Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

De forskjellige transportørene har som regel hver sin måte og sette sendingsnummerne. Når jeg bestilte bærbar fra utlandet så måtte jeg inn på den første transportøren sin side og søke etter hvor pakken var.

6873427[/snapback]

Ok, vil det da ikke gå gjennom Norgesposten eller? Sånn som med DHL?

Parceline det er snakk om, irsk tror jeg.

6873453[/snapback]

Gjennom CaryOn... Det er nok en 3'er pakke. Bare gå til postkontoret og gi den nummeret :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sjekket åpningstidene ved postkontoret ved meg og der står det at de stenger kl 1500. Under så står Innleveringsfrist 1300.

Hva betyr det? Jeg skal bare sende et brev...

6873456[/snapback]

Sannsynligvis betyr det at du må levere før kl. 1300 for at brevet skal bli videresendt i dag. Om du leverer etter kl. 1300 blir brevet liggende til neste videresending.

Dette er bare mine tanker rundt emnet. Har aldri jobbet på posten så jeg skal ikke garantere at det er slik

Lenke til kommentar
De forskjellige transportørene har som regel hver sin måte og sette sendingsnummerne. Når jeg bestilte bærbar fra utlandet så måtte jeg inn på den første transportøren sin side og søke etter hvor pakken var.

6873427[/snapback]

Ok, vil det da ikke gå gjennom Norgesposten eller? Sånn som med DHL?

Parceline det er snakk om, irsk tror jeg.

6873453[/snapback]

Gjennom CaryOn... Det er nok en 3'er pakke. Bare gå til postkontoret og gi den nummeret :thumbup:

6873471[/snapback]

Gah, hun måtte ha med bokstaver på, altså norsk for å finne.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg fant ut litt av navnemysteriet selv i navneloven:
§  2. Plikt til å velge navn for barn

Senest når barnet fyller seks måneder, skal den eller de som har foreldreansvaret for barnet, sende melding om hvilket navn barnet skal ha.

Har barnet fylt seks måneder uten at melding er sendt eller uten at meldingen kan godtas, får barnet morens etternavn. Dette gjelder ikke etternavn som nevnt i § 4 første ledd nr. 2, og har moren ikke annet etternavn, får barnet i stedet morens fornavn med ending som viser slektskapet.

6871128[/snapback]

Da har vi funnet ut det med etternavn. Men hvordan får barnet et fornavn? og er det straffbart å ikke gi ungen et navn i tide?

Lenke til kommentar
I Oslo, når man kjører T-banen, hvorfor er det slik at på enkelte, tilsynelatende helt tilfeldige stasjoner, sier føreren at det er overgang til linje, 1, 2,3,4,5 og 6? (altså alle linjer untatt den du sitter på..)?

Har aldri helt skjønt det :S

6866782[/snapback]

Fordi linje 1,2,3,4 og/eller 5 også går fra den stasjonen. Ergo - her kan du gå av og bytte til en annen linje.

Sjekk linjekartet her: http://www.sporveien.no/templates/Page____1266.aspx

Alle stasjoner som betjener mer enn én linje har "overgang" til de andre linjene.

Endret av spitz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...