Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er den største massen som er blitt ved menneskehjelp dyttet/kastet ned i vann med vilje?

6703654[/snapback]

Hjelp :hmm:

 

 

Angrepet på den Amerikanske marinebasen i Pearl Harbour drepte angivelig 2335 soldater.

Om det kan kalles å bli kastet i vannet med menneskehjelp.

 

 

Er fortsatt litt usikker på sympati, empati og antipati. Hva er best å ha/føle for noen? Empati eller sympati? Og hva er antipati? Følte ikke at det sto det jeg ville vite i dokpro-ordboken.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt en bruker på mitt forum som nå er død. Det hele var en merkelig situasjon, siden innleggene hans står der fortsatt som om han var en aktiv bruker. Dette er en problemstilling vi ikke ser mye til nå, men som vi kommer til å møte i fremtiden.

6702928[/snapback]

 

Hvordan kan dere se innleggene hans når forumet er dødt? :hmm:

Lenke til kommentar

Er fortsatt litt usikker på sympati, empati og antipati. Hva er best å ha/føle for noen? Empati eller sympati? Og hva er antipati? Følte ikke at det sto det jeg ville vite i dokpro-ordboken.

6704367[/snapback]

 

Empati er evnen til å forstå andres følelser. å sette seg inn i deres situasjon. empati

 

man kan ikke føle empati for noen. det er en evne man har, og ikke noe som gjelder for en spesiell person.

 

ordet sympati er litt mer tricky. fant en svensk definisjon her..

hvis jeg tolker det riktig er det å kjenne seg igjen i det andre føler. f.eks hvis man ser en trist person så kan man bli trist selv.

Lenke til kommentar
Hva er den største massen som er blitt ved menneskehjelp dyttet/kastet ned i vann med vilje?

6703654[/snapback]

Hjelp :hmm:

 

 

Angrepet på den Amerikanske marinebasen i Pearl Harbour drepte angivelig 2335 soldater.

Om det kan kalles å bli kastet i vannet med menneskehjelp.

 

 

Er fortsatt litt usikker på sympati, empati og antipati. Hva er best å ha/føle for noen? Empati eller sympati? Og hva er antipati? Følte ikke at det sto det jeg ville vite i dokpro-ordboken.

6704367[/snapback]

Tenkte mer ala et helikoptercrew heiser opp en 70 tonn tung stein som de slipper midt i mjøsa. :p

Lenke til kommentar
Hva er den største massen som er blitt ved menneskehjelp dyttet/kastet ned i vann med vilje?

6703654[/snapback]

Hjelp :hmm:

 

 

Angrepet på den Amerikanske marinebasen i Pearl Harbour drepte angivelig 2335 soldater.

Om det kan kalles å bli kastet i vannet med menneskehjelp.

 

 

Er fortsatt litt usikker på sympati, empati og antipati. Hva er best å ha/føle for noen? Empati eller sympati? Og hva er antipati? Følte ikke at det sto det jeg ville vite i dokpro-ordboken.

6704367[/snapback]

Tenkte mer ala et helikoptercrew heiser opp en 70 tonn tung stein som de slipper midt i mjøsa. :p

6704547[/snapback]

Aha, sånn masse ja... Trodde folkemasse :blush:

Lenke til kommentar

Er fortsatt litt usikker på sympati, empati og antipati. Hva er best å ha/føle for noen? Empati eller sympati? Og hva er antipati? Følte ikke at det sto det jeg ville vite i dokpro-ordboken.

6704367[/snapback]

 

Empati er evnen til å forstå andres følelser. å sette seg inn i deres situasjon. empati

 

man kan ikke føle empati for noen. det er en evne man har, og ikke noe som gjelder for en spesiell person.

 

ordet sympati er litt mer tricky. fant en svensk definisjon her..

hvis jeg tolker det riktig er det å kjenne seg igjen i det andre føler. f.eks hvis man ser en trist person så kan man bli trist selv.

6704516[/snapback]

Om ikke føle, så kan man vel ha empati for noen? Si at jeg har mistet en nær venn, så kan vel du tenke deg til hvordan jeg har det, ved at du tidligere har mistet en venn. Eller du kan velge å ha/føle apati/antipati/sympati?

 

Finner ikke noen gode definisjoner på disse tingene...

Lenke til kommentar

Jeg mener at man ikke kan føle empati for noen. fordi i motsetning til sympati er ikke empati noe man kan ha for en spesiell person.

empati er evnen til å sette seg inn i andres følelser.

har man mye empati vil man trolig bli en sympatisk person. f.eks en som gir penger til fattige og bryr seg om andre.

har man liten/ingen empati får man hensynnsløse og brutale personer som Hitler.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Tja. Det må jo være en lyskilde i dette rommet, ellers vil det jo være helt mørkt, altså svart. Denne lyskilden vil vel normalt være hvit, så at kamelonen får en hvitaktig farge er vel ikke utenkelig.

 

Ellers:

Contrary to popular belief, this change of color is not purely an adaptation to the surroundings (although the surroundings play a large part) but also an expression of the physical and physiological condition of the lizard. The skin color is changed under influence of mood, light, and temperature. The skin color also plays an important part in communication and rivalry fights.
Lenke til kommentar
Hva tror dere det koster å leie ett rengjøringsfirma til å vaske ned en leilighet? (Ved fraflytting)

6705018[/snapback]

Alt fra tusenlappen til mange tusen avhengig av størrelsen på leiligheta, innholdet, hvor skittent det er og hvor rent man vil ha det. Og hvilket firma/privatperson man velger. For å ta et eksempel tipper jeg en 2-roms på 50 kvadratmeter, normal mengde kjøkkenskap, normalt skittent, og ingen gjenværende møbler vil ta rundt 4 timer å vaske skikkelig ned for to personer. Med en pris på 250 kr per time (en del går med til firmaet og utstyr) så blir det rundt 2000 kr.

 

Kamelonen vil sikkert beholde den fargen den hadde da den kom inn i speilburet, evt. at fargen blir noe blekere etter hvert hvis det er mindre anstrengene for den.

 

Et nytt snodig spørsmål: Stikksager har (minst) to typer fester av sagbladene: type 1 og type 3. Hvilken type er best og hvorfor? Er f.eks den ene typen "gammeldags" og den andre "ny"?

 

20-4765-1%20sagblad_N.jpg

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hunden til familien min driver som besatt å jager refleksjoner fra klokker og skygger fra f.eks sommerfugler. har holdt på med det så lenge han har levd.

 

sitter vi i sola og det kommer en lys prikk på bakken hopper hopper han på den og prøver å bite tak i den.

samme gjelder med sommerfugler som flyr over bakken. istedet for å prøve å få tak i sommerfugler hopper han på skyggen dens som glir bortover.

 

vil han noensinne finne ut at det er nyttesløst? evt hvordan kan jeg overbevise han om den?

har prøvd å holde en refleksjon stille på bakken og latt han angripe den så mye han vil.

istedet for å slutte å bry seg om den slår han om taktikken og later som han går bort, før han plutselig snur seg og prøver å glefse etter den.

 

irriterer med at den kan være så dum.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Haha, kjenner til problemet. Laserpeker + katt + hund = evig morro. Speil og andre refleksjoner fungerer også fint, dersom vi ikke er forsiktige vil både hund og katt hoppe oppetter veggene og ødelegge saker. Nytter ikke å prøve å overbevise dem om at det er lys heller, holder du flekken i ro prøver hunden å grave seg til den, blir helt vill av det :roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...