Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes faktisk folk som jobber med å sitte og forutse slike ting. De går ganske omhyggelig til verks, men selvfølgelig kan det komme andre elementer på banen med tiden. En slik fyr var intervjuet i Dagbladet for en stund siden, han ramset opp en hel haug med ting og når han trodde de ville bli oppfunnet/inntreffe. For eksempel trodde han at vi om 25 år (tror jeg det var) har teknologien til å kunne koble oss til en maskin og leve i en 100% troverdig virtuell verden ala Matrix. Jeg har allerede bestilt abonnement. :p

Lenke til kommentar
Har vært vært borti noen profiler til brukere som gjerne legger ut msn'en sin, men mailadressen er privat. Hva er liksom vitsen med å ha privat mailadresse, når man gladelig legger ut msn'en?  :shrug:

6943484[/snapback]

Hva er vitsen med å legge ut mail-addressa hvis de har lagt ut msn-addressa da? :p

6943616[/snapback]

Delt msn og privat mailadresse?

Hvem var det som fant ut: "Osten er jo gul! Da kaller vi den hvitost!"

Lenke til kommentar
har sikkert blitt svart på dette før, men hva er sting?

sånn... du løper, så plutselig kjenner du at det gjør vondt i sia, også har du sting. skikkelig vondt, og plagsomt. har lenge lurt på hva man skal gjøre for å få det bort og hva det egentlig er...

noen som er så søt og snill og grei som vil svare?

6953431[/snapback]

Sting/hold i sida er eit velkjent, men uforklarleg fenomen. Hvis ikkje det er komen nokon nye oppdagelsar no i det siste.

6953526[/snapback]

Det er blodtilførselen til nyren(e) som ikke fungerer som den skal, springing kan forusake dette. Hva mr.Crowley snakker om vet jeg ikke. Bedre teknikk og rett kost rett før fysisk arbeid er en måte å takle sting/hold på.

Lenke til kommentar
Hvordan pH verdi har 'gjennomsnitlig' urin? Er det ikke ganske surt? :hmm:
Bra spørsmål du!

6955324[/snapback]

Jeg tipper det er relativt nøytralt. Kanskje mellom 5 og 8.

Er det ikke noen her som har litt lakmuspapir og kan teste?

6955847[/snapback]

Må da være ganske nøytralt, ellers hadde det vel ikke vært særlig behagelig å pisse.

Lenke til kommentar
Er det sant at ryktinger som man av og til får ide man sovner, er noe hjernen gjør for å sjekke at kroppen ikke dør?

6953875[/snapback]

Ok, velkjend fenomen. Det har med at du er på veg inn i REM-fasen (da du drøymer) i søvnen (du husker gjerne ikkje at du sovnar i fasen før), og da sett kroppen igang ein paralyse som skal forhindre at du gjeng i søvne. Med ein gong denne paralysa sett igang, blir søvnen brutt (gjerne fordi du drøymer at du faller, og treffer bakken), og paralysa blir brått slått av.

Lenke til kommentar

Hodedeler: Da traff jeg jo ganske bra på estimatet :)

Ozelot: Synnøve-ost har en kjip konsistens ja. Nesten umulig å skjære med vanlige ostehøvler. Et triks er å skjære den opp i mindre biter med kniv. F.eks 3-4 biter med kun 1 ostehøvelbredde og så bruke ostehøvel for myke oster. Sånn med bare et smalt skjæreblad og ikke et digert brett. Da unngår man en del klumping. Jeg tror også det hjelper litt å ikke la den bli romtemperert noen gang. Deler man osten og legger alle minus en bit i fryseren så unngår man også at den siste 1/4 av osten må kastes på grunn av mugg. NB. Må tines med plastposen på. Hvis ikke så kondenserer det vann på den og den blir glatt og ekkel.

Personlig foretrekker jeg Lanlord eller First Price ost når jeg først skal ha smakløs ost. De er også billige men mye lettere å skjære.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...