Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Her er det vel ikke snakk om å holde en knapp på noe som helst. Hvis jeg holder en knapp på at jorda er flat, er det sansynligvis fordi jeg ikke vet bedre.

 

Hvilken teori sier vi har tre dimensjoner? Alle teorier jeg kjenner til har med den fjerde. Tid er da ganske vesentlig.

 

Et annet problem du tar opp er dagens filosofer mangel på kunnskap innenfor for fysikken. Dagens filosofer tar i liten grad hensyn til f.eks at hver av oss har en egen tid. Og ikke minst for å snakke om "usikkerhetsprinsippet". Det åpner en mulighet om at verden er "ikke-deterministisk".

Dette er nok mye fordi at fysikken blir mer og mer komplisert. Og som en følge av det, normale folk klarer ikke å følge med...

6763663[/snapback]

Må konstatere at det er forskjelle på teori og fakta, og at det ikke finnes faktaopplysninger som forklarer hvordan hele universet ser ut. Universet er fortsatt en gåte, men det finnes mange gode vitenskaplige teorier.

 

Videre er jeg sterkt uenig i at tid er en dimmensjon. Tid er ikke rom, tid er en måle-enhet for å synkronisere og sett ting i forhold til hverandre. Tid er også relativt i forholdt til observatør, mens et rom på 10x10 meter er likt for deg som meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tenk om de lyver, tenk om alt er en stor konspirasjon? :ermm:

6766637[/snapback]

Tenk om månen er laget av ost?

 

En ting jeg lurer på når det gjelder månen: hvorfor ser den noen ganger gul ut mens andre ganger ser den grå ut?

 

Eller med andre ord: Er månen en gulost eller en hvitost? :hmm:

Lenke til kommentar
finnes det bevis på at vi faktisk har vært på månen?

6766371[/snapback]

Ja, det ble installert reflektorer som man med store teleskoper kan avlese avstand og masse annet til månen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_Laser_Ranging_Experiment

6766476[/snapback]

 

tenk om de lyver, tenk om alt er en stor konspirasjon? :ermm:

6766637[/snapback]

Hvilket som helst observatorium i verden kan søke etter denne reflektoren.

 

En ting jeg lurer på når det gjelder månen: hvorfor ser den noen ganger gul ut mens andre ganger ser den grå ut?
Have you ever wondered why the moon is more orange or yellow in color when it first rises at night. This effect is caused by the atmosphere of the earth. The reason for the orange color is due to the scattering of light by the atmosphere. When the moon is near the horizon, the moonlight must pass through much more atmosphere than when the moon is directly overhead. By the time the moonlight reaches your eyes, the blue, green, and purple pieces of visible light have been scattered away by air molecules. That's why you only see yellow, orange, or red.

 

The moon can have an orange color at any time of the year. Sometimes the moon appears orange even when it's directly overhead. This occurs when there's a lot of dust, smoke, or pollution in the atmosphere. The size of those particles will determine the type of color you will see.

 

http://home.hiwaay.net/~krcool/Astro/moon/moonorange/

Endret av Pels
Lenke til kommentar
Om man blir hypnotisert, og faller i dyp søvn. Og kun selve hypnotisøren kan vekke deg deg igjen. Men hypnotisøren blir skutt og dør momentant.

 

Hva gjør man da?

6768371[/snapback]

Finner en annen hypnotisør?

 

kanskje litt vanskelig å finne en hypnotisør under djup søvn, men..

Lenke til kommentar
Her er et bilde av et noteark. Notene på de øverste linjene går etter g-nøkkel, og de to første notene er E og C. Hvordan er det på andre linje? Hvilke noter er det? Om det var g-nøkkel hadde det vel vært A og E om jeg ikke tar feil, men det er vel ikke i g-nøkkel. Noen som vet?

6768297[/snapback]

 

Det er en bassnøkkel ©. Den brukes bla til kontrabass, cello og venstrehånden på piano. Men forbehold om feil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...