Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe jeg lurer på:

 

Hvorfor heter Pepsi egentlig Pepsi? Og hvorfor Max når det er ikke sukker?

 

PS: Trådens 10.000 innlegg.

6755694[/snapback]

MAX for Max Taste.

 

Pepsi vet jeg ikke.

 

dask:

 

Ja det renser seg selv. Dritten faller til bunnen.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
Renser havet seg selv? For i en god del år har havet mottatt mye dritt.

6755688[/snapback]

Og ikke minst salt. ;)

 

Svaret er antakelig ja. Visstnok saa renner havvann ned i sprekker som oppstaar vulkansk. Naar det saa pumpes ut igjen, har det lagt igjen det det hadde av mineraler (dritt). Det kan gaa 10.000 aar foer det renses paa nytt (fritt etter hukommelsen fra Bill Bryson - A Short History of Nearly Everything)

Lenke til kommentar
Og ikke minst salt. ;)

 

Svaret er antakelig ja. Visstnok saa renner havvann ned i sprekker som oppstaar vulkansk. Naar det saa pumpes ut igjen, har det lagt igjen det det hadde av mineraler (dritt). Det kan gaa 10.000 aar foer det renses paa nytt (fritt etter hukommelsen fra Bill Bryson - A Short History of Nearly Everything)

6756246[/snapback]

 

Takk for ett utfyllende å informasjonsrikt svar... :) Da lærte man noe nytt idag også gitt :cool:

Endret av dask
Lenke til kommentar
Rediger: Hvor ofte vil man kunne se satelitter(leif?) på himmelen?

6755811[/snapback]

Omtrent hele tiden dersom forholdene ligger til rette. Dvs. når det er natt, skyfritt og ikke for mye forstyrrende lys fra omgivelsene. Når du har fått nattsynet i orden (etter ca 10-30 minutter i kun stjernelys) så er det veldig lett å finne satellitter. Ofte får man øye på mer enn en av gangen. Hvis du ikke ser noen så har man sansynligvis ikke fått skikkelig nattsyn ennå.

Lenke til kommentar
Hvorfor befinner "Småprat om/rundt WoW" tråden seg under Off Topic > Annet? Skjønner ikke helt logikken bak dette.

6756820[/snapback]

 

Jeg tipper dette er fordi det ikke skal telles siden det er såpass mye off-topic tråden.

Og siden det er post-count i spilldelen av forumet, så ligger den i OT.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...