Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Har vært vært borti noen profiler til brukere som gjerne legger ut msn'en sin, men mailadressen er privat. Hva er liksom vitsen med å ha privat mailadresse, når man gladelig legger ut msn'en?  :shrug:

6943484[/snapback]

Hva er vitsen med å legge ut mail-addressa hvis de har lagt ut msn-addressa da? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan man få warn på forumet for å uthenge forumbrukere, admins, moderatorer eller forumstyret på andre steder enn forumet på andre steder enn på forumet hvis det blir meldt til han som blir uthengt? Fikk for ikke lenge siden en PM jeg ikke likte, fra en på forumstyret. Hvis jeg skriver rett under nicket mitt på msn: "Faen ta deg, *****". Kan jeg få warn, PM eller lignende fra en moderator eller andre med beskjed om å fjerne det?

6943125[/snapback]

Nei, moderatorer++ har ikke myndighet til å dele ut advarsler utenom forumet. Hvis du f.eks viser fingeren til en moderator du møter på butikken og kaller han stygge ting så får du ikke advarsel på forumet av det. Det er en privatsak.

Har vært vært borti noen profiler til brukere som gjerne legger ut msn'en sin, men mailadressen er privat. Hva er liksom vitsen med å ha privat mailadresse, når man gladelig legger ut msn'en? :shrug:

6943484[/snapback]

Alt til sitt bruk. Å ha et lite utvalg epostadresser har sine fordeler. F.eks en til IM, en til søppelepost, en til vanlig epost med venner og kjente og en jobb-epost. Da slipper man å bli forstyrret av søppeleposter på jobb eller i den vanlige eposten hvis man f.eks må registrere eposten på en tvilsom tjeneste for å få tilgang til ett eller annet. Og unngå at private venne-eposter drukner i jobb-eposter og omvendt. Det er ikke alltid man ønsker å dele sin vanlige epostadresse med de man har på IM-lista si og omvendt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har vært vært borti noen profiler til brukere som gjerne legger ut msn'en sin, men mailadressen er privat. Hva er liksom vitsen med å ha privat mailadresse, når man gladelig legger ut msn'en?  :shrug:
Er ikke alle som bare har en emailadresse da. Jeg har f.eks. et par gmailer, to ISP-kontoer pluss en konto på mitt eget domene. Er greit å ha egne adresser til msn/signup-ting slik at du slipper å få en viktig mailkonto fyllt med spam.

EDIT: Erh, såklart var det jo kommet et svar på dette som var på den neste siden, dumme meg.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

2. Urin er sterilt. Helt tomt for bakterier (hvis man ikke har urinveisifeksjon selvsagt). I krig og andre ekstreme situasjoner kan saniteten bruke urin til f.eks rensing av sår hvis det er mangel på rent vann.

Et kjapt spørsmål: Hvor lenge holder "pappvin" seg etter åpning?

Lenke til kommentar
2. Urin er sterilt. Helt tomt for bakterier (hvis man ikke har urinveisifeksjon selvsagt). I krig og andre ekstreme situasjoner kan saniteten bruke urin til f.eks rensing av sår hvis det er mangel på rent vann.

6946679[/snapback]

Det skjønner jeg ikke!

Urin er jo avfallsstoffer, og at det ikke eksisterer bakterier i det, kommer på meg som en overaskelse.

Lenke til kommentar

1. Hvor mange forskjellige gresstyper finnes det? Hva er liksom forskjellen mellom gress her i Norge (f.eks kr.sand) og Afrika eller andre steder?

6946603[/snapback]

Gressfamilien består av ca. 12 000 arter se her

At det er forskjell på kornsorter og bambus sier seg jo selv, men når du tenker på gress er det vel primert plengress o.l.?

Selv om to arter kan se like ut kan de være meget forskjellig. Primært er det voksevilkårene: vann, næring, varme, kulde o.l som er forskjellig, men også konkurranse med andre arter og om det er noen som spiser eller høster dem.

Og sikkert mye annet :p

Lenke til kommentar

6946679[/snapback]

Men kun egen urin på eget sår så vidt jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar

Her er en å tygge på :D

Jeg er ute å kjører. Fartsgrensen er 80km/t og jeg kjører i 80. Bak meg ligger en politibil som måler hvor fort bilen foran kjører.

Jeg begynner å nærme meg en fotoboks. Da tråkker jeg på gassen og passerer boksen i 100km/t, den blinker, jeg senker farten igjen....

Hva kan politibilen bak gjøre? Jeg kan vel ikke bli bøtelagt to ganger for det samme lovbruddet.

Lenke til kommentar
Her er en å tygge på  :D

Jeg er ute å kjører. Fartsgrensen er 80km/t og jeg kjører i 80. Bak meg ligger en politibil som måler hvor fort bilen foran kjører.

Jeg begynner å nærme meg en fotoboks. Da tråkker jeg på gassen og passerer boksen i 100km/t, den blinker, jeg senker farten igjen....

Hva kan politibilen bak gjøre? Jeg kan vel ikke bli bøtelagt to ganger for det samme lovbruddet.

6950921[/snapback]

Du får bare en bot.

Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål: Hvor lenge holder "pappvin" seg etter åpning?

6946679[/snapback]

Oppfølgingsspørsmål: Avføring, da? Har hørt at tykktarmen ikke er nådeløs overfor bakterier, og at det tvert imot blomstrer bakterier der, men magesekken og tynntarmen er ganske sterile. Men det kan da være meg som er ute på viddene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvem er fru blom?
Akkurat dét lurer i grunn jeg også på.
Godt spørsmål, har egentlig aldri tenkt på å undre meg over det. Hvorfor refererer man til fru Blom?
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...