ehs5 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Obs, muligens en liten "Haikernes guide til galaksen-serien" spoiler. Mulig at dette har blitt spurt om før men det er over 50 sider. Hva betyr spørsmålet: "Hva er meningen med livet, universet og alt mulig?" Jeg mener ikke hva svaret er, men hva spørsmålet betyr, hvis dere skjønner. Hvorfor er meningen med livet, universet og alt mulig 42? Hvorfor fikk ikke Arthur Dent et gangestykke som er lik 42 mens han spilte scrabble? Endret 17. desember 2004 av ehs5 Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Poenget er at spørsmålet ikke har noen mening og at svaret 42 ikke virker helt riktig. Dette kalles ofte en MacGuffin. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 hvor mange kopper kaffe om dagen er for mange kopper kaffe? Lenke til kommentar
genser Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Vanskelig å si. La oss si det er OK å drikke 10 kopper. Hvis man da drikker 15 kopper, er svaret da at 15 kopper kaffe er for mye? Eller at det er 5 for mye? Isåfall blir det da 10 igjen? Eller 5? Hold deg unna kaffe. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 hvor mange kopper kaffe om dagen er for mange kopper kaffe? Den koppen du kaster opp av, den er for mye. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hvorfor fryser ikke fisken til is når den er under vann om vinteren? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hvorfor fryser ikke fisken til is når den er under vann om vinteren? fisker er kaldblodig Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hvorfor fryser ikke fisken til is når den er under vann om vinteren? Fordi hele vannet blir ikke til is, kun det øverste. De kan fortsatt svømme under. Lenke til kommentar
thomasw Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Hvor langt kan et lite fly? Hvor langt kan en gresshoppe? Endret 18. desember 2004 av thomasw Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 lurer på hvorfor det ikke blir solgt redbull i norge Lenke til kommentar
HansErik Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Jeg tror Redbull ikke selges i Norge, fordi vi har en grense på maks 150 mg tilsatt koffein i leskedrikk. I Redbull er det ganske mye mer tror jeg Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Jeg lurer på om det finnes noen ekte eskimoer igjenn i verden. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 For et par år siden var jeg og morfaren min på et svaberg nede ved gansfjorden. Morfaren min fikk fire merkelige fisker. De hadde samme mønster og farge som makrell, men de var mye lengre og hadde form som lange tynne gjedder. Noen som vet hva slags fisk det kan ha vert, og om det er en vanlig fisk å få her i norge? Hverken jeg eller morfar har noen anelse på hva slags fisk det kan ha vert, og til nå har vi bare kalt dem for makrell-gjedder. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hvorfor fryser ikke fisken til is når den er under vann om vinteren? Dersom den er under vann, i ferksvann, vil det si det er varmere enn frysepunktet. Da kan den ikke fryse til is. Snakker vi om saltvann, er temperaturen sjelden under +4 når en går noen meter under overflaten. Ellers inneholder fiskeceller ofte et protein som har samme effekt som frostvæske, og det er snakk om å bruke dette til andre ting som f.eks. varmepumper. I celler uten frostbeskyttelse, vil det begynne å vokse krystaller som skjærer opp celleveggen ved lav nok temperatur, kanhende faktisk over 0 C, alt etter hvilke stoffer som er i cellen. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hvorfor fryser ikke fisken til is når den er under vann om vinteren? Dersom den er under vann, i ferksvann, vil det si det er varmere enn frysepunktet. Da kan den ikke fryse til is. Snakker vi om saltvann, er temperaturen sjelden under +4 når en går noen meter under overflaten. Ellers inneholder fiskeceller ofte et protein som har samme effekt som frostvæske, og det er snakk om å bruke dette til andre ting som f.eks. varmepumper. I celler uten frostbeskyttelse, vil det begynne å vokse krystaller som skjærer opp celleveggen ved lav nok temperatur, kanhende faktisk over 0 C, alt etter hvilke stoffer som er i cellen. Ok, jammen det var godt og vite. Men min bekymring er, hvordan vet du at fisken inneholder samme protein som frostvæske - og dermed ikke fryser??? Jeg håper Google har noe og gjøre med den saken? Hehe! Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Ok, jammen det var godt og vite.Men min bekymring er, hvordan vet du at fisken inneholder samme protein som frostvæske - og dermed ikke fryser??? Jeg håper Google har noe og gjøre med den saken? Hehe! Hell fisken på bilen Hvorfor er det farligere å få vannkopper jo eldre man blir? Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 hvorfor er det den mannlige sjøhesten som føder unger ?? :S Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hvorfor er det farligere å få vannkopper jo eldre man blir? Fordi jo eldre man blir jo hardere vil sykdommen ramme. Lurer på om det ikke er vannkopper som kalles elveblest når man får det som voksen? Eller kanskje det var meslinger.... Hvorfor er Bergen så langt unna der jeg bor? hehe Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Ok, jammen det var godt og vite.Men min bekymring er, hvordan vet du at fisken inneholder samme protein som frostvæske - og dermed ikke fryser??? Jeg håper Google har noe og gjøre med den saken? Hehe! En liten klargjøring: fisken inneholder et protein som gir samme effekt som frostvæske. Frostvæske inneholder ikke proteiner, men alkoholer som gjør at iblandet vann, fryser ikke blandingen for langt under 0C. Når det gjelder hvordan jeg vet dette med proteriner og fisk, er det fordi jeg spurte en med doktorgrad i emnet. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hvorfor er Bergen så langt unna der jeg bor? hehe Haha.. Fordi du bor på feil sted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg