Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Bare lurte på en ting etter å ha sett Matrix for første gang : Er det sån at nesten alle menneskene ligger i sånne "krybber" med rød gugge oppi for at de sentiniels /aliens greiene skal overleve. Dette er energi som erstatter sola ?? < I "the real world"

 

For at menneskene som ligger i krybber ( energi fabrik ) skal ha det litt bedre har aliensa lagd et program som de tror de lever i. nemlig vår planet - vår verden < the matrix ?

 

Er det sånn. Hvis ikke please forklar Var trøtt når jeg så den

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med min K750i funker det fint å bare skru av all lyden (holde inne #), og kameralyden er borte :)

6685780[/snapback]

Ja, det er sant. Fungerer på flere telefoner også. På noen funker det også å trykke inn en hvilken som helst knapp rett etter å ha trykket på utløseren, så "drukner" kameralyden. :p

Lenke til kommentar
Bare lurte på en ting etter å ha sett Matrix for første gang : Er det sån at nesten alle menneskene ligger i sånne "krybber" med rød gugge oppi for at de sentiniels /aliens greiene skal overleve. Dette er energi som erstatter sola ??  < I "the real world"

 

For at menneskene som ligger i krybber ( energi fabrik  ) skal ha det litt bedre har aliensa lagd et program som de tror de lever i. nemlig vår planet - vår verden < the matrix ?

 

Er det sånn. Hvis ikke please forklar  Var trøtt når jeg så den

6685778[/snapback]

 

Det stemmer ja. Eneste er at vi skal ikke ha det litt bedre, men vi er nødt til å ha matrix. De kan ikke bare koble oss til strømuttaket uten at vi har en verden å leve. Det ville ikke menneskene akseptert.

Det jeg sier her er fiksjon, hvis noen skulle være i tvil :)=

Lenke til kommentar
Bare lurte på en ting etter å ha sett Matrix for første gang : Er det sån at nesten alle menneskene ligger i sånne "krybber" med rød gugge oppi for at de sentiniels /aliens greiene skal overleve. Dette er energi som erstatter sola ??  < I "the real world"

 

For at menneskene som ligger i krybber ( energi fabrik  ) skal ha det litt bedre har aliensa lagd et program som de tror de lever i. nemlig vår planet - vår verden < the matrix ?

 

Er det sånn. Hvis ikke please forklar  Var trøtt når jeg så den

6685778[/snapback]

 

HAHA Matrix er ikke basert på aliens. Se den første filmen så skjønner du. Matrix går ut på at maskiner har tatt over tilværelsen. Maskinene har gjort om mennesket til et batteri, som de lever av. Menneskets hjerne blir satt i en 'simulator', The Matrix.

Lenke til kommentar
Bare lurte på en ting etter å ha sett Matrix for første gang : Er det sån at nesten alle menneskene ligger i sånne "krybber" med rød gugge oppi for at de sentiniels /aliens greiene skal overleve. Dette er energi som erstatter sola ??  < I "the real world"

 

For at menneskene som ligger i krybber ( energi fabrik  ) skal ha det litt bedre har aliensa lagd et program som de tror de lever i. nemlig vår planet - vår verden < the matrix ?

 

Er det sånn. Hvis ikke please forklar  Var trøtt når jeg så den

6685778[/snapback]

 

Det stemmer ja. Eneste er at vi skal ikke ha det litt bedre, men vi er nødt til å ha matrix. De kan ikke bare koble oss til strømuttaket uten at vi har en verden å leve. Det ville ikke menneskene akseptert.

Det jeg sier her er fiksjon, hvis noen skulle være i tvil :)=

6685843[/snapback]

 

 

Bare lurte på en ting etter å ha sett Matrix for første gang : Er det sån at nesten alle menneskene ligger i sånne "krybber" med rød gugge oppi for at de sentiniels /aliens greiene skal overleve. Dette er energi som erstatter sola ??  < I "the real world"

 

For at menneskene som ligger i krybber ( energi fabrik  ) skal ha det litt bedre har aliensa lagd et program som de tror de lever i. nemlig vår planet - vår verden < the matrix ?

