Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Siden lyset ikke har masse er lysets hastighet i forhold til omgivelsene som står stille og ikke i forhold til eventuelt kjøretøy de står på.

 

Det som hadde skjedd hvis en bil i lysets hastighet uten lys plutselig hadde slått på lysene var at han hadde tatt lyset igjen og dermed ikke fått lyst opp veien foran seg  :yes:

 

Les her du:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=632740&hl=

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er fruktkjøtt celler?

7130070[/snapback]

Jepp, planteceller :yes:

7130116[/snapback]

Apropos det, er de små avlange "posene" man ser når man deler en appelsinbåt enkeltceller? I så fall må de vel være ekstremt store til å være enkeltceller?

 

Hva er naturens største enkeltceller?

Lenke til kommentar
Hva er naturens største enkeltceller?

7130932[/snapback]

Ubefruktede strutseegg.

Spørsmål: Hvordan fungerer en myntinkaster, altså hvordan kan en slik boks gjennskjenne at det er en feks 50 øring man legger inn og ikke en svensk 50 øring feks. De er jo like store. hmm.gif ?

De er ikke laget av samme metall og veier ikke det samme. Dette kan maskinen finne ut bl.a. vha. laser og elektrisitet. Før i tiden brukte de en helt alminnelig mekanisk vekt, noe som gjorde maskinene svært lette å lure.

 

Mitt spørsmål: Hvordan fungerer det egentlig med musklene som beveger øyet? Går det an, hvis øyet faller ut, å bare trykke det på plass igjen, eller er det noe som må sys fast på nytt?

Lenke til kommentar
Mitt spørsmål: Hvordan fungerer det egentlig med musklene som beveger øyet? Går det an, hvis øyet faller ut, å bare trykke det på plass igjen, eller er det noe som må sys fast på nytt?

7131229[/snapback]

 

Har hørt om tilfeller da øyet spretter ut bare man har nøset, de har da dyttet det pent inn igjen.

 

Likevel finnes det vel grense hvor langt ett øye kan sprette ut uten at det gjør noe særlig :whistle:

Lenke til kommentar

Hvorfor brukes kun karakterene 1-6 på ungdomsskolen og vgs? Det er så teit med delkarakterer. 1-20 ville nok være mer realistisk.

 

Disse katakterene er det mulig å få til oss:

(0)

1

1+

1/2

2/1

2-

2

2+

2/3

3/2

3-

3

3+

3/4

4/3

4-

4

4+

4/5

5/4

5-

5

5+

5/6

6/5

6-

6

Lenke til kommentar
Hvorfor det blir ubehagelig med høy musikk på billige høytalere, hvorfor jeg kan gå på Hi-Fi klubben og spille så høy musikk jeg vil uten at det blir det minste ubehagelig?

7132785[/snapback]

 

-dårlig elektronikk

-dårlig høyttalere

-dårlig lydkvalitet

-mye støy

 

Så lenge høyttalerne er ok vil jeg påstå at forsterkeren har størsteparten av skylda for den dårlige og ubehagelige lyden :hmm:

Lenke til kommentar
Hvorfor brukes kun karakterene 1-6 på ungdomsskolen og vgs? Det er så teit med delkarakterer. 1-20 ville nok være mer realistisk.

 

Disse katakterene er det mulig å få til oss:

*masse tall*  :ph34r:

7132935[/snapback]

Hvis det hadde vært mulig å gi karakterer fra 1-20 ville det ikke vært mulig å sammenligne karakterer gitt på en skole med karakterer fra en annen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...