Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Billing info er kredittkortinfo. That's all.

Han må skrive inn nøyaktig slik navnet (og ofte adressen)

slik det er stavet på kredittkortet, nummeret og utløpsdato, og kontrollnr som står helt nederst til høyre på baksiden av kortet.

6701631[/snapback]

Hvordan er det å gi fra seg slikt på nettet?

Lenke til kommentar
Fikk melding som lød "We're unable to process your order. Please check the billing address and try again. Please note, the billing address must be entered exactly as it appears on your statement."

 

Hva skal det bety? Er det snakk om adressen hvor vi bor?

6702078[/snapback]

Jeg gjentar meg selv ettersom jeg veldig gjerne ville ha bestilt disse varene i dag.

 

Skjønner ikke hva som er galt...

Lenke til kommentar
Fikk melding som lød "We're unable to process your order. Please check the billing address and try again. Please note, the billing address must be entered exactly as it appears on your statement."

 

Hva skal det bety? Er det snakk om adressen hvor vi bor?

6702078[/snapback]

Jeg gjentar meg selv ettersom jeg veldig gjerne ville ha bestilt disse varene i dag.

 

Skjønner ikke hva som er galt...

6702398[/snapback]

 

 

Vet ikke om dette er tilfelle for din sak, men har du skrevet samme navn på bestiller som det som står på betalingskortet?

Det går som regel ikke å bestille i annet navn enn kortets innehaver.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvor lang tid vil det ta før jeg får ny innkalling til Militær Sesjon? Droppa den som var den 20.juni pga eksamen.
Det er nå 2,5 måneder siden jeg ble 18 og har enda ikke fått noen innkallelse. Alle de andre i klassen fikk innkallelsen en uke etter de fylte året, så jeg går og håper på at jeg ikke får noen innkallelse. (Viiiiiiil ikke! :cry: )

 

Edit: Typo.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Hvorfor blir du så "kald" i munnen når du drikker vann eller puster godt ut og inn med munnen litt åpen, slik at luften blir "speedet opp", etter at du har spist V6 eller Fishermans friend?

 

Beklager en noe lang og krokete setning..

6702305[/snapback]

 

Godt spørsmål! Noen som har svar?

Lenke til kommentar
Snedig spørsmål: Hvordan vil det være på dette forumet (Internett for den del) om 30-50 år, når medlemmer dør daglig?

6700506[/snapback]

Hvorfor tror du de dør daglig?

6701188[/snapback]

Folk dør daglig, det er fakta.

6701222[/snapback]

Neeeheei!

You hlie!

OT:Men bruker her på forumet dør vel ikke daglig.

6701271[/snapback]

Veldig mange personer skjønte rett og slett ikke spørsmålet mitt :)

For å ta en rask oppsummering:

 

1: Det moderne Internett slik folk flest kjenner det er 10 år gammelt

2: Majorioteten av aktive brukere som skriver på forumet, er den yngre generasjonen som vokser opp med denne teknologien i hverdagen

3: Om 50 år vil det være annerledes. Da er nemlig denne generasjonen blitt eldre, og pyramiden ser annerledes ut. Faste brukere vil forsvinne herfra daglig, akkurat som ute i samfunnet. Det snedige er at på et forum som dette får man kontakt med mange flere mennesker enn i det virkelige liv. Man vil til slutt oppleve å miste svært mange folk man egentlig bare kjenner på papiret.

 

Jeg har hatt en bruker på mitt forum som nå er død. Det hele var en merkelig situasjon, siden innleggene hans står der fortsatt som om han var en aktiv bruker. Dette er en problemstilling vi ikke ser mye til nå, men som vi kommer til å møte i fremtiden.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt en bruker på mitt forum som nå er død. Det hele var en merkelig situasjon, siden innleggene hans står der fortsatt som om han var en aktiv bruker. Dette er en problemstilling vi ikke ser mye til nå, men som vi kommer til å møte i fremtiden.

6702928[/snapback]

 

En riktig måte å gjøre dette på ville kanskje være å endre det som står under avataren til noe slikt:

 

Avdød

Registrert: 32/13-2007 - 33/14-2200

Innlegg: 31337

Lenke til kommentar

Mulig, men det blir vanskelig å følge opp alle som forsvinner, for å finne ut om de er døde.

 

Jeg ser for meg at vi i fremtiden kommer til å ha et nett-pass. På samme måte som det foreslås at folk skal få utlevert et telefonnumer på lik linje med personnummer, kan det lages et pass-system opp mot foleregisteret. Alle verdens nettkontoer kan knyttes opp mot alle lands register, og når man registrerr seg et sted så henter forumet ned nødvendige opplysninger fra dette passet. Opplysningene bør selvsagt være så begrenset som mulig for å værne om person, men systemet selv kan jo lese og behandle opplysninger som ingen mennesker behøver å ha tilgang til å se.

Høres absurd ut i dag, men hva vet vi om morgendagens Internett og Web3.0?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...