Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Er det bra å jogge om man er tett i nesa? Litt forkjølet liksom..
Vet ikke om det er helt bra, men jeg synes faktisk det er litt deilig.

Kle på deg masse, så tar du deg en lang joggetur.

Bli god og varm, og etter en stund kjenner du at alt løsner oppover i nesa,

og du blir mindre tett. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan lager man et arr på armen uten at det gjør vondt? :p

(er ikke emo eller noe, bare lurer på om det går ann) :p

6830718[/snapback]

 

Når du har fått et sår så kan du bare berøre det hele tiden og det vil bli et arr. Jeg skrapte meg på kanten ved peisen hos en kompis og det ble bare et lit skrap uten blod, men jeg klødde hele tida på det og berørte det; når har jeg et langt arrpå armen.

 

+: jeg tror det går vekk etter hvert, sjekka armen nå og arret er ikke så klart som det engag var.. ;)

Endret av Gaston
Lenke til kommentar
Da er det bare å begynne å søke  :D

 

http://img.photobucket.com/albums/v521/Sky.../fun/Simen1.png

6829167[/snapback]

Hahaha Knallbra laget! :lol:

 

*Min nye bakgrunn i windows*

 

Ellers så er dere inne på det med google, spennende realfag, og sånt. Hemmeligheten med google er vel å finne gode søkeord og ha den raskt tilgjengelig i toppen av nettleseren. Rask skumlesing med magnetisk blikk for tall og grafer hjelper også på :p

Lenke til kommentar
Hvor mange eller hvor ofte slukker stjerner på himmelen? Ikke i universet men stjerner vi dagen før kunne se.

6831541[/snapback]

Hmm.. Hvor mange stjerner er det vi kan se? La oss si det er 1 million som er synlige med det blåtte øyet og at disse har en gjennomsnittlig levetid på 10 milliarder år. (like lenge som sola vår har). Da vil det i gjennomsnitt dø en synlig stjerne per 10.000 år, altså ganske lenge mellom hver gang. Men nå bruker slike stjernedøder å være ganske voldsomme og dør ofte som supernova. Disse kan godt være svært så synlige når de dør selv om de ikke var synlige før. Historiske beretninger forteller om stjerner som lyste opp og var så kraftig at de lyste like kraftig som solen i flere dager før de slukket. Betlehemstjerna kan ha vært en fjerntliggende supernova i følge astronomer.

Lenke til kommentar

Jepp, hvis du spiser 500 gram middag (inkludert drikke) så kan du måle på en nøyaktig vekt at du går opp 500 gram i løpet av måltidet. Men nå kommer det nok ut omtrent like mye når du går på do og når du svetter og puster ut fuktig luft og CO2.

 

Daglig inntak er f.eks 1kg mat + 2kg drikke. I løpet av et år blir det ca 1 tonn til sammen. Siden man beholder omtrent samme kroppsvekt så betyr det at det kommer omtrent like mye ut som inn.

Lenke til kommentar
PT: Har man funnet ut hva gravitasjonskraften er? Jeg leste det i Illustrert Vitenskap, men jeg tror ikke jeg skjønte det. Hva vil i såfall være forstkjell hvis tyngdekraften beveger seg i lysets hastighet eller den er konstant?

6832274[/snapback]

Beveger tyngdekraften seg, da? :hmm:

Lenke til kommentar
Har man funnet ut hva gravitasjonskraften er? Jeg leste det i Illustrert Vitenskap, men jeg tror ikke jeg skjønte det. Hva vil i såfall være forstkjell hvis tyngdekraften beveger seg i lysets hastighet eller den er konstant?

6832274[/snapback]

Tror ikke hastigheten på tyngdekraften/gravitasjon er oppdaget ennå. Sikkert noen som prøver å finne det ut.

 

Jeg tror at den er variabel.

Lenke til kommentar
PT: Har man funnet ut hva gravitasjonskraften er? Jeg leste det i Illustrert Vitenskap, men jeg tror ikke jeg skjønte det. Hva vil i såfall være forstkjell hvis tyngdekraften beveger seg i lysets hastighet eller den er konstant?

6832274[/snapback]

Beveger tyngdekraften seg, da? :hmm:

6832302[/snapback]

 

Ja det er det det diskuteres om. Kanskje litt dårlig formulert. Blir det bedre hvis jeg sier at tyngdekraften trekker til seg i lysets hastighet? Eller er tyngdekraften konstant? Og hva blir forskjellen?

Det burde ikke være så vanskelig å forstå!

Lenke til kommentar
Ja det er det det diskuteres om. Kanskje litt dårlig formulert. Blir det bedre hvis jeg sier at tyngdekraften trekker til seg i lysets hastighet? Eller er tyngdekraften konstant? Og hva blir forskjellen?

Det burde ikke være så vanskelig å forstå!

6832477[/snapback]

Skjønte at det var det du mente, da, skulle bare kverulere litt. ;)

 

Skyter inn at størrelsen på objektet har mye å si for gravitasjonskraften. Månen har jo f.eks. en mye lavere gravitasjon enn jorda fordi den er mindre. Men andre ting spiller også inn, f.eks. masse.

Lenke til kommentar
"Ikke vondt ment"/"no pun intended" for å nevne flere. :D

6831191[/snapback]

[pirk]Strengt tatt så er "no pun intended" noe man sier etter at man har sagt noe som kan tolkes som et ordspill, men som ikke er ment å være det. [/pirk] Pun er et engelsk ord for ordspill.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...