Torbjørn T. Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Hvem er fru blom?Det er eit sitat frå ein komedie, som har vorte hengande att i språket:http://no.wikipedia.org/wiki/Alex_Brinchmann#Triva http://ordoguttrykk.blogspot.com/2006/08/h...r-fru-blom.html http://www.nesteklikk.no/20060919/109324.html Redigert: Var litt sein ja... Endret 27. september 2006 av incanus Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hvorfor finnes det ikke vaksiner mot norovirus? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Oppfølgingsspørsmål: Avføring, da? Har hørt at tykktarmen ikke er nådeløs overfor bakterier, og at det tvert imot blomstrer bakterier der, men magesekken og tynntarmen er ganske sterile. Men det kan da være meg som er ute på viddene. 6951286[/snapback] Tror det var på Shrødingers katt de sa at vi hadde flere bakterier i munnen, enn der endetarmen kommer ut. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Oppfølgingsspørsmål: Avføring, da? Har hørt at tykktarmen ikke er nådeløs overfor bakterier, og at det tvert imot blomstrer bakterier der, men magesekken og tynntarmen er ganske sterile. Men det kan da være meg som er ute på viddene. 6951286[/snapback] Tror det var på Shrødingers katt de sa at vi hadde flere bakterier i munnen, enn der endetarmen kommer ut. 6952432[/snapback] Høres ut som at teorien min går rett i dass. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Tror det var på Shrødingers katt de sa at vi hadde flere bakterier i munnen, enn der endetarmen kommer ut.Er det ikke slik at ikke alle bakterier er farlige da? Noen av dem trenger vi jo. Lenke til kommentar
ladida Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg lurer på hva ): heter(betyr). Noen som vet? Og nei, det er ikke en omvendt smiley, men brukt i slike sammenhenger: spinn): sette fart på nyhetsbildet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 har sikkert blitt svart på dette før, men hva er sting? sånn... du løper, så plutselig kjenner du at det gjør vondt i sia, også har du sting. skikkelig vondt, og plagsomt. har lenge lurt på hva man skal gjøre for å få det bort og hva det egentlig er... noen som er så søt og snill og grei som vil svare? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Har hørt at det hjelper å finne en litt firkantet stein og prsse den inn mot der det gjør vondt Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Har hørt at det hjelper å finne en litt firkantet stein og prsse den inn mot der det gjør vondt 6953456[/snapback] Det Mobil-Knut sier har en viss placebo-effekt, men det er nok ikke mye medisinsk. Jeg pleier alikevel ofte å gjøre det. ^^ Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 har sikkert blitt svart på dette før, men hva er sting? sånn... du løper, så plutselig kjenner du at det gjør vondt i sia, også har du sting. skikkelig vondt, og plagsomt. har lenge lurt på hva man skal gjøre for å få det bort og hva det egentlig er... noen som er så søt og snill og grei som vil svare? 6953431[/snapback] Sting/hold i sida er eit velkjent, men uforklarleg fenomen. Hvis ikkje det er komen nokon nye oppdagelsar no i det siste. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 2. Urin er sterilt. Helt tomt for bakterier (hvis man ikke har urinveisifeksjon selvsagt). I krig og andre ekstreme situasjoner kan saniteten bruke urin til f.eks rensing av sår hvis det er mangel på rent vann. Etter det jeg forstår er menneskeurin steril, mens urin fra katter kan inneholde uhumskheter som kan være farlige for gravide kvinner og forårsake abort. Det var for bare noen få måneder siden snakk om en type parasitter som angivelig var spesialiserte på mus eller rotter (usikker her), men kanskje også hadde en effekt på mennesker. Jeg er litt usikker på detaljene her, finner ingen linker i farten, men jeg regner med dette får hukommelsen igang til noen med bedre hukommelse.Et kjapt spørsmål: Hvor lenge holder "pappvin" seg etter åpning? 6946679[/snapback] Til man blir tørst? Da pappvin var noe nytt i Norge, var det ikke alle som forstod det var en kran godt skjult i nerkant, så de åpnet den ved å klippe hull i toppen, og da måtte en jo drikke opp alt på en gang... Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Er det sant at ryktinger som man av og til får ide man sovner, er noe hjernen gjør for å sjekke at kroppen ikke dør? Endret 27. september 2006 av co2 Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Sprøyter er ikke noe gøy. Første gangen jeg skulle ta blodprøve svimte jeg av 2 ganger. En gang før og en gang etter. 6942867[/snapback] Du er ikke alene. Det mest besynderlige tilfelle jeg har hørt om var løytnanten som var troppsjef da jeg gjorde førstegangstjeneste. Han svimte tvert av da de skulle ta blodprøven hans, og da troppen skulle til pers så ble han abnormt grønn i ansiktet og måtte evakuere. Mitt snedige spørsmål er da: hvordan i aller huleste kan en velge å bli yrkesoffiser når en ikke tåler å se blod? Forøvrig er han idag en høyere offiser, fortsatt i det norske forsvaret. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Er det sant at ryktinger som man av og til får ide man sovner, er noe hjernen gjør for å sjekke at kroppen ikke dør? 6953875[/snapback] Takk for en god latter :!: Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Er det sant at ryktinger som man av og til får ide man sovner, er noe hjernen gjør for å sjekke at kroppen ikke dør?Takk for en god latter :!: Det vart sagt i House tidlegare i kveld. Hadde eg hugsa kva det vart kalla kunne eg søkt, men det gjer eg ikkje... Endret 27. september 2006 av incanus Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Mener å ha sett på discovery at det hadde noe med nivåer av visse hormoner akkurat i overgangen mellom våken-tilstand og søvn-tilstand. Som igjen fører til at det er "dårlig kontakt" i nervebanene mellom muskler og hjernen. Men ikke ta dette for god fisk for jeg sitter her med fem halvlitere innabords og prøver å huske noe jeg så på tv for lenge siden Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Mitt snedige spørsmål er da: hvordan i aller huleste kan en velge å bli yrkesoffiser når en ikke tåler å se blod? Forøvrig er han idag en høyere offiser, fortsatt i det norske forsvaret. 6953921[/snapback] Det kan jo hende det bare var sprøyta han var redd for. Det er vel de færreste som liker å få huden sin penetrert, selv om nålen er aldri så spiss og ubetydelig. Det var alltid et par som gikk i bakken da vi fikk vaksiner på skolen, noen måtte ta telling allerede da sykepleieren forklarte hva som skulle skje, lenge før noen hadde sett snurten av en sprøytespiss. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 mhm, ingen som syns søppel lukter godt, men noen blir da søppelmenn for det.. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hvordan pH verdi har 'gjennomsnitlig' urin? Er det ikke ganske surt? Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Er det bare jeg som synes at det er en viss forskjell på å drikke vann fra glass og kopp. Tenker ikke da på at det kjennes ut som om jeg drikker fra glass når jeg drikker fra glass, og kopp fra kopp, men hvordan man oppfatter vannet liksom? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg