Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Sto på altanen i sted og så på gresset til naboen. Naboen gidder aldri å klippe gresset, så det har etterhvert dukket opp en ganske så fin jungel i hagen hans. Det jeg da lurer på er hvor høyt gress kan bli. Da tenker jeg helst på "vanlig" gress som de fleste har i hagen.

Noen som vet?

6280542[/snapback]

Det vil variere, men Jeg tror nok det kan komme opp i en halvmeter. Dersom man aldri klipper gresset vil det etterhvert dukke opp andre vekster som trær og ugress som vil overta plenen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I hele dag har jeg opplevd rykninger mellom øynene.

Vet ikke hva det er, men synes der er irriterende og har bare merket dette  på det ene øyet før.

6740309[/snapback]

Det er fascikulasjoner ("leamus")

 

For å sitere Lommelegen, den allvitende:

 

"Leamus kan beskrives som muskelrykninger som er kraftige nok til å synes utenpå huden, men som ikke er kraftige nok til å gi bevegelse over det leddet som muskelen hører til. De aller fleste mennesker har nok opplevet leamus i perioder, kanskje spesielt etter en periode med generell sykdom (influensa, forkjølelse) eller etter trening. Leamus er en fullstendig normalt fenomen. Kun helt unntaksvis er leamus et sykdomstegn, og da alltid i sammenheng med andre, alvorligere symptomer. Dersom leamus er det eneste symptomet du har, og legen din finner helt normale forhold ved undersøkelse, er det vanligvis ingen grunn til at du skulle bli undersøkt av en spesialist.

 

Risikoen for alvorlig sykdom er dessverre noe vi alle må leve med gjennom livet, og denne angsten kan nok ingen ta helt fra noen av oss. Når det gjelder ALS er imidlertid sjansen for å pådra seg denne svært, svært liten. ALS rammer omlag 1 av 100 000 nordmenn hvert år, av disse er de aller fleste menn, og de aller, aller fleste er over 50 år."

Lenke til kommentar
Det kan også være veldig festlig. Jeg får det relativt ofte i biceps og noen ganger i den ene brystmuskelen (festlig) dersom jeg f.eks ikke beveger armene på en god stund fra spesielle posisjoner.

6740927[/snapback]

 

jeg synes det ikke er festling å stå på rema og snakke med kassadama når jeg får leamus mellom øynene.

Heller ikke festlig hvis jeg spiller fps-spill og får leamus i høyrehånda.

Lenke til kommentar
"Ahh.. det var siste slurken. Nå er jeg sååå hydrert"

 

Det høres litt rart ut :p

 

"Nutt" synes jeg også høres rart ut. Det forbinder jeg med ordet "fornærmet" av en eller annen grunn.

6740088[/snapback]

Snutt er vel fornærmet. Finner ikke dette ordet i dokpro.uio-ordboka. Finner heller ikke nutt eller hydrert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...