Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg gjøre hvis jeg er misfornøyd med læreren min på VGS? bare be til gud om han får hjeteattack?

7141840[/snapback]

Du kan sammen med alle i klassen skrive et brev til rektor der dere sier hva som skjer.

Dere må også ta det opp med læreren. Dere vil få garantert gjennombrudd.

Om ikke så kan dere alltids kontakte VG, db... :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når vi har spist sier vi "Takk for mat."

Og jeg lurer på:

Hva slags format er det? .takk?

7143647[/snapback]

Jeg kom til å tenke på det for to år siden, og fant ut at «takk for mat» høres helt forferdelig dumt ut, så jeg begynte heller å si «takk for maten».

Vel, nå ga jeg deg ikke noe svar, men jeg finner det litt rart, bare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Når vi har spist sier vi "Takk for mat."

Og jeg lurer på:

Hva slags format er det? .takk?

Jeg kom til å tenke på det for to år siden, og fant ut at «takk for mat» høres helt forferdelig dumt ut, så jeg begynte heller å si «takk for maten».

Vel, nå ga jeg deg ikke noe svar, men jeg finner det litt rart, bare.

Øøh, hvor sier de takk for mat? Her i Stavanger sier vi takk for maten, er enig i at den første varianten høres forferdelig dum ut.
Lenke til kommentar

Mulig det henger igjen fra dansk; mener de sier takk for mat der - altså uten ending. Hva har det seg at folk enda sier dette da?

i lige måde

evt.

i like måte

Dette henger jo igjen fra dansk, og det er mange som sier denne strofa, enda det ikke er skikkelig norsk.

Det samme til deg

Ville vi vel egentlig sagt på norsk.

Lenke til kommentar
Mulig det henger igjen fra dansk; mener de sier takk for mat der - altså uten ending. Hva har det seg at folk enda sier dette da?
i lige måde

evt.

i like måte

Dette henger jo igjen fra dansk, og det er mange som sier denne strofa, enda det ikke er skikkelig norsk.

Det samme til deg

Ville vi vel egentlig sagt på norsk.

7143988[/snapback]

På samme måte sier vi "om forladelse", i stedet for "om forlatelse". Stivt og høflig språk.

Lenke til kommentar

Hva er alle tallene osv i den firkanten hvor strek koden er på tegneserier?

Edit:

Lurer på noe mer: Kan man på en eller annen måte laste opp avatarbilder til xbox 360'en eller legge inn fra pcen? Eller må man velge noen av dem man kan kjøpe?

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Hva er alle tallene osv i den firkanten hvor strek koden er på tegneserier?

Edit:

Lurer på noe mer: Kan man på en eller annen måte laste opp avatarbilder til xbox 360'en eller legge inn fra pcen? Eller må man velge noen av dem man kan kjøpe?

7147007[/snapback]

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...