Kenny Bones Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Hvordan er husleieloven angående utflytting? Hvis jeg da flytter ut fra leiligheten som jeg leier den 16.september, kan jeg da betale bare for de dagene i denne måneden jeg har bodd der? Altså, kan jeg betale husleie fra den 1. til den 16.? Eller kan huseier kreve at jeg betaler for hele måneden? Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Vann renner så absolutt ut små åpninger, men dersom du har en liten åpning i en boks og snur den på hodet vil ikke hullet være stort nok til å slippe inn luft samtidig som det slipper ut brus. For at innholdet inni skal slippe ut må det komme luft inn som erstatter brusen. Kanskje ikke den beste forklaringen jeg kom med da 6820187[/snapback] Ja, stikk to hull i boksen, så skal du se at det renner. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Vann renner så absolutt ut små åpninger, men dersom du har en liten åpning i en boks og snur den på hodet vil ikke hullet være stort nok til å slippe inn luft samtidig som det slipper ut brus. For at innholdet inni skal slippe ut må det komme luft inn som erstatter brusen. Kanskje ikke den beste forklaringen jeg kom med da 6820187[/snapback] Ja, stikk to hull i boksen, så skal du se at det renner. 6820497[/snapback] Var dette jeg egentlig mente. At det er en så perfekt overflate som er så überperfektperfekt at det ikke kommer luft til for å erstatte vannet i bollen. Er smurfene norske? Endret 7. september 2006 av -Teddy- Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Er smurfene norske? 6820507[/snapback] Nei. Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Smurfene er vel svenske? Ihvertfall det jeg har fått inntrykk av etter å ha lest baksiden av smurfboksene. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Hvordan er husleieloven angående utflytting? Hvis jeg da flytter ut fra leiligheten som jeg leier den 16.september, kan jeg da betale bare for de dagene i denne måneden jeg har bodd der? Altså, kan jeg betale husleie fra den 1. til den 16.? Eller kan huseier kreve at jeg betaler for hele måneden?6820486[/snapback] Hvor lange oppsigelsestid har du? Her jeg bor har jeg 2 måneders oppsigelsestid og tiden begynner alltid å løpe fra utgangen av den måneden man sier opp leiligheten. Dvs. Om jeg sier opp leieforholdet i dag så vil oppsigelsestiden begynne å løpe fra 1. oktober og jeg må være ute innen 31. november. Oppsigelsestiden står i husleiekontrakten du har skrevet under på og er normalt 1-3 måneder. Det finnes også noen andre leieformer, der man skriver kontrakt for å leie et helt år av gangen. Disse avtalene er mer ugunstige for leietager siden husleieloven faktisk sier at det ikke skal være mulig å si opp slike avtaler midt i leieforholdet. Dvs. at man må leie hele kontraktsperioden ut. Hvis det samtidig står at man ikke får leie leiligheten videre til andre så har man virkelig skrevet under på en dårlig kontrakt. På grunn av sånn husleieloven er nå så er slike avtaler fullt lov, men det kan hende det blir en endring på det om ikke mange år fordi det har vært mange klager på denne leieformen. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Hvordan skriver jeg "to i annen" (for eksempel) på pc-en? 6818737[/snapback] Sånn: 10² 10³ 100° ¾ I Notepad, Wordpad og lignendes kan de skrives med kodene i Character Map (All Programs -> Accessories -> System Tools -> Character Map). Måtte limes inn på dette forumet Alt + 0178 = ² Alt + 0179 = ³ Alt + 0176 = ° Alt + 0190 = ¾ ® © ™ ☺ ♣ ♪ ♫ ♀ ♂ ↔ ∆ Ω ♦ ♠ √ ∞ Lenke til kommentar
co2 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hva er forskjellen på "money wire" og "internation money order"? Lenke til kommentar
johnj Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Finnes det en grunn til at femkronen, og den alene, bryter med den ellers så logiske, gjennomførte stilen hvor den fysiske størrelsen på mynten/seddelen samsvarer med dens verdi? Endret 8. september 2006 av johnj Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 JohnJ: Ja, jeg har hørt en forklaring på størrelsen til 5-kronen. Det gikk på at størrelseforskjellen mellom 1 og 10-kroningen var så liten at det ville bli vanskelig for blinde å kjenne forskjell på 1, 5 og 10 kroner dersom den skulle være en mellomstørrelse. En med hull eller riller ville lignet veldig på en 1-krone, en uten hull og med glatte kanter ville lignet veldig på en 10-kroning. Rillene, hullet, tykkelsen og vekta var såpass forskjellig fra 20-kroningen at de mente det var greit at den fikk omtrent samme diameter som den. Jeg er ikke bombesikker på om forklaringen er riktig gjengitt eller om den er riktig i det hele tatt, men jeg syntes den hørtes plausibel ut og har derfor husket den. