Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De varmer godt også.

7210851[/snapback]

Tja 1000W er samme mengde varme som andre ovner med 1000W.

 

Poenget med oljen er bare at temperaturen på overflaten av ovnen ikke skal bli for høy. Stort areal med middels høy temperatur varmer like mye som et mindre areal med høyere temperatur, men man unngår at støv svies og lager dårlig inneluft. Oljen fungerer bare som en slags "heatpipe" eller varmefordeler.

Lenke til kommentar

Om det går hull på den (noe det av og til gjør) så renner det ut olje og bobler inn luft. Vameelement + luft + olje er omtrent det samme som branntrekanten: gnist/varmekilde + oksygen + brennbart materiale. Så snart den begynner å lekke vil den umiddelbart bli en raskt tikkende brannbombe. Om du ikke er til stede når det skjer og kan dra ut kontakten, skru av sikringa og bruke pulverapparat så spiller det liten rolle om det er 4 eller 10 timer til du kommer hjem. En brann vil lett kunne overtenne et hus eller en leilighet i løpet av 10 minutter.

Lenke til kommentar

Datasmurf: Det kan man sikkert, men det kreves nok at man er et seriøst firma i kjemisk industri for å kjøpe det. Privatpersoner med litt over gjennomsnittlig kunnskaper om kjemi kan utvinne det selv fra koffeinholdige ting som kaffe og te. (Noe jeg gjorde i praksis på kjemilaben en gang i tida)

 

Negotiation: Jeg jobber nå med simulering av fysikk (3D modeller på datamaskina) på oppdrag for metallindustrien. Væskeflyt av metall, slagg, strømning, varmetransport, faseoverganger, støping, prosessforbedring etc. Jeg er også litt inne på simulering av væskestrømning for oljeindustrien. Tidligere har jeg jobbet som elektriker, forsker (metall), ansvarlig for teknisk vedlikehold av instrumenter og utstyr, og en rekke småjobber i et vidt spekter.

Lenke til kommentar
Datasmurf: Det kan man sikkert, men det kreves nok at man er et seriøst firma i kjemisk industri for å kjøpe det. Privatpersoner med litt over gjennomsnittlig kunnskaper om kjemi kan utvinne det selv fra koffeinholdige ting som kaffe og te. (Noe jeg gjorde i praksis på kjemilaben en gang i tida)

7211230[/snapback]

 

Ah.

Så destillere koffein fra kaffe og få en koffeininnholdig sirup eller knuse / finmale koffeinpiller...

Hmm :p

 

 

Vel, hva enn jeg ender opp med, dette skal det bli penger av! :D

Lenke til kommentar
Det er jo selvfølgelig så vi kan pusse nesen så alle andre skal se av vi er syk. Er et gammelt instinkt som henger igjen fra den tiden vi ikke kunne snakke og vi var avhengig av det for å bli tatt vare på når vi var syk.

7209620[/snapback]

Dette har du finnet på, right?

 

 

Hva brukte de til å snyte seg med før de oppfant dopapir?

7209814[/snapback]

Løsningen finner vi nok i diktanalysen av følgende:

In days of old

when knights were bold

and toilet paper was not invented

they wiped their ****

with a turf of grass

and then they went contended

Svaret er derfor sikkert gress.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...