medlem-102525 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hva er Colas' hemmelige ingrediens? 6976410[/snapback] Er ikke det hemmelig? Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Nettopp. Og jeg lurer på hva det er Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 I filmen "Clerks" får ei dame sjokk og havner på galehuset (helt på slutten) fordi hun har sex med gammel gubbe som satt og runka på do og døde av hjerteinfarkt. Han var tydelig hard etter han døde også..faktafeil, da. Hun trodde det var kjæresten som satt i mørket og venta på henne. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hvordan får maneter manetbarn? legger de egg eller hva?6976403[/snapback] De sprer ut en slags frø/egg som fester seg til havbunnen og vokser opp som en slags sjøplante. De øvre delene modnes til å bli manetbarn og slippes ut i vannmassene. Hva heter forresten manet på engelsk? Jeg fikk ikke noen riktige treff på google når jeg bare skrev manet. Hvis jeg hadde funnet noen treff kunne jeg kanskje funnet et bilde av livssyklusen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jelly fish / jellyfish 6976833[/snapback] Det var det ja Her er en artikkel fra wikipedia om maneter med blandt annet denne skissen av livssyklusen: Her er en kortere versjon på svensk. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 er det mulig å knekke sin egen nakke eller kvele seg selv med bare sine egne hender? 6974008[/snapback] Blinkende lys pga sollyset ble "hakket opp" av rotorbladene på et helikopter, gjorde at en passasjer ombord fikk rykninger som ødela ryggen permanent, så det er godt mulig å skade seg selv ufrivillig, men om det går med hendene vet jeg ikke for sikkert. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hvor lenge lever en sommerfugl? Jeg og en kompis er uenige Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hva er det som befinner seg i øyekroken? En eller annen form for luft eller no. Hvis man presser i øyekroken så vil det lage en lyd noen ganger...6974825[/snapback] Det er "lokket" til tårekanalen. Dette forklarer også hvorfor folk snufser når de gråter: tårene renner ut i nesen. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hvor lenge lever en sommerfugl? Jeg og en kompis er uenige 6977758[/snapback] Frå http://www.kidsplanet.org/factsheets/butterflies.html : LIFESPAN: The average lifespan for an adult butterfly is 20 to 40 days. Some species live no longer than three or four days; others may live up to six months. Frå http://www.vanaqua.org/education/aquafacts/butterflies.html : The average lifespan at the adult stage is approximately 2 – 4 weeks. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Frå http://www.kidsplanet.org/factsheets/butterflies.html :LIFESPAN: The average lifespan for an adult butterfly is 20 to 40 days. Some species live no longer than three or four days; others may live up to six months. Frå http://www.vanaqua.org/education/aquafacts/butterflies.html : The average lifespan at the adult stage is approximately 2 – 4 weeks. 6977801[/snapback] Fan! Jeg sa de levde bare en til to uker... jaja... (de vanlige altså) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Kva er "dei vanlege"? Om du veit kva art det er kan ein sikkert finne ut kva gjennomsnittleg levetid for akkurat den arten er. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Vet ikke hva arten heter, men her jeg bor (Oslo) er det vanlig med noen helt hvite og noen som er burnrøde... hvis det sa noe Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hvorfor er det slik at håret på hodet kan vokse og vokse, men f.eks kjønnshåret bare vokser til en viss lengde? Når man får kjønnshår, så vokser det bare så og så langt, og hvis man barberer det, så vokser det ut til ca samme lengde, men ikke lenger. Hvorfor? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Bare gjetter, men kan det være fordi vi alltid har klær på oss, og håret stopper å vokse fordi det butter borti undertøyet? Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Har en Sony Ericsson k500i, har nettopp fått ny operatør, Combitel. Men nå kan jeg ikke sende mms, noen som vet hvordan jeg fikser det? Har gjort det før, men da var det for Netcom. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 tviler på det gitt. jeg går så og si alltid med caps og jeg må klippe håret forde! Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Tro det eller ei, men jeg har lurt på en ting. Det finnes mange næringsnett i vårt økosystem, men hvordan ser et næringsnett ved fjæra? Alt er så lite. Plankton osv... Lenke til kommentar
Liquid_Crystal Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Det er ikke så snedig men lurer på det forde. Hvilken bølgelengde har radioaktive bølger? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Er det med kabler til denne? *Klikk* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg