Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvordan det er med elektriske kretser, hvor mange de er, hvor de er etc, men sålenge du lar det tørke helt ut så skal det vel fungere.

7090963[/snapback]

Elektriske kretser?

Tja, vil påstå at over 95% av vaffeljernene ikke har noen form for kretser.... de fleste har ikke en bryter eller termostat engang. Det slår seg på når man kobler i stikkontakten.

For sikkerhetsskyld kan du vel la svigermor prøve vaffeljernet først....

PS. Ikke si du har skylt det i vann :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vasker mitt vaffeljern og toastjern jevnlig. For å unngå problemer vasker jeg det etter bruk (så det får stå å tørke veldig lenge før neste gang jeg bruker det). Videre legger jeg det på siden på oppvaskbenken og dypper det ikke ned i vaskevannet. Jeg bruker heller vaskekosten med veldig varmt såpevann på og skrubber i vei på stekeflatene. Når vannet renner av så renner det kun rett ned på oppvaskbenken og blir ikke liggende inni hverken lokket eller bunnen på vaffeljernet. Det hjelper godt om jernet er ganske varmt når jeg starter for da løsner fettet mye lettere. Når det ser rent ut skrubber jeg med rent vann for å få bort såpa. Yttersiden får en runde med grovsiden på en såpevanndynket svamp. Fortsatt med jernet stående på siden. Til slutt tørker jeg den med tørkepapir.

Vips, tiltalende rent og pent. Ikke noe harskt årgangsfett i vaffeljernet eller levende osterester i toasteren. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...