Gaston Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hva kan jeg gjøre hvis jeg er misfornøyd med læreren min på VGS? bare be til gud om han får hjeteattack? 7141840[/snapback] Du kan sammen med alle i klassen skrive et brev til rektor der dere sier hva som skjer. Dere må også ta det opp med læreren. Dere vil få garantert gjennombrudd. Om ikke så kan dere alltids kontakte VG, db... Lenke til kommentar
hean Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hva kan jeg gjøre hvis jeg er misfornøyd med læreren min på VGS? bare be til gud om han får hjeteattack? 7141840[/snapback] Eller sørge selv for at han får det :!: Lenke til kommentar
mr.Lunarion Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Hva er max-hastigheten til en veps, og evt. hvordan kan denne økes? Endret 24. oktober 2006 av mr.Lunarion Lenke til kommentar
mr. Zilter Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Jeg lurer på en litt snedig ting: Når vi har spist sier vi "Takk for mat." Og jeg lurer på: Hva slags format er det? .takk? Edit: Leif var på besøk.. Endret 24. oktober 2006 av mr. Zilter Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Når vi har spist sier vi "Takk for mat." Og jeg lurer på: Hva slags format er det? .takk? 7143647[/snapback] Jeg kom til å tenke på det for to år siden, og fant ut at «takk for mat» høres helt forferdelig dumt ut, så jeg begynte heller å si «takk for maten». Vel, nå ga jeg deg ikke noe svar, men jeg finner det litt rart, bare. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hvilket tre blir brukt til å lage papir? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Når vi har spist sier vi "Takk for mat."Og jeg lurer på: Hva slags format er det? .takk? Jeg kom til å tenke på det for to år siden, og fant ut at «takk for mat» høres helt forferdelig dumt ut, så jeg begynte heller å si «takk for maten».Vel, nå ga jeg deg ikke noe svar, men jeg finner det litt rart, bare. Øøh, hvor sier de takk for mat? Her i Stavanger sier vi takk for maten, er enig i at den første varianten høres forferdelig dum ut. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Mulig det henger igjen fra dansk; mener de sier takk for mat der - altså uten ending. Hva har det seg at folk enda sier dette da? i lige måde evt. i like måte Dette henger jo igjen fra dansk, og det er mange som sier denne strofa, enda det ikke er skikkelig norsk. Det samme til deg Ville vi vel egentlig sagt på norsk. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det har seg slik at språk låner uttrykk fra hverandre. Hvorfor sier du "pils" og ikke "overbrygget øl", "pils" er jo fra Tsjekkia av alle steder. På engelsk sier de "smorgasbord", "ombudsman" og "rucksack". Lista er lang. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Mulig det henger igjen fra dansk; mener de sier takk for mat der - altså uten ending. Hva har det seg at folk enda sier dette da?i lige måde evt. i like måte Dette henger jo igjen fra dansk, og det er mange som sier denne strofa, enda det ikke er skikkelig norsk. Det samme til deg Ville vi vel egentlig sagt på norsk. 7143988[/snapback] På samme måte sier vi "om forladelse", i stedet for "om forlatelse". Stivt og høflig språk. Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hva betyr konstruktivt ? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Hva betyr konstruktivt ? 7144905[/snapback] http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html Hva betyr konstruktivt ? 7144905[/snapback] Mordi er et godt eksempel. 7146270[/snapback] http://www.markaplassen-barnehage.no/Soke_om_plass.htm Endret 25. oktober 2006 av Sipi Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Hva er alle tallene osv i den firkanten hvor strek koden er på tegneserier? Edit: Lurer på noe mer: Kan man på en eller annen måte laste opp avatarbilder til xbox 360'en eller legge inn fra pcen? Eller må man velge noen av dem man kan kjøpe? Endret 25. oktober 2006 av TheOats Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Hva heter det når det stilles flere betingelser for at et prinsipp/regel etc skal være oppfylt. Eksempelvis RL§ 5-8? Kumulative vilkår var det! Endret 25. oktober 2006 av js79 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Finnes det noen nettsider som tester alt som går på 4 hjul ? (type amotor.no, bare i live) Lenke til kommentar
vanskeligåfinnepåetnavn Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Får en tak i røde lakrissnøre lengre? Det snopet med den elefanten utenpå, husker ikke helt hvem som produserer det. Har kun de svarte i butikkene nå, jeg har leitet og leitet og leitet, men har ikke funnet de røde... Noen som vet om noen plass i Bergen som har dem? Lenke til kommentar
Nilesen Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Hvorfor i all verden stapper man et grantre inn i stua i jula? edit: leif Endret 25. oktober 2006 av Nilesen Lenke til kommentar
Jostop Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hvorfor i all verden stapper man et grantre inn i stua i jula? edit: leif 7148043[/snapback] Du kan jo bruke furu :!: Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hva er alle tallene osv i den firkanten hvor strek koden er på tegneserier? Edit: Lurer på noe mer: Kan man på en eller annen måte laste opp avatarbilder til xbox 360'en eller legge inn fra pcen? Eller må man velge noen av dem man kan kjøpe? 7147007[/snapback] Noen som vet? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Hvordan fungerer www.mig33.com? Noen som har prøvd det ut? Edit: Enda et spørsmål. Hvordan kjører man et program "windowed" ? F.eks. Diablo II Endret 25. oktober 2006 av BrageC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg