Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Hva er gravitasjonen på sola? Jeg rekner med at det blir litt for varmt å sjekke :p
Ein treng ikkje reise dit for å finne det ut. I følge Wikipedia er tyngdeakselerasjonen på overflata 273,9 m/s^2, eller omlag 28 gonger so stor som på jordoverflata.

6846231[/snapback]

Det høres sansynlig ut, men jeg stusset et øyeblikk på grunn av dette:

mass of the sun = 1.98892 × 10^30 kilograms

mass of Earth = 5.9742 × 10^24 kilograms

En forskjell på rundt 333.000 ganger. Men så kom jeg på at tyngdekraft er jo ikke proposjonalt med massen, men hadde massen opphøyd i andre og delt på avstanden. Lenke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettop insallert X3 og lurer på om det skal se slik ut:

Hva er de prikkene som beveger seg i en firkant i midten, hvor er siktet?

Synes det er dorlig kontrol på x2 men her er det enda med kronglete.

Edit: for ikke lastet opp bildet :(

6846305[/snapback]

Ok kansje det bare er lettere vist noen kan forklare hva man skal kunne se på skjermen.

Lenke til kommentar

Jeg var nettopp (endelig) på kino og fikk sett Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest, og har i den anledning et spørsmål:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hvem er den gamle nissen som kommer ned trappene helt i slutten og sier "now where's my ship" eller noe i den duren?

Er dette noe jeg burde husket fra eneren, eller er det noe vi får vite i treeren?

Lenke til kommentar

Har akkurat sett en episode av American Idol på Zebra og....

HVEM I SVARTEST GRANSKAUEN ER ALLE DISSE FOLKENE SOM TROR DE KAN SYNGE? :huh:

Kjempemoro å se på ( :lol: ), men det er jo helt utrolig at noen som synger så forjævlig dårlig virkelig tror at de kan synge kjempebra!

Lenke til kommentar

Er ikke så lett å vite om man synger bra eller ikke kanskje. Det er først når man hører seg selv synge fra et opptak eller lignende at man forstår, men til og med da vil de fleste synes det høres rart ut å høre sin egen stemme, uavhengig av om man har fin stemme eller ikke. Men så har vi jo også de som bare vil komme på TV, du må ikke glemme de.

Lenke til kommentar
Men så har vi jo også de som bare vil komme på TV, du må ikke glemme de.

6850326[/snapback]

Har ikke glemt dem :)

Jeg trenger ikke å høre et opptak av meg for å skjønne at jeg ikke burde synge høyt *sukk* :no:

Mange Idol deltakere vræler ut den ene fæle lyden etter den andre mens andre klarer såvidt å huske litt av teksten.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvrfor de pokekrs torrentene står på stedet hvil i 2 måneder.. -__-

utennavnoz9.png

6851908[/snapback]

Fordi ingen deler filen så du kan laste den ned fra?

Uansett så er vel dette egentlig ikke lov å diskutere da.. Får satse på at ingen ser det! :)

Endret av Nakro
Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvrfor de pokekrs torrentene står på stedet hvil i 2 måneder.. -__-

utennavnoz9.png

6851908[/snapback]

Fordi ingen deler filen så du kan laste den ned fra?

Uansett så er vel dette egentlig ikke lov å diskutere da.. Får satse på at ingen ser det! :)

6851979[/snapback]

Fila er seedet så det holder..

Er forresten en lovlig torrent.. Ja, det finnes de også :)

Lenke til kommentar
Er det sant at man får (bittelitt) promille når man er trøtt eller døgner? Hvordan/hvorfor skjer dette?

6852098[/snapback]

Er ikke promille bare en indikator på mengde alkohol i blodet? :hmm:

Isåfall ville det vært rart å få det av trøtthet. Men jeg har lite peiling.

Lenke til kommentar
Er det sant at man får (bittelitt) promille når man er trøtt eller døgner? Hvordan/hvorfor skjer dette?

6852098[/snapback]

Hvis jeg kan tolke deg bokstavelig så nei, det tviler jeg sterkt på. Alkohol brytes ned i kroppen og jeg tror ikke kroppen kan produsere alkohol av seg selv.

Hvis du tenker på bilkjøring og sikkerhet så kan trøtthet godt sammenlignes med å kjøre alkoholpåvirket. Altså at begge deler har en sløvende effekt og øker risikoen for ulykker. Hvis det hadde vært en enkel måte å måle trøtthet på og en dugelig måleskala så kunne man sikkert satt opp en mål på hvor trøtt man må være for at det skal tilsvare f.eks en halvliter pils.

Lenke til kommentar

6852098[/snapback]

Du blir like umerksam, etc, av å vere trøtt, som du er ved eit visst inntak av alkohol.

Tidsvitnet vår på Polenturen fikk 6 sprøytar med 96% i seg. Over hvilket tidsinterval er eg ikkje sikker på. Kor mye promille hadde han da, sånn ca. Sidan dette var i krigen, var han ikkje særlig stor.

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...