Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min mor har kjøpt ny bil. Den er registrert slik at forsikringen dekker ikke hvis personer under 24 år kjører. Men når jeg øvelseskjører, er det ikke da mamma som har ansvaret? Får vi forsikring da?

7186787[/snapback]

Det vil jeg tro.. Mange av forsikringsselskapene støtter bare folk over 20 osv.. Da vil det nesten være umulig å øvelseskjøre.

Lenke til kommentar
Det er morra di som er "sjåfør" uansett, hu har ansvaret, så ja, dere får forsikring ;)

7187048[/snapback]

sikker på det?

gjelder egne regler for øvelseskjøring med personer som ikke har fått lappen.

7187120[/snapback]

 

Pleier du og øvelsekjøre med folk som har fått lappen?

7187145[/snapback]

feil formulert.

men uansett, kom nye regler for øvelseskjøring i fjor, vet at man nå trenger egen forsikring for å dekke det.

Lenke til kommentar
Enten så missforstod du, eller så missforstod jeg.

 

Jeg mener at, om jeg får for mye søvn (9 timer og mer), så blir jeg daff, sliten, trøtt.

Får jeg for lite søvn (under 7 timer), så blir jeg opplagt og våken, og våkner lettere enn ellers.

7187580[/snapback]

Var nok jeg :blush:

 

Men det har nok med samme greia tror jeg. Kroppen rekker ikke å sovne ordentlig før den våkner opp igjen, og derfor er du mer opplagt og våken.

Lenke til kommentar
Jeg mener at, om jeg får for mye søvn (9 timer og mer), så blir jeg daff, sliten, trøtt.

Får jeg for lite søvn (under 7 timer), så blir jeg opplagt og våken, og våkner lettere enn ellers.

7187580[/snapback]

Samme her, en kveld jeg la meg klokken kvart over ni, orket jeg utrolig lite på trening dagen etter. Sover vanligvis seks-sju timer hver natt, og da er jeg mer uthvilt.

Lenke til kommentar
Når jeg legger meg sent, rundt tre-fire tiden, så føler jeg meg mer våken når jeg våkner, enn om jeg legger meg tidlig, rundt åtte-ni tiden.

Hvorfor?

7187521[/snapback]

kroppen rekker ikke å sovne ordentlig, derfor man kan ha illusjonen av å våkne opp mindre trøtt.

Lenke til kommentar

Kroppen rekker da å sovne ordentlig på 6-7 timer!? Sover man i 2 timer er man jo supertrøtt når man våkner igjen, kroppen har da rukket å sovne inn da?

 

Hvor mye søvn trenger man egentlig? Har hørt mye forskjellig, må inrømme at jeg ligger i gjennomsnitt litt under 7 timer pr natt..

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
Kroppen rekker da å sovne ordentlig på 6-7 timer!? Sover man i 2 timer er man jo supertrøtt når man våkner igjen, kroppen har da rukket å sovne inn da?

 

Hvor mye søvn trenger man egentlig? Har hørt mye forskjellig, må inrømme at jeg ligger i gjennomsnitt litt under 7 timer pr natt..

7188766[/snapback]

 

 

En ungdom trenger iallefall 8 timer hver natt.

Hvor gammel du er vet jeg ikke, har heller ikke orka å sjekke alderen din i profil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...