Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Call me stupid...

Jeg har spurt her før hva emo egentlig er, men orka ikke å lese teksten fra wiki.

Kan noen forklare det med noen få setinger..?

7178815[/snapback]

Ungdommer (som regel) som er sure og sære 24/7, synes verden er et helvete og kutter seg selv med alt som er av skarpe gjenstander. :!:

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Disponibelt er det du har til rådighet.

Saldo er en sum du har til rådighet.

Eks: Disponibel saldo er 12300 kr.

Du har altså 12300 kr som du kan bruke.

Vet ikke om det var særlig godt forklart, men om du slår opp i ordboka får du en bedre definisjon på ordene.

Legger til definisjon fra ordbok.no, og håper på at det ikke oppstår noen selvmotsigelser.

saldo m1 (it., eg 'fast, hel', opph sm o s solid) forskjellen mellom debet- og kreditsiden i et regnskap; avslutning, rest s-en er kr 800
disponibelt a5 som er til rådighet, som kan tas i bruk; ledig sette inn alt disponibelt mannskap, materiell / d- inntekt inntekt en har til rådighet når skatter og faste utgifter er betalt / være d- stå til disposisjon
Endret av -Tori-
Lenke til kommentar

Man hører definitivt ikke bedre om kvelden, men når det er stille eller stillere enn vanlig vil man få inntrykk av at man gjør det.

Ørene trenger ikke være opptattet av en hel haug forskjellige lyder for om kvelden er det vanligvis stillere enn om dagen.

Man blir mer våken av 2dl kaffe, men man blir enda mer våken av et eple ;)

Lenke til kommentar
Nok en gang leser jeg at et fotballspiller har blitt hentet av ambulanse etter å ha "svelget tunga". Jeg kan vanskelig forestille meg hvordan man får til dette uten at den kappes av først. Noen som vet?

7178673[/snapback]

"Å svelge tunga" er et uttrykk for at luftveiene sperres, og som bevisstløs får du ikke puste. Det trengs bare at man snues på siden og sikrer alle luftveier.

Lenke til kommentar
Hvordan kan man bli syk med vilje? Ikke sånn veldig syk.. Forkjøla, vondt i halsen o.l..

7179261[/snapback]

Det sies jo at bønn hjelper veldig mye hvis man er syk. Vil du bli frisk, blir du det raskere.

Det er psyken som avgjør det meste mener jeg. Vil du være syk kan du lett "lure" deg til det.

Et spm:

Har ordet "leilighet" to betydinger? Som f.eks "Jeg kommer til deg ved leilighet" og "jeg har en fet leilighet".

Lenke til kommentar

Hva er som skjer i den prosessen akuratt når du "knekker" fingrene?

Når du bøyer dem ulike retninger til du hører et knekk. Jeg har hørt det er noe gass inne i leddene som "eksploderer" når du utsetter den for høyt trykk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...