Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

I Oslo, når man kjører T-banen, hvorfor er det slik at på enkelte, tilsynelatende helt tilfeldige stasjoner, sier føreren at det er overgang til linje, 1, 2,3,4,5 og 6? (altså alle linjer untatt den du sitter på..)?

 

Har aldri helt skjønt det :S

6866782[/snapback]

Fordi linje 1,2,3,4 og/eller 5 også går fra den stasjonen. Ergo - her kan du gå av og bytte til en annen linje.

Sjekk linjekartet her: http://www.sporveien.no/templates/Page____1266.aspx

Alle stasjoner som betjener mer enn én linje har "overgang" til de andre linjene.

6875001[/snapback]

 

For pakkesporing fra de forskjellige transportørene rundt om kan det være greit å bruke www.pakkesporing.no

 

Genial side btw :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kva er vitsen med å ha ufordøyelege og smaklause frø i brød?

6877343[/snapback]

Fordi frøene hjelper med å få magen til å gi fra seg avfallstoffene, tror det blir det samme som dyr spiser gress eller steiner for å få magen til å gi slipp på det som sitter igjen.

Dette er bare noe jeg tror, så du må ikke ta det helt som det jeg sier :)

Lenke til kommentar
I Oslo, når man kjører T-banen, hvorfor er det slik at på enkelte, tilsynelatende helt tilfeldige stasjoner, sier føreren at det er overgang til linje, 1, 2,3,4,5 og 6? (altså alle linjer untatt den du sitter på..)?

 

Har aldri helt skjønt det :S

6866782[/snapback]

Fordi linje 1,2,3,4 og/eller 5 også går fra den stasjonen. Ergo - her kan du gå av og bytte til en annen linje.

Sjekk linjekartet her: http://www.sporveien.no/templates/Page____1266.aspx

Alle stasjoner som betjener mer enn én linje har "overgang" til de andre linjene.

6875001[/snapback]

 

 

Ja, jeg skjønner det, men da burde de jo sagt det på alle stasjoner mellom Majorstua og Tøyen, men det gjør de jo ikke. Da er jo poenget borte.. Ser ingen logisk grunn til å måtte fortelle om overgangsmulighetene på Grønland, når det er det samme på Stortinget.. :S

Lenke til kommentar
Ja, jeg skjønner det, men da burde de jo sagt det på alle stasjoner mellom Majorstua og Tøyen, men det gjør de jo ikke. Da er jo poenget borte.. Ser ingen logisk grunn til å måtte fortelle om overgangsmulighetene på Grønland, når det er det samme på Stortinget.. :S

6881496[/snapback]

De hopper vel over Grønland-Nationaltheatret, fordi man der har overgang til alle linjer? Jeg er neimen ikke sikker, det begynner å bli noen år siden jeg tok banen sist :roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...