McBitch Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Her er et bilde av et noteark. Notene på de øverste linjene går etter g-nøkkel, og de to første notene er E og C. Hvordan er det på andre linje? Hvilke noter er det? Om det var g-nøkkel hadde det vel vært A og E om jeg ikke tar feil, men det er vel ikke i g-nøkkel. Noen som vet? 6768297[/snapback] Det er en bassnøkkel ©. Den brukes bla til kontrabass, cello og venstrehånden på piano. Men forbehold om feil. 6769514[/snapback] Ok, men hvilke noter er de som står på arket da? Lenke til kommentar
LasH Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hva er Butterfly effect(sommerfugl effekten)? Søkte på wikipedia, men jeg fatta ikke helt va som stod, litt avansert ^^. Noen som kan forklare meg de på norsk(ikke no engelsk link) hva det er og hvordan det "fungerer"? Tusen takk Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Det er vel det at ein liten og tilsynelatande ubetydeleg hending ein stad, kan få store konsekvensar ein annan stad. Den norske utgåva av Wikipedia har ein liten artikkel om dette: http://no.wikipedia.org/wiki/Sommerfugleffekt Og her er eit lite sitat (på engelsk), som gjev eit døme: the phenomenon whereby a small change at one place in a complex system can have large effects elsewhere, e.g., a butterfly flapping its wings in Rio de Janeiro might change the weather in Chicago Lenke til kommentar
Matias Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Ok, men hvilke noter er de som står på arket da? 6769994[/snapback] _Bassnøkkel__|__G-nøkkel_ C D E F G A H C D E F G A H C C D E F G A H C Do re mi fa so la si do Takt: 1: C - G. 2: C - A. 3: C - H 4: C - C (oktav) 5: Samme 6: G - G (oktav) 7: A - A (oktav) 8: F - F (oktav) 9: G - G (oktav) 10: C - G - C - G - C 11: G-H - D x 3 12: G-C - E x 3 13: Samme 14: Nr. 11 15: G-C - E - A-C - D - A-C - D Edit: Sjekk denne: Endret 30. august 2006 av Matias Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Takker, genial tegning. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Katter har som kjent en evne til å lande på bena først når de faller. si at man tar å limer to katter sammen langs ryggen og kaster dem utfor verandaen. vil den ene da klare å "vinne" over den andre og lande på bena eller vil det bli helt tilfeldig hvordan de lander? Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Når jeg rapporterer en post her i forumet, vil moderatoren få link til hele tråden eller posten med rapporter-knappen jeg trykker på? Vil nicket mitt vises når jeg rapporterer? På skjermkortet mitt (som har liggi i 2 år uten at jeg visste at det virker) har det samlet seg noe grønt som minner om irr. Da jeg oppdaget det tenkte jeg "Faen, det kortet er herpa", men jeg tok sjansen ogg satt det inn. Faktisk virker det. Det fikk noe med 1800 i score i 3DMark05. Til tross for at koponentene ser ut som de er sterkt rustet, bare i grønt, virker kortet bedre enn jeg ventet. Hvordan kan kortet virke så bra, selv om det ser jævlig ut enkelte steder? Det er ikke irr på hele kortet, bare på noen steder. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hvordan finner man ut at en epostadresse eksisterer? Trenger da en enkel måte å sjekke på. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Det var en side som sjekket om folk mottok emailen din og sendte melding til deg om de leser den. Husker ei hva den heter, og gidder ikke å lete. Google. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Katter har som kjent en evne til å lande på bena først når de faller. si at man tar å limer to katter sammen langs ryggen og kaster dem utfor verandaen. vil den ene da klare å "vinne" over den andre og lande på bena eller vil det bli helt tilfeldig hvordan de lander? 6771590[/snapback] Det vil nok bli et salig kaos, kattene mister høyst sannsynlig kontrollen og landingen blir ikke lenger kontrollert. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hvordan kan kortet virke så bra, selv om det ser jævlig ut enkelte steder? Det er ikke irr på hele kortet, bare på noen steder. 6772051[/snapback] Hvorfor skal utseende på kortet ha noe å si? Det vesentlige er at strømmen går gjennom de riktige stedene. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Er garantien gyldig på mp3-spilleren min hvis det er en bulk i den? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) EDIT: Glem det.. :!: Endret 30. august 2006 av Haakon* Lenke til kommentar
PT Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Når jeg rapporterer en post her i forumet, vil moderatoren få link til hele tråden eller posten med rapporter-knappen jeg trykker på? Vil nicket mitt vises når jeg rapporterer? Ja til begge, så vidt jeg har fått med meg. Når rapporteringssystemet først kom var man faktisk anonym, men det har visst blitt endret. Endret 30. august 2006 av PT Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Det jeg lurer på: Energi går alltid over i en ny form, og slutter aldri å eksistere, ergo, helt siden tidenes morgen har energi fulgt biliard-mønsteret. Hvis vi kan forutse hver eneste neste energioverføring, kan vi kartlegge alt som vil skje fremover til den minste detalj. right? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Det jeg lurer på: Energi går alltid over i en ny form, og slutter aldri å eksistere, ergo, helt siden tidenes morgen har energi fulgt biliard-mønsteret. Hvis vi kan forutse hver eneste neste energioverføring, kan vi kartlegge alt som vil skje fremover til den minste detalj. right? 6773181[/snapback] Jo, men problemet er at kartleggeren er en del av universet og dermed vil han forandre på ting etterhvert som han kartlegger. Dermed vil blir det som en hund som prøver å fange sin egen hale. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Siden vi sier at energi går over til noe annet istedenfor å forsvinne, hvor blir det av energien som driver oss, idet vi dør ? Endret 31. august 2006 av Ozelot Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Siden vi sier at energi går over til noe annet istedenfor å forsvinne, hvor blir det av energien som driver oss, idet vi dør ?Når du dør er du varm, varmen forsvinner til omgivelsene. Kroppen drives av en "motor" (som er hele kroppen) som produserer energien vi trenger, maten vi spiser er drivstoffet. Når vi dør produserer vi ikke lenger energi og resten av energien går til omgivelsene. Endret 31. august 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Energien som driver oss (mat, vann, luft) slutter å omsettes til kjemisk energi i kroppen når vi dør. Ingen input = ingen output. Kroppen består av en rekke kjemiske forbindelser, akkurat som mat, luft og vann. Den kjemiske energien i kroppen synker sakte men sikkert når kroppen går i oppløsning og mikroorganismer spiser seg mette og tar med de kjemiske forbindelsene og omdanner de. Noe kan også sige vekk i form av gasser og væske. Hmm.. Nå tok jeg utgangspunkt i gravleggelse i jord. Ved kremering omsettes selvfølgelig energien på en annen måte. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hva med sjelen..altså det som er deg ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg