 W ? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...5kAAAEOtuI03xiL Har lenge tenkt på en ovn til å ha på rommet mitt ( får plass til en seng og et bord, altså ikke så stort.. Er det NOE annet som er billigere og varmer kvikt ? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Det er en ovn som inneholder olje, som igjen blir varmet opp. Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 De varmer godt også. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Varmer ikke så fort, men holder godt på varmen. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Ok, da kjøper jeg den :phbg34: Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Har hørt at slike oljeovner kan være farlige fordi de noen ganger sprekker. Gjør de det vil den glovarme oljen sprute ut på alle i nærheten og forutsake stor skade. Endret 3. november 2006 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Om de begynner å lekke så oppstår det stor brannfare med de. De bør byttes jevnlig med noen års mellomrom, og de bør ikke være på når man ikke er i samme rom! Jeg leker ninja og tar sjansen! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 De varmer godt også.7210851[/snapback] Tja 1000W er samme mengde varme som andre ovner med 1000W. Poenget med oljen er bare at temperaturen på overflaten av ovnen ikke skal bli for høy. Stort areal med middels høy temperatur varmer like mye som et mindre areal med høyere temperatur, men man unngår at støv svies og lager dårlig inneluft. Oljen fungerer bare som en slags "heatpipe" eller varmefordeler. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 OK, skjønte det ... Men det kan jo ikke være noe stor fare ved og la den stå å gå littegrann, mens jeg er ute osv. Er ikke snakk om 10 timer i strekk, men 4-6 kanskje. Kjøper den, og håper jeg ikke får glodhet olje i trynet og får 3grads forbrenning. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Om det går hull på den (noe det av og til gjør) så renner det ut olje og bobler inn luft. Vameelement + luft + olje er omtrent det samme som branntrekanten: gnist/varmekilde + oksygen + brennbart materiale. Så snart den begynner å lekke vil den umiddelbart bli en raskt tikkende brannbombe. Om du ikke er til stede når det skjer og kan dra ut kontakten, skru av sikringa og bruke pulverapparat så spiller det liten rolle om det er 4 eller 10 timer til du kommer hjem. En brann vil lett kunne overtenne et hus eller en leilighet i løpet av 10 minutter. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Får man kjøpt koffein i pur form uten noe annet innblanda? Sånn i form man kan sprøyte inn i ting... Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Med all din kunnskap innen forskjellige ting, Simen1, - hva er da din jobb? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Hva betyr <3? Har lagt merke til at mange fjortisser benytter seg av det. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 er du blind? du ser da at det er et hjerte? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Datasmurf: Det kan man sikkert, men det kreves nok at man er et seriøst firma i kjemisk industri for å kjøpe det. Privatpersoner med litt over gjennomsnittlig kunnskaper om kjemi kan utvinne det selv fra koffeinholdige ting som kaffe og te. (Noe jeg gjorde i praksis på kjemilaben en gang i tida) Negotiation: Jeg jobber nå med simulering av fysikk (3D modeller på datamaskina) på oppdrag for metallindustrien. Væskeflyt av metall, slagg, strømning, varmetransport, faseoverganger, støping, prosessforbedring etc. Jeg er også litt inne på simulering av væskestrømning for oljeindustrien. Tidligere har jeg jobbet som elektriker, forsker (metall), ansvarlig for teknisk vedlikehold av instrumenter og utstyr, og en rekke småjobber i et vidt spekter. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 M-J Nå ser jeg det. Måtte bare snu monitoren 90 grader og bruke fantasien litt Lenke til kommentar
M-J Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 : ) klarer du og se hva det er uten og snu hodet og bruke fantasien hehe Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Datasmurf: Det kan man sikkert, men det kreves nok at man er et seriøst firma i kjemisk industri for å kjøpe det. Privatpersoner med litt over gjennomsnittlig kunnskaper om kjemi kan utvinne det selv fra koffeinholdige ting som kaffe og te. (Noe jeg gjorde i praksis på kjemilaben en gang i tida) 7211230[/snapback] Ah. Så destillere koffein fra kaffe og få en koffeininnholdig sirup eller knuse / finmale koffeinpiller... Hmm Vel, hva enn jeg ender opp med, dette skal det bli penger av! Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Det er jo selvfølgelig så vi kan pusse nesen så alle andre skal se av vi er syk. Er et gammelt instinkt som henger igjen fra den tiden vi ikke kunne snakke og vi var avhengig av det for å bli tatt vare på når vi var syk. 7209620[/snapback] Dette har du finnet på, right? Hva brukte de til å snyte seg med før de oppfant dopapir? 7209814[/snapback] Løsningen finner vi nok i diktanalysen av følgende: In days of oldwhen knights were bold and toilet paper was not invented they wiped their **** with a turf of grass and then they went contended Svaret er derfor sikkert gress. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 *snip* 7211230[/snapback] Hva er utdanningen din, Simen1? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg