Arang Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Bare et lite spørsmål: Hva er verdens raskeste fly og hvor fort går det? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Boeing X-43 kom opp i 11 200 km/h, men det er eit eksperimentelt fly utan pilot. Lockheed SR-71 Blackbird kom opp i 3 529,56 km/h. Av passasjerfly held vel Concorde kanskje rekorden. Det er ikkje i drift meir, men hadde ein vanleg flygefart (ikkje maksfart) på 2140 km/h. Lenke til kommentar
Arang Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Tusen takk. Gleder meg til å se ansiktet hans. Voks kan det vel være vanskelig å være immun mot, men den kan jo bli myk/smelte i høye temperaturer. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Boeing X-43 kom opp i 11 200 km/h, men det er eit eksperimentelt fly utan pilot. Lockheed SR-71 Blackbird kom opp i 3 529,56 km/h. Av passasjerfly held vel Concorde kanskje rekorden. Det er ikkje i drift meir, men hadde ein vanleg flygefart (ikkje maksfart) på 2140 km/h. 6908908[/snapback] Faktisk, North American X-15 regnes som det raskeste bemannede fly noen gang. Hvor vidt det var et fly kan vel kanskje diskuteres, rakettmotor og over 30km flyhøyde.. Fortsatt, imponerende med tanke på at dette var midt på 60-tallet. Ellers så er det nok romfergen som er overlegent raskest, og den flyr jo den også på vingene.. Lenke til kommentar
XplittR Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Kommer sikkert ikkje til å sjekke denne posten så ofte, så om du føler deg snill om du har svaret, skriv her og send en melding til meg.. =) Spørsmålet: Om en person hadde sprunget så fort at han hadde gått gjennom lydmuren, og så stoppet. Villa han da ha sett seg sjøl springe forbi? Eller eventuellt ikkje stoppa og sett seg sjøl ved siden av? Og, om mann hadde sprunget gjennom lydmuren, og så ha snakket, ville man da ha hørt nokke? hehe, lurer på så mange rare ting eg.. xD EDIT: Tok på email varsling, så berre glem å sende melding.. =) Endret 21. september 2006 av Bendikto Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 X-15 hadde eg ikkje høyrd om. Ser forresten på Wikipedia at under den raskaste flyturen (7274 km/h) var den oppe i nesten 60km over jordoverflata. http://en.wikipedia.org/wiki/X-15#Fastest_flights Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Prøv å sett på email-varsling i SO5 og logg av. Gjett hvem som har 2000 nye email dagen etter da Lenke til kommentar
D4NY Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Kommer sikkert ikkje til å sjekke denne posten så ofte, så om du føler deg snill om du har svaret, skriv her og send en melding til meg.. =) Spørsmålet: Om en person hadde sprunget så fort at han hadde gått gjennom lydmuren, og så stoppet. Villa han da ha sett seg sjøl springe forbi? Eller eventuellt ikkje stoppa og sett seg sjøl ved siden av? Og, om mann hadde sprunget gjennom lydmuren, og så ha snakket, ville man da ha hørt nokke? hehe, lurer på så mange rare ting eg.. xD EDIT: Tok på email varsling, så berre glem å sende melding.. =) 6909129[/snapback] Trur egentlig det ikkje er nokon som veit svaret på det, fordi ingen kan springe i ca300m i sekundet Min meining er at han ikkje vil se noko annet en det han pleier og sjå, og vist han hadde snakka så hadde han vel ganske sikkert høyrt det, hvertfal vist han hade ropt... Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Modernistisk og tradisjonell dikting, hva får dikterne frem ved å uttrykke seg så forskjellig? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hva er en tater? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hva er en tater? 6911130[/snapback] http://no.wikipedia.org/wiki/Tater Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Gaston, du så Rikets Røst? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hvis jeg har en adresse som er f.eks. denne: *!bygger23@*.bb.online.no Hvordan kan jeg finne ut hvor den kom fra ? Eller; Hvor skal jeg lage thread for å få svar på dette ? Finnes det kanskje en egen mirc-tråd her på forumet ? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hvis jeg har en adresse som er f.eks. denne:*!bygger23@*.bb.online.no Hvordan kan jeg finne ut hvor den kom fra ? Eller; Hvor skal jeg lage thread for å få svar på dette ? Finnes det kanskje en egen mirc-tråd her på forumet ? 6913096[/snapback] Det kan du ikke finne ut, med mindre du anmelder forholdet til politiet. ISPen til personen må da gi ut info til politiet, men jeg trur det må mye til (rettskjennelse fks.) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Kan det ikke si noe om linja til den de gjelder ? Er rimelig sikker på at vi kunne det før for lenge siden. Stod det noe om dial-up (eller noe slikt) var det modem-brukere. For min del(som bruker online adsl) så vil det stå noe med online.no tror jeg. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Jeg mener å ha hørt at for å opprettholde befolkninga i et samfunn, må hver kvinne føde 2.1 barn. Hva har dette seg? Vil ikke 2.0 være nok? Endret 21. september 2006 av dabear Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Jeg mener å ha hørt at for å opprettholde befolkninga i et samfunn, må hver kvinne føde 2.1 barn. Hva har dette seg? Vil ikke 2.0 være nok?6913396[/snapback] Noen dør en plass mellom fødsel og de har reprodusert seg. En del av tallet 0,1 kan forklares på den måten. Det fødes noen få prosent flere gutter enn jenter så hvis hver kvinne i gjennomsnitt skal føde 1 jentebaby så vil de i gjennomsnitt ha født noen prosent mer enn 1 guttebaby. I Norge er fødes det vist ca 106 gutter for hver 100 jente. I Venezuela er det omvendt med ca 115 jenter for hver 100 gutt. Da kan neste snodige spørsmål være: Hvorfor er det regionale forskjeller på kjønnsfordelingen på fødsler? Og hvorfor er det i det hele tatt ikke 1:1 ? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Da kan neste snodige spørsmål være: Hvorfor er det regionale forskjeller på kjønnsfordelingen på fødsler? Og hvorfor er det i det hele tatt ikke 1:1 ? 6913473[/snapback] Synes å ha sett på tv, at det du spiser har noe å si på hvilket kjønn ungen blir. Hadde jeg bare husket hvor. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Noen som vet hva sånn at man printer ut et bilde delt i flere A4 ark heter? Sånn at man kan henge opp i deler sånn at det blir et stort bilde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg