Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mange henger seg opp i små bagateller som at en sokk alltid forsvinner i vasken og andre små hverdagsfenomen. Men en ting jeg ikke fatter er

 

Plastposeproblematikken

 

Jeg handler stort sett på RIMI, MENY, ICA, REMA, KIWI osv. Hver gang jeg handler kjøper jeg minimun en plastpose. Og som stort sett alle andre har jeg dedikert nederste skuff på kjøkkene til disse.

 

Jeg bruker disse plastikposene hovedsaklig til søppelposer. Her forsvinner det en del plastposer.

 

Jeg handler så og si ALDRI klær andre ring der jeg får plastposer som er mindre enn standard størrelsen til RIMI, REMA etc. Små plastposer eksisterer nesten ikke i min verden.

 

Her er dog kjernen i problemet:

 

I nederste skuff på kjøkkene er det plent umulig å finne store plastikkposer, mens det derimot kryr av små. Dette har vært et problem i lengre tid, så jeg har studer fenomenet.

 

Forrige uke kvittet jeg meg med alle plastposer for å starte med blanke ark. Kjøpte noen ekstra plastposer på RIMI. Men allerede 10 dager etter domineres skuffen av de små ubrukelige jævlene...

 

Har noen det samme problemet?

 

Kanskje sokketyv-trollet legger igjen en liten plastpose til dobbelt ergrelse?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan småfisk kommuniserer med hverandre?

Jeg har sett programmer på TV der det er svære stimer med småfisk som gjør AKKURAT de samme bevegelsene! Hvordan kan det gå an?

Det ligger i innstinktet. Alle tenker på samme måte for å si det sånn.

Men hva er instinkt? Lærde egenskaper overført gjennom gener? Etterhvert når en ting skjer flere og flere ganger blir det sikkert etter mange mange år et instinkt?

 

Men tror du at de er klar over at alle de andre gjør det samme? For jeg regner med at de fleste dyr har en bevisthet. Ihvertfall de med sanser. Og kan det regnes som flere forskjellige stadier av bevissthet der vi (mennesker) ligger øverst?

Lenke til kommentar

Har ikke lest hele tråden så noe av det jeg lurer på kan ha vært oppe før:

 

Hvorfor kan ikke leger opplyse om at medisinen du får gir deg abstinenser når du slutter?

 

Hvordan kan man ha så mange forskjellige følelser for en og samme person?

 

Hvorfor kan ikke eksene leve et liv alene iensomhet og savne akkurat deg helt til de dør?

 

ER det noe liv etter døden?

 

Hvorfor skal alt være så dyrt akkurat når du er blakk?

 

Hvorfor er det lettere å rydde hos andre enn hos seg selv?

 

Er det en mann inne tørketrommelen som spiser en av hver sokk?

 

Hvordan kom den røde t-skjorta inn ivaskemaskinen sammen med de hvite skjortene?

 

Ser farger like ut for alle?

 

Hva med lukt og smak?

 

Hvor mye veier røyken fra en sigarett?

 

Hvorfor finnes det så mange standarder i dataverdenen?

 

Dette var bare noe av det jeg lurer på...

kan noen svare?

Lenke til kommentar

Behovet for søvn kommer bl.a. av at det er stoffer i hjernen vi produsrer KUN når vi sover. Og de trenger vi...

En annen årsak er at hjerne "behandler" de "data" den har fått dagen i forveien. Går man uten søvn for lenge går det utover evnen til å sortere ut hvilke minner som er viktige og ikke. Det er under REM-søvn (drømmesøvn... Du vet, når øyne beveger seg mens man sover), at minner flyttes til og fester seg i langtidshukommelsen. I usa var det en fyr som fikk en hjerneskade som gjorde at hver gang han sovner så glemmer han alt som har skjedd etter en dag i 1954 da han var i en bilulykke. Tenk å våkne opp, gå på badet og se en gammel mann i speilet. For første gang... HVER dag... må være slitsomt. Stakkaren bruker et par timer hver dag på å bli forklart hva som har skjedd, hvor han er og hvilken dato det er.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...