Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man ta ut lønn hvis du er selvstendig næringsdrivende? Altså på lønnsposten i regnskapet?

7095326[/snapback]

 

Driver du enkeltmannsforetak tar du ut akkurat så mye lønn som du vil selv for du er også økonomisk ansvarlig for selskapet selv.

 

Har du derimot startet ett aksjeselskap kan du ikke ta ut mer lønn enn det stillingen sier i forhold til lønningene i andre selskap. Egen pålagt revisor følger med lovlighetene innen aksjeselskap.

 

Du kan likevel unngå revisorregelen og slippe 100 000,- kr i startkapital ved å opprette eget Norskregistrert Utenlandsk Foretak (NUF). Mange firmaer tilbyr slike tjenester som ligger mellom 5 og 10 tusen kr. Helt lovlig selvsagt.

Lenke til kommentar
Kan man ta ut lønn hvis du er selvstendig næringsdrivende? Altså på lønnsposten i regnskapet?

7095326[/snapback]

 

Driver du enkeltmannsforetak tar du ut akkurat så mye lønn som du vil selv for du er også økonomisk ansvarlig for selskapet selv.

 

Har du derimot startet ett aksjeselskap kan du ikke ta ut mer lønn enn det stillingen sier i forhold til lønningene i andre selskap. Egen pålagt revisor følger med lovlighetene innen aksjeselskap.

 

Du kan likevel unngå revisorregelen og slippe 100 000,- kr i startkapital ved å opprette eget Norskregistrert Utenlandsk Foretak (NUF). Mange firmaer tilbyr slike tjenester som ligger mellom 5 og 10 tusen kr. Helt lovlig selvsagt.

7095759[/snapback]

Er det da noen regler for at man MÅ føre dette direkte til privatkonto på regnskapet, eller kan det føres opp i posten lønn i regnskapet, og dermed gå under indirekte kostnader til ett produkt?

Lenke til kommentar
Er det da noen regler for at man MÅ føre dette direkte til privatkonto på regnskapet, eller kan det føres opp i posten lønn i regnskapet, og dermed gå under indirekte kostnader til ett produkt?

7095868[/snapback]

 

Skjønte ikke helt hva du mente... kan du komme med ett eksempel?

Lenke til kommentar
» er et anførselstegn, men hva med dette " ?

 

Er det noen som kan skrive begge deler?

7097433[/snapback]

Gåseøyne og betegnelsen for tommer?

 

Å, du er så "kul"!

Og, "bilen min har 19" felger da! :cool:

7098287[/snapback]

 

Så " er feil selv om de fleste bruker det? Hvor finnes anførselstegn på tastaturet?

Fant en til (kopi fra word) ”. Nå har vi 3 forskjellige og alle brukes om hverandre.

"

»

Lenke til kommentar
Hvorfor finner ikke jeg gjennomsnitts temperatur i Norge?!  :mad:

7098191[/snapback]

Prøv uten orddeling.

 

Hvilket gjennomsnitt er det du er ute etter? Gjennomsnitt for alle målestasjonene i Norge i dag, årsgjennomsnittet en eller annen plass i norge eller hva?

 

I hvilken sammenheng skal gjennomsnittet brukes?

Lenke til kommentar

I en Ernie-stripe prøver onkel Sid å selge en gullklokke. Han sier at den er 32 karat, og når kunden spør hvordan det er mulig (siden 24 karat er rent gull) svarer han at det er en isotop. Det er med en fotnote som sier at stripa er morsom hvis du er atomfysiker, og jeg lurer så klart på hva poenget er. Jeg har søkt til øyet ble stort, vått og blødende, og det eneste jeg har funnet ut er at det bare er en stabil isotop av gull.

 

Jeg blir gal! :cry:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...