Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:hmm:  hva med å kjøpe en STOR og RASK vifte, bygge ett høyt rundt bygg (ala silo??)  og en våtdrakt e.l som gir stor luftflate. Da tror jeg ikke du mangler noe mer....

kanskje ett tau så du kan dra deg inn igjen :tease:

6838471[/snapback]

Man blir ikke vektløs av sånt. Om man står på hodet i en sånn silo så vil man bli rød i ansiktet akkurat som ellers. Man blir ikke mer vektløs av det enn å ligge på en madrass og føle kraft og motkraft. (Tyngdekraft og mottrykk fra madrassen)

Lenke til kommentar
Er et fly dømt til å styrte dersom det blir truffet av lyn?

6838391[/snapback]

 

De fleste lyn varer for kort til å kunne skade et fly.

 

Det er dog noen lyn (jeg tror det var de positivt ladede) som varer omtrent ti ganger så lenge som "vanlige" lyn, og de kan potensielt styrte fly.

 

Var noe på TV om det en gang, så det kan godt være noe feil her, men det skal være riktig i prinsippet. :hmm:

Lenke til kommentar
:hmm:  hva med å kjøpe en STOR og RASK vifte, bygge ett høyt rundt bygg (ala silo??)  og en våtdrakt e.l som gir stor luftflate. Da tror jeg ikke du mangler noe mer....

kanskje ett tau så du kan dra deg inn igjen :tease:

6838471[/snapback]

Man blir ikke vektløs av sånt. Om man står på hodet i en sånn silo så vil man bli rød i ansiktet akkurat som ellers. Man blir ikke mer vektløs av det enn å ligge på en madrass og føle kraft og motkraft. (Tyngdekraft og mottrykk fra madrassen)

6838720[/snapback]

nei man blir ikke vektløs, men det nærmeste man kommer over lengere tid. Blir jo omtrent det samme som å hoppe ut av ett fly....

Lenke til kommentar
Ca. hvor lang tid tar det før man får endret brukernavnet om man ber om det? (Har brukt riktig skjema.)

 

Noen som har erfaringer? Evt. en moderator som kan svare? (Satser på at dette ikke klassifiseres som "masing," da jeg ikke sender PM. :))

6845563[/snapback]

Ca tusen.

--

Hva er gravitasjonen på sola? Jeg rekner med at det blir litt for varmt å sjekke :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...