Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan kan kortet virke så bra, selv om det ser jævlig ut enkelte steder?

Det er ikke irr på hele kortet, bare på noen steder.

6772051[/snapback]

Hvorfor skal utseende på kortet ha noe å si? Det vesentlige er at strømmen går gjennom de riktige stedene.

6772472[/snapback]

Tenkte at hvis det som ligner på irr har "spist opp" litt av metallet, er det jo mindre metall som kan lede, og dermed større motstand, som i følge teorien min fører til at kortet skal gå dårlig og ustabilt. Så langt har det bare vært ustabilt når jeg har overklokket det, men det er jo en selvfølge.

Lenke til kommentar

sjelen er deg, hva du gjør med din hjerne(hovedskelig siden den styrer musklene ect.) men sjelen er ikke noen energi, bare en ting som er til det ikke er lengere.

Men hvis du insisterer på at sjelen er en energi så er det kanskje noe i reinkarnasjon?!?

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på:

Energi går alltid over i en ny form, og slutter aldri å eksistere, ergo, helt siden tidenes morgen har energi fulgt biliard-mønsteret. Hvis vi kan forutse hver eneste neste energioverføring, kan vi kartlegge alt som vil skje fremover til den minste detalj.

right?

6773181[/snapback]

Jo, men problemet er at kartleggeren er en del av universet og dermed vil han forandre på ting etterhvert som han kartlegger. Dermed vil blir det som en hund som prøver å fange sin egen hale.

6773499[/snapback]

Hmm. Den var ikke dum. La oss satse på at teorien kan oppfølges 99 prosent da. Minus engeninnsatsen. Altså det er teoretisk mulig å forutse 99 prosent av fremtiden. Hvis da ikke egeninsatsen/forbruket fører til en kvadratisk kompliserende "støy" i forutsigbarheten.

Siden vi sier at energi går over til noe annet istedenfor å forsvinne, hvor blir det av energien som driver oss, idet vi dør ?

6776160[/snapback]

Det morsomme der er jo at energien vi forbruker til livet, er servert oss av solen. Ingen energi fra solen, ingen energi til liv. Når forlot energien solen som brukes til å skrive dette spørsmålstegnet ?

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar

Etter hva jeg mener: Gud finnes ikke, han er en "fyr" som folk tror på fordi di trenger noe og tro på. Hele verden virker litt "svevende" for hver og en, og da er det deilig og ha noe som ikke svever for en gang skyld, det er min meing på hvorfor Gud "eksisterer"

Og når det gjelder bibelen, min teori er at for omtrent 2007 år siden blei en fortelling om en magiker skrevet om av en smarting. Desverre fikk en liten kult tak i boka og begynte å tilbe den. Dermed blei religionen Kristendommen født. Jeg kan virke frekk her, men det er min idè om dette emne, så ikke bli sur.

(NB. Viss du elsker Gud, hvorfor er søndagen selve "bede-dagen"? Er ikke det hans fridag i uka da? "Og den syvende dagen hvilte han". Syns ikke det er det smarteste Kristendommen har kommet opp med.)

Endret av maxM
Lenke til kommentar

Kristendom eksisterte lenge før for 2007 år siden. Jesus ble sett på som Guds sønn, og det nye testamentet er basert på dette.

Jesus var en mann med mange evner, og helt sikkert en mann som ble skrudd til å tro at han var Guds sønn, på grunn av responsen han fikk fra folket som tilba ham. De som valgte å følge denne mannen (disiplene), var overbevist om at han var Guds sønn, og tolket alle "mirakler" dit hen. Det folk tror sterkt nok på, kan se ut som fakta til slutt. Del ut brød til menneskene, og en fjør blir til 1000 høns på noen år.

Lenke til kommentar
(NB. Viss du elsker Gud, hvorfor er søndagen selve "bede-dagen"? Er ikke det hans fridag i uka da? "Og den syvende dagen hvilte han". Syns ikke det er det smarteste Kristendommen har kommet opp med.)

6778444[/snapback]

Har du tenkt på at det ikke er alle som ser på bønn som en byrde, men heller som hvile?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...