Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Og blande alkohol med appelsinjuice, kan det være farlig?

7073208[/snapback]

Det håper jeg da inderlig ikke :innocent:

7074767[/snapback]

 

Overhørte at det var farlig pga vitaminene transporterte etanolen mye raskere. Hadde vært fint om noen kunne bekrefte avkrefte dette?

7075345[/snapback]

 

 

 

Hvis det er helsefarlig, hadde ikke jeg sitti her i god form nå.

Appelsinjuice er det eneste jeg blander med om jeg skal blande :p

I all hovedsak vodka+appelsinjuice, men også tequila og nå og da HB :p

 

Funker helt fint, bare du ikke lar det stå en dag og prøver å drikke det igjen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Riktig! Vi får det inn gjennom svenske og danske TV-serier. Uansett så er det ikke et problem å gjøre seg forstått i Sverige ved å snakke norsk.

7077099[/snapback]

 

Ja da er det kanskje ikke så rart, tror ikke svenskene og danskene vil ha tv-seriene våre. Selv om de også som regel er laget av svensker.. hehe

Lenke til kommentar
Man må huske å skille mellom Calorier og energi... ett produkt med høyt kaloriinnhold er ikke sikkert gir mye energi, energien blir heller lagret som fett hvorav "tomme calorier".

7077201[/snapback]

Er ikke kalorier bare et annet ord for energi? Og "tomme kalorier" er kalorier som fortere blir tatt opp, og er vanskeligere å bruke opp med en gang?

Lenke til kommentar
Er ikke kalorier bare et annet ord for energi? Og "tomme kalorier" er kalorier som fortere blir tatt opp, og er vanskeligere å bruke opp med en gang?

7077351[/snapback]

 

Jo det er det i teorien.... men det er som du sier til slutt at "tomme calorier" er vanskeligere for kroppen å omsette direkte til energi som kroppen drar nytte av med en gang. Er jo kun ett uttrykk men ett uttrykk som det ligger mye riktig i :yes:

Lenke til kommentar

Hva er det med småjenter å være så fordømra ondskapsfulle?

 

Minstesøss skal feire 13årsdagen sin på fredag, og hun har sagt det til alt og alle siden september en gang, så alle vet om det nå. Så i kveld fikk hu ei melding fra en av sine beste venninner som sa at hu skulle feire bursdagen sin på fredag, og at minstesøss fikk drite i å ha sin, fordi hvis hu (denne venninna) feirer bursdag, så kommer alle gjestene til søss til henne, fordi hu (venninna) er x ganger mer populær osv.

Så nå sitter jeg her med en stk gråtende lillesøster som er svært opprørt over at en av hennes beste venninner kunne gjøre noe sånt mot henne.

 

 

Hva skjer med verden?

Lenke til kommentar
Riktig! Vi får det inn gjennom svenske og danske TV-serier. Uansett så er det ikke et problem å gjøre seg forstått i Sverige ved å snakke norsk.

7077099[/snapback]

Det er en teori jeg ikke tror mye på. Jeg har "aldri" sett noe svensk på TV bortsett fra Fuckings Åmål og Hamilton og jeg forstår både svensker og dansker veldig bra på ventrilo når jeg mixer i CS mens de skjeldent forstår hva jeg sier. (det er faktisk en del svensker jeg har bannet fra RADAR hvor jeg har måtte skrive på engelsk fordi de ikke kan lese norsk engang.)

Jeg tror heller det har med at vi er vant til å tolke mange forskjellige dialekter på norsk og at svensk (og delvis dansk) kan godt være lettere å forstå enn mange norske slike.

 

Hva er det med småjenter å være så fordømra ondskapsfulle?

Så nå sitter jeg her med en stk gråtende lillesøster som er svært opprørt over at en av hennes beste venninner kunne gjøre noe sånt mot henne.

Hva skjer med verden?

Gi Anne juling. Det er verdt det.

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6676606

(Useriøshets advarsel)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Får man veldig mye mindre energi av å spise corn flakes med melk til frokost, i forhold til 3 brødskiver med smør og salami og et glass melk?

7077138[/snapback]

 

6 skiver salami, 84g til sammen: 340 kcal

15g meierismør: 110 kcal

3 brødskiver, 230 kcal

3 dl lettmelk: 15 kcal

 

til sammen ca 600 kcal

 

en porsjon, 60g cornflakes (vei hvor mye du bruker og gang med 350): 210 kcal

2 dl melk: 10 kcal

 

til sammen ca 220 kcal.

 

Svaret er ja, mye på grunn av alt fettet i salamien og smøret.

 

Som apropos, ingen av delene er veldig sunt. Erstatt to av skivene med annet pålegg, med mindre fett eller erstatt flakesen med havregryn. ;)

 

Man må huske å skille mellom Calorier og energi... ett produkt med høyt kaloriinnhold er ikke sikkert gir mye energi, energien blir heller lagret som fett hvorav "tomme calorier".

7077201[/snapback]

 

Utsagnet ditt gir lite mening, med tanke på at kalori er en måleenhet for energi i mat, i likhet med joule. Vanligvis bruker man kilokalorier, eller kcal.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...