different Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 På film hender det at uviktige karakterer blir skutt i overkroppen og dør umiddelbart. Greit at det blir litt lekkasje og sånn innvendig men i samme nanosekund er vel litt drøyt? Hva er det egentlig som gjør at man dør? Hvis det når spesifikke deler av hjernen ikke får nok oksygen burde man vel kunne klare seg en liten tid (tar jo litt tid å bruke opp oksygenet som allerede er i hjernen), selv om man blir skutt i hjertet eller blodtilførselen til hjernen. 7135406[/snapback] Er det ikke slik at hjernen lever videre i noen minutter etter at hjertet har stoppet? Eller har jeg bomma totalt? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Her har man da 60 forskjellige utfall og ikke 20. 51 Lenke til kommentar
sluggr Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Simen1: Jo, det er greit, det var bare en innledning til hva jeg egentlig lurer på. Si at en kar blir skutt i det verst tenkelige stedet i overkroppen, jeg gjetter hjertet eller blodåren til hjernen, hvor lang tid tar det før han legger på røret? Hvorfor? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Noen som vet hva som er verdens mest solgte cd, og mest hørt på sang? 7132629[/snapback] 1. Michael Jackson - Thriller, med 50 millioner +. 2. Elton John - Candle in the wind. 35 millioner + Kilde: www.wikipedia.com 7133049[/snapback] Hvordan kan "noen" vite hvilken låt jeg og andre hører på i sin private sfære? Sitter det en kontrollør på utsiden av huset mitt som teller de forskjellige låtene jeg spiller på CD'n... Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hvor lang tid tar det å sende en SMS fra kr.sand til et sted i midtøsten f.eks? Eller andre steder for den saks skyld..? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Noen som vet hva som er verdens mest solgte cd, og mest hørt på sang? 7132629[/snapback] 1. Michael Jackson - Thriller, med 50 millioner +. 2. Elton John - Candle in the wind. 35 millioner + Kilde: www.wikipedia.com 7133049[/snapback] Hvordan kan "noen" vite hvilken låt jeg og andre hører på i sin private sfære? Sitter det en kontrollør på utsiden av huset mitt som teller de forskjellige låtene jeg spiller på CD'n... 7136234[/snapback] Der er nok radio Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 sluggr: Det er mye som er drøyt på film. F.eks klassikeren at skurkens bil eksploderer så snart den får et dekk utenfor hvitstripa, mens helten gjerne kan børste av seg støv og være like fin selv om bilen er kondemnert. http://intuitor.com/moviephysics/ 7135651[/snapback] Og dette forklarer hvorfor James Bond foretrekker europeiske biler. Selv hans biler har en tendens til å få en skramme eller to, går de likevel ikke rett til himmels i en gigantisk ildkule av den grunn. Det ser også ut til at amerikanere har en lei tendens til å fylle napalm på tanken. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Noen som vet hva som er verdens mest solgte cd, og mest hørt på sang? 7132629[/snapback] 1. Michael Jackson - Thriller, med 50 millioner +. 2. Elton John - Candle in the wind. 35 millioner + Kilde: www.wikipedia.com 7133049[/snapback] Hvordan kan "noen" vite hvilken låt jeg og andre hører på i sin private sfære? Sitter det en kontrollør på utsiden av huset mitt som teller de forskjellige låtene jeg spiller på CD'n... 7136234[/snapback] Der er nok radio 7136310[/snapback] Spørsmålet var jo mest hørte. IKKE mest spillte.... Dessuten kan man heller ikke vite rettt vitenskaplig, hvor mange som lytter på de enkelte avspilte låtene på alle radioprogram. Jeg for min del, har alltid vært en tur på toalettet når "Candle in the wind" ble avspilt... Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Spørsmål: Finnes det ett sted hvor man kan sjekke hvilke telefonnummere som er ledig for så å kjøpe et? Lenke til kommentar
edge Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Mest nærliggende blir vel å ringe telenor/netcom/annen op. tror jeg.. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Spørsmål: Finnes det ett sted hvor man kan sjekke hvilke telefonnummere som er ledig for så å kjøpe et? 7136657[/snapback] http://www.npt.no/portal/page?_pageid=145,...&_schema=PORTAL Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Kan man bygge seg sin egen pellets ovn ? Og hva er pellets ovn på engelsk ? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hva er MS Office Proofing Tools 2003 godt for? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Og hva er pellets ovn på engelsk ?7136786[/snapback] Pellet stoves Jeg tror det er ganske vanskelig å lage en pelletsovn som er trygg og effektiv på egenhånd. De som lager ovner har nok justert hvert design ut i fra erfaringer, tester, simuleringer og tilbakemeldinger fra kundene. Alt fra materialvalg, til forbrenningskjemi, overflatebehandling osv er sikkert forbedret fra en gang simple design. Om det ikke er så viktig at ovnen blir effektiv så kan man sikkert lage kubber av pellets med hønsenetting rundt og få det til å brenne bra i en tradisjonell ovn. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hva heter den mørke spesielle stilen? Det er noe ala Chat Noir eller noe i den duren. Og hva går denne ut på? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hva heter den mørke spesielle stilen? Det er noe ala Chat Noir eller noe i den duren. Og hva går denne ut på? 7138956[/snapback] Film noir du tenker på? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hvor raske er posten til å oppdatere 'sporingsinformasjonen' på netsiden deres? Kan det være mulighet for at pakken har ankommet Lyngdal selvom den sist ble sett i Kristiansand? Trengs det virkelig to dager på å sende pakken fra Oslo til Lyngdal? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hvor raske er posten til å oppdatere 'sporingsinformasjonen' på netsiden deres? Kan det være mulighet for at pakken har ankommet Lyngdal selvom den sist ble sett i Kristiansand? Trengs det virkelig to dager på å sende pakken fra Oslo til Lyngdal? 7139725[/snapback] På Posten (jobber der) er det ingen garanti på hvor fort du mottar pakken din uten om express pakker. Denne såkalte "sporingsinformasjonen" er faktisk veldig nøyaktig. Hvis den ble sist sett i kr.sand og det står på nettet at den er i kr.sand, er den enten på vei til Lyngdal eller enda i kr.sand. Jobber i kr.sand foressten (skal jobbe der til torsdag). Kan sjekke pakken din om du vil . Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Kan sjekke pakken din om du vil . 7141727[/snapback] Hihi, tusen takk for det, men det trengs ikke. Jeg sjekket posten.no for 15 minutter siden, der stod det at pakken ankom Lyngdal kl. 14.11. Yay! Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hva kan jeg gjøre hvis jeg er misfornøyd med læreren min på VGS? bare be til gud om han får hjeteattack? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg