Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Hvis jeg skal ringe 1-800-555-LOST, hvordan får jeg skrevet inn "LOST"?

6691452[/snapback]

 

Telefoner i USA har bokstaver i tillegg til tall på samme måte som mob telefon.

Dersom du skal slå Lost, trykker du på den tasten L står på, den O står på osv.

6691483[/snapback]

Så folk gidder å bry seg med å kjøpe nummeret som kan skrive "LOST", "KISS", "FUCK" og slike ting? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For hver artikkel på hw.no (og også på amobil, akam, gamer osv) opprettes det en tråd på forumet.

 

Og kategorien heter jo "Diskuter artikler - HW.no", ikke "Diskuter piratprogrammer".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dessuten er det et par tråder på forumet som er om p2p/piratprogrammer, blandt annet to stickies her. Og så er det ikke alle "piratprogrammer" som behøver å være ulovlige, de kan også brukes lovlig.

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig med amerikanerne og telefonnummerne deres? Ofte på konkurranser og slike ting har de telefonnummer som 1-800-555-LOST, men under skriver de 1-800-555-5678 i parantes. Hele vitsen forsvinner jo da, hvorfor ikke bare hoppe over hele tekst-greia og skrive nummeret på vanlig måte slik at de er garantert at alle forstår det uansett?

6690538[/snapback]

Jeg stusset litt første gangen jeg så dette i bruk i norge, men synes egentlig det er ok å kunne skrive sånn. Ganske selvforklarende i grunn, helt siden mobiltelefonen ble innført. Før den tid var det ikke så ofte tallene på telefonen var utstyrt med bokstaver. Jeg regner med at grunnen til at amerkanerene skriver det i parantes er at noen har klaget på at det ikke var idiotsikkert nok. I USA har de jo som kjent "warning the caffe in the this cup is hot" og "do not dry wet pets in the microwave" fordi enkelte har ment at det ikke var innlysende nok fra før. Håper vi ikke får sånne tilstander i Norge. Hjernen er liksom til for å brukes og man trenger ikke akkurat være rakettforsker for å skjønne at nyservert og rykende kaffe sansynligvis er varm. Et system der det legges opp til å ikke bruke hjernen i det hele tatt vil virke fordummende så derfor foretrekker jeg den Norske måten.

Lenke til kommentar
Jeg stusset litt første gangen jeg så dette i bruk i norge, men synes egentlig det er ok å kunne skrive sånn. Ganske selvforklarende i grunn, helt siden mobiltelefonen ble innført. Før den tid var det ikke så ofte tallene på telefonen var utstyrt med bokstaver. Jeg regner med at grunnen til at amerkanerene skriver det i parantes er at noen har klaget på at det ikke var idiotsikkert nok. I USA har de jo som kjent "warning the caffe in the this cup is hot" og "do not dry wet pets in the microwave" fordi enkelte har ment at det ikke var innlysende nok fra før. Håper vi ikke får sånne tilstander i Norge. Hjernen er liksom til for å brukes og man trenger ikke akkurat være rakettforsker for å skjønne at nyservert og rykende kaffe sansynligvis er varm. Et system der det legges opp til å ikke bruke hjernen i det hele tatt vil virke fordummende så derfor foretrekker jeg den Norske måten.

6695522[/snapback]

 

I bruksanvisningen til den gamle videospilleren min står det at selv om jeg stiller klokken på den tilbake i tid så kan jeg ikke ta opp ting som har gått på tv feks ifjor :dontgetit:

 

Det var jo derfor jeg kjøpte den :p

Lenke til kommentar
I bruksanvisningen til den gamle videospilleren min står det at selv om jeg stiller klokken på den tilbake i tid så kan jeg ikke ta opp ting som har gått på tv feks ifjor  :dontgetit:

 

Det var jo derfor jeg kjøpte den :p

6697799[/snapback]

Haha, hvilket land er den fra? :!: Høres ut som noe amerikansk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
I bruksanvisningen til den gamle videospilleren min står det at selv om jeg stiller klokken på den tilbake i tid så kan jeg ikke ta opp ting som har gått på tv feks ifjor  :dontgetit:

Det var jo derfor jeg kjøpte den :p

Haha, hvilket land er den fra? :!: Høres ut som noe amerikansk.
Det er da man begynner å lure på hvem som startet med svenskevitsene, amerikanerne ville vært enda bedre. :roll:
Lenke til kommentar

Haha, hvilket land er den fra? :!: Høres ut som noe amerikansk.

Det er da man begynner å lure på hvem som startet med svenskevitsene, amerikanerne ville vært enda bedre. :roll:

6698030[/snapback]

Amerikanervitser banker svenskevitser hardt. :wee:

Lenke til kommentar
I bruksanvisningen til den gamle videospilleren min står det at selv om jeg stiller klokken på den tilbake i tid så kan jeg ikke ta opp ting som har gått på tv feks ifjor  :dontgetit:

6697799[/snapback]

Seriøst? :!:

6697892[/snapback]

 

Ja helt seriøst, men det står bare i den amerikanske versjonen av bruksanvisningen :tease:

Lenke til kommentar
I bruksanvisningen til den gamle videospilleren min står det at selv om jeg stiller klokken på den tilbake i tid så kan jeg ikke ta opp ting som har gått på tv feks ifjor  :dontgetit:

6697799[/snapback]

Seriøst? :!:

6697892[/snapback]

 

Ja helt seriøst, men det står bare i den amerikanske versjonen av bruksanvisningen :tease:

6698722[/snapback]

Hahaha! :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...