Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan velge å annulere/stoppe annmeldelsen du har gitt på den personen. Hvis det er myndighetene som har reist annklage er d nok en annen sak ja.

6963347[/snapback]

Stemmer det, men hvis myndighetene alikevel ikke liker det den personen har gjort mot deg, kan de gå til sak, selv om du ikke vil det.

Lenke til kommentar

Det har jeg vanskelig for å tro. Du kan sikkert påvirke påtalemyndigheten til å fire på krava, men lavere straff som en direkte følge av tilgivelse tror jeg ikke er hensiktsmessig. Folk er påvirkelige, og noen mennesker er flinkere enn andre til å trekke i trådene. Skal disse få mildere straff enn andre fordi de klarer å få offerne til å tilgi dem? Dessuten, noe slikt ville antydet at straff først og fremst er offeret og de pårørendes hevn, og slik skal det ikke være.

Lenke til kommentar
Det har jeg vanskelig for å tro. Du kan sikkert påvirke påtalemyndigheten til å fire på krava, men lavere straff som en direkte følge av tilgivelse tror jeg ikke er hensiktsmessig. Folk er påvirkelige, og noen mennesker er flinkere enn andre til å trekke i trådene. Skal disse få mildere straff enn andre fordi de klarer å få offerne til å tilgi dem? Dessuten, noe slikt ville antydet at straff først og fremst er offeret og de pårørendes hevn, og slik skal det ikke være.

6963431[/snapback]

Hadde det vært en alvorlig sak..Si en voldtekts offer som har blitt truet på livet hvis offeret ikke tilgir gjerningsmannen. I et slikt situasjon så vil ikke dette fungere dog hadde det en mindre sak der...Si to menn som kjenner hverandre kommer i konflikt over en bagatell der den ene får skader som gjør at han havner på sykehus. Kan den personen da tilgi gjerningsmannen som nå sitter hos onkelen? Vil han slippe straff?
Lenke til kommentar

Jeg tror også rettsystemet tar høyde for at ofret kan bli presset av forbryteren til å trekke anmeldelsen og presset til å holde tilbake opplysnigner som vil gi en streng dom. At ofret prøver å gjøre sånn at forbryteren får minst mulig eller slipper straff er et tegn på at det er et press. Det er som regel i slike saker myndighetene tar ut tiltale hvis ofret trekker anmeldelsen og "tilgir".

Nytt spørsmål: Hvor kommer uttrykket "kjøpe katta i sekken" fra?

Og uttrykket "Sette bukken til å passe havresekken"? (Er det sånn det låter orginalt?)

Lenke til kommentar
For å kunne bruke reklamasjon via forbrukerkjøpsloven må vel gjenstanden ha en kjøpspris på over 300,- så jeg er ikke helt sikker på om en sparepære er dekt av den.

6963646[/snapback]

Det har jeg aldri sett.

Vil ikke dette bety at Simen1 ikke kunne bytte den fisken\biffen i utgangsounktet ?

Lenke til kommentar
For å kunne bruke reklamasjon via forbrukerkjøpsloven må vel gjenstanden ha en kjøpspris på over 300,- så jeg er ikke helt sikker på om en sparepære er dekt av den.

6963646[/snapback]

Det har jeg aldri sett. Vil ikke dette bety at Simen1 ikke kunne bytte den fisken\biffen i utgangsounktet ?

6963781[/snapback]

Det er vel ikke reklamasjonsretten men angreretten som er begrenset til varer over 300kr. Se paragraf 2 punkt b i angrerettloven.

Jeg har aldri hørt om og klarte heller ikke å finne en sånn begrensning i forbrukerkjøpsloven (den som omhandler reklamasjoner). Siden steinbitfiléten min ble returnert ved reklamasjon og ikke angrerett så mener jeg at alt foregikk sånn det skal foregå. Om du vet noe annet så si i fra.

Lenke til kommentar

Hva folk ville gitt på feks ebay eller andre steder for en framgangsmåte som gir deg 4 brus fra Coca Cola hver gang du kjøper deg bare 1. Altså, 4 brus til feks 10 kroner hver eneste gang, alltid, overalt i verden på automatene :) ?

*Høstferie* På tide å lure på andre ting :p

Lenke til kommentar

En del, før Ebay tar ned auksjonen din. Sånt lukter ulovlig (noe det sannsynligvis er) eller scam på lang vei, og folk rapporterer sånt kjapt.

Du har tilgang til manualen eller noe bruteforce-greier, tenker jeg?

Spørsmål:

Er det slik at de fleste amerikanske menn omskjæres ved fødselen? Trodde først det var et jødisk/muslimsk fenomen, men etter å ha surfet litt, særskilt på SA, har jeg sett at de aller fleste fra USA har svart at de er omskjærte. Så, har jeg bare truffet et forum med en snodig målgruppe, eller er det slik?

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...