Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tipper det er fordi du hele tiden beveger deg på gulvet, slik at støvet ikke rekker å samle seg så mye, samt at diverse midd og andre "ulumskheter" liker madrasser og mørke steder. Vil jeg tro.

6809951[/snapback]

Hvorfor er det så vanskelig å skrive uhumskheter?

uhumskhet

~het f1 el. m1

1 umoral; umoralsk handling

2 skitt, rot, svineri

ulumskhet

N/A

Slå et slag for uhumskheter i kveld! Ta og inviter med deg uhumskheten hjem i kveld. By uhumskheten på likør. Men ikke si ulumskhet, for det finnes ikke!

Lenke til kommentar

Vann renner jo ikke ut av små åpninger. Åpner man en Cola boks litt slik at man kan helle ut om man vil, men med en gang snur den opp ned renner ikke noe ut.

Er det teoretisk mulig at en bolle med vann kan være helt perfekt posisjonert, uten krusninger på vannet eller noe sliktno, holdes opp-ned uten at noe vann renner ut?

Lenke til kommentar
Vann renner jo ikke ut av små åpninger. Åpner man en Cola boks litt slik at man kan helle ut om man vil, men med en gang snur den opp ned renner ikke noe ut. 

Er det teoretisk mulig at en bolle med vann kan være helt perfekt posisjonert, uten krusninger på vannet eller noe sliktno, holdes opp-ned uten at noe vann renner ut?

6817181[/snapback]

Det er vel ikke ankret i gryta heler, det må jo være masse friksjon for at det skulle gå.

Lenke til kommentar
Propaganda: Jeg tror mye av røyken vil forsvinne fordi røykpartiklene vil tas opp av omgivelsene. Omtrent som regnvær renser lufta ute for støv og røyk. Men jeg har egentlig ikke peiling på hvor mye som vil forsvinne så det kan hende det blir igjen noe når det kommer ut rundt et døgn senere.

6807399[/snapback]

Ok, ja det virker jo egentlig ganske logisk. Får finne fram bongen og fise litt godt så kanskje jeg får no svar.

Hva smakte det av Crystal Pepsi?

6815474[/snapback]

Det smakte pepsi.

Lenke til kommentar

6817181[/snapback]

Nei, overflatespenningen hadde ikke klart å holde på vekten til vannet. Det går hvis bollen er grunn nok, men da snakker vi en millimeter eller mindre avhengig av overflate, og da er det jo en ganske ubrukelig bolle.

Lenke til kommentar

På nyhetene igår var det mye snakk om den nye Japanske keiserbabyen, de har fått en guttebaby som kan ta over keisertronen for første gang på 40 år. Også legger de alltid til som en "munter" ettertone, "og babyen ble selvsagt tatt med keisersnitt".

Nå lurer jeg på..hvorfor heter det å sprette opp buken på mora og hente ungen ut der for Keisersnitt? Det er jo ikke det på noen andre språk enn norsk.

Lenke til kommentar
Nå lurer jeg på..hvorfor heter det å sprette opp buken på mora og hente ungen ut der for Keisersnitt? Det er jo ikke det på noen andre språk enn norsk.

6819350[/snapback]

Jo, både på tysk og engelsk. Når det gjeld kvifor det heiter det, so seier Wikipedia følgjande:

The caesarean is possibly named after Roman military and political leader Julius Caesar who allegedly was so delivered. Historically, this is unlikely as his mother was alive after he reached adulthood (extremely implausible if such a procedure was performed with the technology of the day [citation needed]), but the legend is at least as old as the 2nd century AD.

Redigert: Litt meir:

Most likely the term is the product of a combination of these. The beginning of the story is certainly the verb caedo: the phrase a matre caesus ("cut out of his mother") was used in Roman times to describe the operation. [...] The form of the modern English word caesarean may come either from the law or from the name Caesar, but the modern German Kaiserschnitt (literally: "Emperor's section") obviously comes directly from the legend of Julius Caesar's birth.
Endret av incanus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Vann renner så absolutt ut små åpninger, men dersom du har en liten åpning i en boks og snur den på hodet vil ikke hullet være stort nok til å slippe inn luft samtidig som det slipper ut brus. For at innholdet inni skal slippe ut må det komme luft inn som erstatter brusen. Kanskje ikke den beste forklaringen jeg kom med da :roll:
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...