Neptun_ Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hmm, hvorfor må vi sove? Har aldri skjønt vitsen med søvn... Fordi kroppen må gjenopplade batteriene, vel. Mennesker er som mobiltelefoner. Du må ikke skrive sånn! Nå er det en eller annen liten fjortiss-jævel som kommer til å stappe laderen i ræva når han skal legge seg :!: Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg lurer på hvordan småfisk kommuniserer med hverandre?Jeg har sett programmer på TV der det er svære stimer med småfisk som gjør AKKURAT de samme bevegelsene! Hvordan kan det gå an? Det du ser der er et resultat av det som kalles emergence, det at kompliserte samspill oppstår mellom mange enkle enkeltdeler. Kommunikasjon her trenger ikke å være mer enn at de enkelt fisker/fugler/osv følger avstanden til sine nærmeste naboer. Vil du ha en demo, kan du kikke på denne siden. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 hva skjer hvis du kjører en bil med lysene avslått. og du kjører i lysets hastighet. (vet det ikke går ann, men bare "hvis") også slår du på lysene. hva skjer med lyset da? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg tror ikke en bil er laget av stoffer som tåler å være i lysets hastighet. Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 hva skjer hvis du kjører en bil med lysene avslått. og du kjører i lysets hastighet. (vet det ikke går ann, men bare "hvis") også slår du på lysene. hva skjer med lyset da? hva skjer med lyden når man bryter den?! skjer vel no lignende med lyset å da Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg tror ikke en bil er laget av stoffer som tåler å være i lysets hastighet. vet jo at det ikke er mulig. skrev jo det.. men hvis man ser bortifra det,.. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 hva skjer med lyden når man bryter den?! skjer vel no lignende med lyset å da Nei, ingenting kan gå fortere enn lyset. Så den problemstillingen oppstår ikke. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg tror ikke en bil er laget av stoffer som tåler å være i lysets hastighet. vet jo at det ikke er mulig. skrev jo det.. men hvis man ser bortifra det,.. Wtf... Hvordan går det ann å gå glipp det.... Jaja, beklager. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Består lyset av molekyler? For jeg trodde grunnen til at ingenting kan bevege seg raskere enn lyset var fordi, når noe nærmer seg lysets hastighet så begynner det å gå i oppløsning. Lyset burde vel ha muligheten til å bevege seg raskere hvis det fikk litt hjelp av f eks en superbil? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Forskerne har blitt enige om at lys består av "partikkler", husker ikke noe mer spesifikt enn det, men det er "noe". Når man sender lyd utifra noe som beveger seg med lysets hastighet vil lyset som blir sendt ut gå i 2*lysets hastighet... har jeg hørt noen si hvertfall. Lenke til kommentar
mr.Lunarion Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Består lyset av molekyler? men da hadde lys-molekylene erstattet luft-molekylene så man ikke får puste i lys! en ting jeg lurer på er hvorfor jenter har langt hår og gutter har kort hår (som vanlig)... why??? Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 en ting jeg lurer på er hvorfor jenter har langt hår og gutter har kort hår (som vanlig)... why??? jeg er gutt med langt hår, er jeg unormal da? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Består lyset av molekyler? men da hadde lys-molekylene erstattet luft-molekylene så man ikke får puste i lys! Er det da lys partikklene som oppløser seg? en ting jeg lurer på er hvorfor jenter har langt hår og gutter har kort hår (som vanlig)... why??? 1Kor 14 Lærer ikke naturen selv at det er en skam for en mann å ha langt hår, 15 mens det for kvinnen er en ære? For håret er gitt henne som slør. Lenke til kommentar
simes Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Forskerne har blitt enige om at lys består av "partikkler", husker ikke noe mer spesifikt enn det, men det er "noe". Når man sender lyd utifra noe som beveger seg med lysets hastighet vil lyset som blir sendt ut gå i 2*lysets hastighet... har jeg hørt noen si hvertfall. Hvordan i helsike kan du si noe sånt uten å åpenbart ha peiling i det hele tatt? En grunnleggende ting i relativitetsteorien er at lysfarten er KONSTANT og at ingenting kan gå fortere enn lyset. Dette er bevist i CERN ved anhiliering av partikler ved 0,99c. Lyset kan sees på som enten vektløse partikler eller bølger, hvor partiklene kalles fotoner. Vi kan forøvrig også gi små partikler en bølgelengde og også se at de oppfører seg med bølgeegenskaper. Dette ble først påvist ved oppførselen til elektroner i en dobbeltspalte, hvor de skapte et interferensmønster fremfor to samlede punkter. Jeg har forøvrig også gutt med langt hår. EDIT: Jeg beklager at jeg ikke leste første posten.. Det er visst ikke lov å "bare vite" noe i denne tråden, så jeg får gå tilbake til "Teknologi og vitenskap" jeg da.. Endret 21. desember 2004 av zimen Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Er det mulig å sjekke hvem som har invitert deg til en samtale i MSN? Lenke til kommentar
mr.Lunarion Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Hvordan i helsike kan du si noe sånt uten å åpenbart ha peiling i det hele tatt? En grunnleggende ting i relativitetsteorien er at lysfarten er KONSTANT og at ingenting kan gå fortere enn lyset. Dette er bevist i CERN ved anhiliering av partikler ved 0,99c. Lyset kan sees på som enten vektløse partikler eller bølger, hvor partiklene kalles fotoner. Vi kan forøvrig også gi små partikler en bølgelengde og også se at de oppfører seg med bølgeegenskaper. Dette ble først påvist ved oppførselen til elektroner i en dobbeltspalte, hvor de skapte et interferensmønster fremfor to samlede punkter. Jeg har forøvrig også gutt med langt hår. EDIT: Jeg beklager at jeg ikke leste første posten.. Det er visst ikke lov å "bare vite" noe i denne tråden, så jeg får gå tilbake til "Teknologi og vitenskap" jeg da.. glup du! det er ikke så lenge siden vi hadde om molekyler og partikler på skolen, så jeg måtte bare svare Endret 21. desember 2004 av mr.Lunarion Lenke til kommentar
mr.Lunarion Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) en gutt med langt hår er ikke unormal Men hvis du ser på prosenten i gjennomsnittet på kort/langt hår så er det mest trolig at de fleste gutter har kort hår. Har hørt at det er blitt mer gutter med langt hår i det siste da. Jeg har kort hår som vokser raskt forresten. EDIT: liten leif Endret 21. desember 2004 av mr.Lunarion Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hvorfor man når en sover midt på dagen? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg har kort hår som vokser raskt forresten. Det har jeg også. Dritkjipt... Og når jeg sier kort mener jeg omtrent 5millimeter, etter 3 uker er det omtrent 2cm! Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Zimen jeg har hørt noen teorier om at atomer faktisk kan gå fortere enn lyset. Grunnen til dette skal være at universet utvider seg med større fart enn lysets hastighet. Ergo så kan atomer gå fortere enn lyset. Men dette var beskervet ganske utydelig i illvit, så det stemmer nok ikke.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg