Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

hvorfor "forsvinner" lyden litt når man gjesper? virker som alt blir så stille hver gang jeg gap-gjesper.

7002979[/snapback]

Det samme lurer jeg på. Ikke bare når jeg gjesper, men også når jeg strekker meg ordentlig, og når jeg løfter så tunge vekter at jeg virkelig sliter med å få de opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

I dag hendte det noe merkelig som også har skjedd før med meg; Jeg satt på jobb (halvveis i søvne) og (drøv)tygde på frokosten min da det plutselig sa "knekk" i hele trynet og det var akkurat som om jeg fikk støt i venstre del av ansiktet. Det skjedde akkurat da jeg skulle tygge over en bit med den venstre siden av munnen, vondt var det óg! Hva kommer dette av?

Lenke til kommentar
Snakker om Etaten, er det noen i hele verden som synes den serien er morsom?

7010634[/snapback]

Det er dét som er poenget. Den er så utrulig teit og dårlig at den er morsom.

Språkspm: Hva har det seg at folk (da spesielt de som snakker breitt), velger å droppe a-endinger og andre særtrekk ved dialekten, når de skriver bokmål? Det er jo tross alt lov å bruke disse i skriftlig bokmål...

Jeg er forøvrig ikke en av de; jeg mener en bør skrive så nærme dialekten sin som mulig; om mulig.

Lenke til kommentar
Språkspm: Hva har det seg at folk (da spesielt de som snakker breitt), velger å droppe a-endinger og andre særtrekk ved dialekten, når de skriver bokmål? Det er jo tross alt lov å bruke disse i skriftlig bokmål...

Jeg er forøvrig ikke en av de; jeg mener en bør skrive så nærme dialekten sin som mulig; om mulig.

7010736[/snapback]

Har du et eksempel ?

Tenker du på f.eks. "Hva skjer 'a ?" ?

Lenke til kommentar

Fordi vi har idiotiske kristne politikere som mener det "må være en grense for hvor lenge folk kan kjøpe øl!"..helt uforståelig, og ganske ofte latterliggjort i utlandet.

"Like in Norway, you're gonna love this..they have beer in stores. But you can ONLY BUY IT until 8pm, even though the store is open til 9-10. As if people would become raving alcoholics if they could buy beer after 8?"

Høres jo helt sinnssykt ut.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

7010736[/snapback]

Har du et eksempel ?

7012210[/snapback]

1)

En dag hoppet den hyggelige damen bortover gaten, selv om hun var over 50 år

2)

En dag hoppa den hyggelige dama bortover gata, sjøl om hun var over 50 år

Det virker så rart for meg at folk som sier 2), nsten uten unntak skriver 1) . Begge disse formene er forøvrig tillatt under bokmål, der den siste kanskje likner litt mer nynorsk.

Lenke til kommentar
I dag hendte det noe merkelig som også har skjedd før med meg; Jeg satt på jobb (halvveis i søvne) og (drøv)tygde på frokosten min da det plutselig sa "knekk" i hele trynet og det var akkurat som om jeg fikk støt i venstre del av ansiktet. Det skjedde akkurat da jeg skulle tygge over en bit med den venstre siden av munnen, vondt var det óg! Hva kommer dette av?

7009089[/snapback]

Har hendt meg meg også, drit ekkel!! Og når man f.eks vrir på nakken/hode så det kommer sånn knekk i nakken som gjør skikkelig vondt, hater det!

Endret av Ludacris
Lenke til kommentar
hvorfor "forsvinner" lyden litt når man gjesper? virker som alt blir så stille hver gang jeg gap-gjesper.

7002979[/snapback]

Det samme lurer jeg på. Ikke bare når jeg gjesper, men også når jeg strekker meg ordentlig, og når jeg løfter så tunge vekter at jeg virkelig sliter med å få de opp.

7008945[/snapback]

Kan ha noe med trommehinnen som blir skøvet ved hjelp av et trykk du slipper inn eller liknende. Man utjevner trykk. En gjør det samme når en får dotter i ørene om bord i fly.

Lenke til kommentar
Hvis jeg vil starte en bedrift, hvem skal jeg snakke med angående råd og opprettelse å greier..?

7016709[/snapback]

Det spørs, har selv opprettet ett firma i England gjennom Firmahjelp som er ett firma som spesialiserer seg på NUF (Norskregistrert utenlandsk foretak... eller noe slik).

Fordelen er at man kan ved hjelp av 6000,- kr opprette ett aksjeselskap med norske rettigheter uten egenandel på 100 000,- og pliktig revisor.

Mitt selskap heter: Internet Service Limited og ble opprettet mars i år.

Ble opprettet på grunn av kjøp av .eu domener som måtte registreres på en person eller foretak i EU. Siden vi ikke er medlem av EU måtte jeg opprette ett firma i EU-land for å registrere domenene på.

Alternativ er så klart ett enkeltmannsforetak som er gratis å registrere her i Norge men det er både fordeler og ulemper med denne typen foretak.

Uansett, lykke til...

Lenke til kommentar

Hvor mye koster det for en greater fire protection potion ? hva er en prossessor? hva er RAM? er det forskjell på ddr og vanlig ram ? er golf gti et skjermkort? hvor mange volvoer går på et lasteskip? er mordi tjukk? hva er meningen med livet ? er det noe utfor det ytterste?

Lenke til kommentar
Hvordan virker poengfordelingen i Nytt på Nytt? (haha, denne blir vanskelig Simen1 :grin: )

7017491[/snapback]

Det virker som om lagene bytter på å vinne, men jeg tror jammen jeg skal sjekke det ut på Nett-TV.

REDIGERT:

Nytt på nytt 06.10.06: 7-8

Nytt på nytt 29.09.06: 9-11

Nytt på nytt 22.09.06: 8-10

Nytt på nytt 15.09.06: 9-7

Nytt på nytt 08.09.06: 11-10

Nytt på nytt 01.09.06: 9-8

Det ser ut til at det er uavgjort, noe som jo er uhørt, alle vet jo at Knut Nærum bør vinne alt han er med i.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Hva gjorde iPod så populært i forhold til Creative?

7007039[/snapback]

Marknadsføring, muligens, og at iPod var eit ord som var så enkelt at mange starta å kalle mp3-spelare for "iPoder".

7007463[/snapback]

Mener du at Apple har tjent seg rike på å lagd en random mp3 spiller og gått runft og skriki: "Vi lager mp3 spillere og kaller de for iPod!111" :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...