Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Jeg så på "The Biggest Loser" en gang da det var mennene mot damene.

Mamma sa det var menne som ville miste mest vekt fortest, og senere i sendinga, sa de det samme i det programmet.

Hvorfor er det slik ?

Vil et sår gro fortere på en mann eller en kvinne ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anta at det er fordi de har høyere forbrenning.

Menn var ute og jaktet mens kona var hjemme.

Nå holder jo dette på å bli omtrentlig likt i dagens samfunn, så jeg regner med at evolusjonen vil gjøre at forbrenningen blir likere etter hvert.

Lenke til kommentar

Ang gjesping har eg ein teori om at det er pga. mangel på oksygen. Dette har eg faktisk testa ut i praksis, men eg kan ikkje seie at resultatet kom av tilstrekkeleg oksygen eller ein psykisk/placebo-effekt.

Eg tror at kroppen har to forskjellege system når det gjelder oksygenmagel/-overdose. Det eine er gjesping (for å få oksygen) og det andre er hyperventilering (for å få bort oksygen). Man er kanskje litt i tvil om kva eg meinar med hyperventilering, men eg snakkar da om hyppige/ukontrollerbare småpust. Desse småpusta gir deg så og si ikkje noko oksygen, og oksygenbalansen i blodet blir etterkvart riktig. Dette er relativt ubehagleg, men varer ikkje lenge.

En dag var eg veldig kvalm og pusta veldig mykje (det fikk vekk kvalmen), og den dagen gjespa eg ikkje, men eg fikk eit anfall av hyperventilering seinere utpå dagen.

Lenke til kommentar

Men man kan jo begynne å gjespe bare man ser noen gjøre det på TV..så det må være noe psykisk i det også. Og det blir vel ikke mangel på oksygen ute, men det skjer da også.

Ser løver og andre flokkdyr også gjesper i takt, faktisk.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

wikipedia, vår gud

The term "soap opera" originated from the fact that when these serial dramas were aired on daytime radio, the commercials aired during the shows were largely aimed at housewives. Many of the products sold during these commercials were laundry and cleaning items, and included a jingle praising the product. This specific type of radio drama came to be associated with these particular commercials, and this gave rise to the term "soap opera" — a melodramatic story that aired commercials for soap products. Though soap operas are still sponsored by companies such as Procter & Gamble, the diverse demographic groups that soap operas attract have caused other advertisements for such things as acne medication and birth control, appealing to a much younger audience.

Lenke til kommentar

Alle hytter ligger jo et sted, så på den måten har jo alle adresser. Om det går an å sende post til dem alle tviler jeg på.

Jeg har et spørsmål jeg har lurt på en stund nå: Hvorfor er Pia Haraldsen kjendis?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har alle hytter adresse?
Alle hytter ligger jo et sted, så på den måten har jo alle adresser. Om det går an å sende post til dem alle tviler jeg på.
Det stemmer det ja. Alle hytter har som regel ikke noen spesifikk adresse som "Gateveien 2,5", det er mer vanlig å bare skrive navnet på stedet. Du kan nok få post på hytta, men da må du melde fra til Posten at du har adresse der, slik at post som sendes til "Ola Nordmann, 0000 Hyttested" ender opp på rett plass. Er jo mange pensjonister som velger å bo på hyttene sine i sommermånedene og får derfor videresendt posten til hyttestedet. Vil ikke tro at postbudet tar seg frem over stokk og stein og drar langt på fjelltur for å levere post, er nok slik at man må selv hente posten på et bittelite postkontor eller noe slikt.

EDIT: Ble litt rar formulering på noe av svaret, bare lat som ingenting, jeg er alt for trett til å rette på meg selv ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Edit: Og hva er betydning for "vittigper"?

7037823[/snapback]

Det betyr "morsom fyr" som regel med en del ironi. F.eks noen som finner på noe sprell for å være morsom, men som ikke klarer å være morsom likevel. F.eks en som legger en våt svamp på lærerens stol og det oppdages før læreren setter seg, og at spøken ikke faller i smak. Da kan man si "Hvilken vittigper er det som har gjort dette?" med et litt surt grynt.

Det med månefase fant jeg ikke ut i farta.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...