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hvorfor er det sånn at Menn må ta ned do lokket når de er ferdig på do, og ikke at Damene må ta opp do lokket når de er ferdig på do? Er det fordi mennene noen ganger må bombilibom og da kan de ikke ha lokket oppe? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hvorfor er det sånn at Menn må ta ned do lokket når de er ferdig på do, og ikke at Damene må ta opp do lokket når de er ferdig på do? Er det fordi mennene noen ganger må bombilibom og da kan de ikke ha lokket oppe? 6825553[/snapback] Det der er en konspirasjon mot menn. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Si at et menneske hadde hatt to hoder, og er helt frisk. Ville det ene hodet kunne sove mens det andre er våken? Hvordan ville personen(e?) ha styrt kroppen? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hvorfor er det sånn at Menn må ta ned do lokket når de er ferdig på do, og ikke at Damene må ta opp do lokket når de er ferdig på do? Det er for å holde ro i heimen og i ekteskapet...Er det fordi mennene noen ganger må bombilibom og da kan de ikke ha lokket oppe? 6825553[/snapback] Det kommer helt an på hvor god du er til å sikte.Forøvrig: selv snørrunger kan pisse på gulvet, men bare ekte mannfolk kan bæsje i taket. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Det finnes også noen andre leieformer, der man skriver kontrakt for å leie et helt år av gangen. Disse avtalene er mer ugunstige for leietager siden husleieloven faktisk sier at det ikke skal være mulig å si opp slike avtaler midt i leieforholdet. Dvs. at man må leie hele kontraktsperioden ut. 6821012[/snapback] Er du sikker på dette? Jeg mener da vitterlig at oppsigelsestid blant annet gjelder for tidsbestemte kontrakter, og ikke bare løpende kontrakter. F.eks. Avtalt leieperiode: Fra og med 1. mars 2007 til og med 1. mars 2008, med 3 måneders gjensidig oppsigelsestid. Hvis det samtidig står at man ikke får leie leiligheten videre til andre så har man virkelig skrevet under på en dårlig kontrakt. 6821012[/snapback] Jeg kan ikke se at det å forby framleie i kontrakten skal være ugunstig. Det er helt vanlig å ikke tillate framleie, og med mindre man er ute etter å spekulere så ser jeg ikke meningen med det heller. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hvorfor er det sånn at Menn må ta ned do lokket når de er ferdig på do, og ikke at Damene må ta opp do lokket når de er ferdig på do? Er det fordi mennene noen ganger må bombilibom og da kan de ikke ha lokket oppe? 6825553[/snapback] Det er vel naturlig å lukke ting, eller setter du melkekartongen åpen inn i kjøleskapet? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hvorfor er det sånn at Menn må ta ned do lokket når de er ferdig på do, og ikke at Damene må ta opp do lokket når de er ferdig på do? Er det fordi mennene noen ganger må bombilibom og da kan de ikke ha lokket oppe? 6825553[/snapback] Det er vel naturlig å lukke ting, eller setter du melkekartongen åpen inn i kjøleskapet? 6827807[/snapback] Det var en elendig sammenlikning! Jeg lukker aldri melkekartongen etterpå, men jeg tar ned dolokket. Ofte. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hvorfor er det sånn at Menn må ta ned do lokket når de er ferdig på do, og ikke at Damene må ta opp do lokket når de er ferdig på do? Er det fordi mennene noen ganger må bombilibom og da kan de ikke ha lokket oppe? 6825553[/snapback] Det er vel naturlig å lukke ting, eller setter du melkekartongen åpen inn i kjøleskapet? 6827807[/snapback] Det var en elendig sammenlikning! Jeg lukker aldri melkekartongen etterpå, men jeg tar ned dolokket. Ofte. 6828190[/snapback] Hehe bare for de du ikke gidder å lukke melkekartongen betyr ikke det at det er en dårlig sammenlikning. Det er vanlig å lukke ting når man er ferdig med dem, også melkekartonger. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hvordan er egentlig kjøttet vi har under huden? Senest i dag rev jeg opp en del skinn på fingeren ... og under der ser man liksom ikke noe "kjøtt". Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hvordan er egentlig kjøttet vi har under huden?Senest i dag rev jeg opp en del skinn på fingeren ... og under der ser man liksom ikke noe "kjøtt". 6828275[/snapback] Kan hende det var enda mer hud under huden du rev av. Man får ikke kjøttsår av å pirke opp hud. (Er det huden ved siden av neglen som "løsner" av og til? Det er jævlig vondt å ta av. ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg