Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det så mange vaskemidler som er alkaliske?

Man skulle tro at vaskemidler hadde bedre effekt hvis de bestod av en sur væske i stedet for en basisk væske.

 

Utenpå flere vaskemidler står det at de enten er alkaliske eller sterkt alkaliske. :dontgetit:

Lenke til kommentar
"Nei".

 

Et slikt stempel må det mye mer informasjon til for å sette og selv da blir det ofte feil og kan vise lite innsikt. Det finnes masser av ord og navn på forskjellige variasjoner av temaet og å si at "gjør du X er du Y" er veldig ofte feil.

 

En mann eller kvinne som kler seg i klær som naturlig 'tilhører' det andre kjønnet er ofte en cross-dresser, men igjen så finnes det mange unntak til dette så det kan ikke sies absolutt.

 

Ord som lenge har blitt brukt til å beskrive noe av det du hinter mot er "maskulin" og muligens "butch", selv om det siste har flere betydninger.

 

Det letteste er vel å ikke lete etter 'enkle' ord og stempler til å sette på veldig avanserte konsepter.

6753092[/snapback]

Jammen...

 

Slike begreper er jo helt vanlige å bruke om en gruppe mennesker! Man kan jo si at om man er gutt og liker jenter, er man heterofil, men det finnes så mange variasjoner av heterofile at det bare er dumt å kalle alle sammen det siden de er så forskjellige.

 

Og en shemale er ikke en androgyn mann, det er en mann som kler seg ut som en kvinne, men ikke entransvestitt. Shemales er også kjent som "CHiks with dicks".

Lenke til kommentar

Og jeg er uenig. Man kan si at en gutt er heterofil dersom han liker jenter fordi definisjonen av det ordet rett og slett nesten er så simpel. Men i de litt mer spesielle psykologiske variasjonene er det så vidt jeg har fått med meg ofte mange forskjellige grunner bak hver oppførsel, så det er ofte et ord for hver av disse variasjonene, så navnene settes etter grunnen, ikke effekten. Jeg har heller ikke sagt at en shemale er androgyn, men jeg har sagt at jeg er uenig i at en "mann som kler seg ut som kvinne er en shemale".

At "slike begreper" er vanlige å bruke stemmer nok, men det er nok et stor skille mellom "korrekte" termer som heterofil og hva som f.eks blir brukt på et tilfeldig forum på internett.

 

Som sagt er nok "butch" i en av betydningene det nærmeste du kommer et slikt ord.

Lenke til kommentar
Føler edderkopper smerte?

6753114[/snapback]

Ta tak i to av bena. Dra sakte til ett av bena løsner. Se hvordan den oppfører seg og reagerer under veis. Ser det ut som den koser seg som om ingenting hadde hendt?

6753381[/snapback]

 

Evt. får du tak i en micro-mikrofon og holder helt inntil den mens du sliter av beina.

Lenke til kommentar

Hei, jeg fikk en mail med denne morsomme fremvisningen av sjefen min i dag. Det er et kort-triks av David Copperfield liksom. Jeg og mange andre på jobben blir lurt hver gang, men det må være noe tull, såklart er det ikke magi :p

 

Jeg er så trøtt nå at jeg klarer nesten ikke å tenke men jeg tror det som skjer er at Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

når du blir vist kortene for 2. gang er det ikke bare kortet du tenkte på som er borte, men alle kortene er vidt forskjellige fra de du så 1. gangen
Noen som hadde hatt interesse av å sjekke dette for meg?

 

Edit: Jeg får tydeligvis ikke lagt til filen som et vedlegg. Hva er problemet? det er en .pps fil. Neste post er #10.000 forresten :D

Endret av thesinner
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...