 

Er det sånn. Hvis ikke please forklar  Var trøtt når jeg så den

6685778[/snapback]

 

HAHA Matrix er ikke basert på aliens. Se den første filmen så skjønner du. Matrix går ut på at maskiner har tatt over tilværelsen. Maskinene har gjort om mennesket til et batteri, som de lever av. Menneskets hjerne blir satt i en 'simulator', The Matrix.

6685847[/snapback]

 

heeey! nice :) . Tusen takk for svara :thumbup:

Lenke til kommentar
Trodde faktisk det ble påbudt at det måtte være lyd på kameraet så det ikke skulle være mulig å ta "upasselige" bilder av personer som ikke visste det :hmm:

6685635[/snapback]

 

På min gamle Siemens MC60 kom det sånne lyder hver gang jeg tok bilde. På min nye (gamle) Noka 3220 går det fint ann å skru av kameralyden.

Lenke til kommentar
Hvs jeg rapporterer en ting, vil da alle moddiser kunne se denne meldingen, eller blir det førstmann til mølla som ser den ?

6685933[/snapback]

Alle får se den på en liste som alle bruker. Der blir den stående helt til noen sletter den. I de aller fleste tilfellene betyr det at vi gjør noe med saken først, men av og til detter det inn noen falske alarmer også og nyregistrerte brukere som svarer på innlegg med feil knapp :p

Lenke til kommentar
Bare lurte på en ting etter å ha sett Matrix for første gang : Er det sån at nesten alle menneskene ligger i sånne "krybber" med rød gugge oppi for at de sentiniels /aliens greiene skal overleve. Dette er energi som erstatter sola ??  < I "the real world"

 

For at menneskene som ligger i krybber ( energi fabrik  ) skal ha det litt bedre har aliensa lagd et program som de tror de lever i. nemlig vår planet - vår verden < the matrix ?

 

Er det sånn. Hvis ikke please forklar  Var trøtt når jeg så den

6685778[/snapback]

 

Det stemmer ja. Eneste er at vi skal ikke ha det litt bedre, men vi er nødt til å ha matrix. De kan ikke bare koble oss til strømuttaket uten at vi har en verden å leve. Det ville ikke menneskene akseptert.

Det jeg sier her er fiksjon, hvis noen skulle være i tvil :)=

6685843[/snapback]

Tanken bak The Matrix er helt genial, og langtfra umulig.

 

Have you ever had a dream, Neo, that you were so sure was real? What if you were unable to wake from that dream? How would you know the difference between the dream world and the real world?

 

Masse bra quotes fra den filmen.

Lenke til kommentar
Okei... Jeg lurer på om noen her kan forklare meg hva "stepping" egentlig er, når man snakker om prossessorer.... :s

6681591[/snapback]

Det er mulig det ikke kvalifiserer helt for å være et snedig spørsmål, men jeg svarer likevel. Stepping er som det ligger i navnet, små steg. Altså små steg i utviklingen av en prosessor som ikke er stor nok til å gi den et nytt produktnavn eller bemerke det på noen spesiell måte. Det er små forskjeller og justeringer som gjøres fra uke til uke under produksjonen. Disse merkes med en liten rekke "uforståelige" bokstaver og tall, normalt 5. Disse brukes internt hos produsenten til å sortere, gjøre statistikker over de ulike produksjonslinjene, osv. For oss som overklokker har dette litt betydning i form av at enkelte produksjonslinjer og tidspunkter så går produksjonen svært bra og gir større rom for overklokking enn normalt. Derfor har det betydning når noen rapporterer om at en bestemt stepping overklokker svært bra. Det betyr at andre som kjøper prosessorer med den samme steppingen/koden også kan forvente bra overklokking, selv om det er forskjeller innen samme stepping også.

6682512[/snapback]

 

Aha! Tusen takk.. :D

 

Ellers lurer jeg også på hva en "Community Manager" gjør, og hva skal til for å bli det eller moderator? :p

Dette må dog ikke tolkes som at jeg maser om å få bli det.. :)

Lenke til kommentar
Hvs jeg rapporterer en ting, vil da alle moddiser kunne se denne meldingen, eller blir det førstmann til mølla som ser den ?

6685933[/snapback]

Alle får se den på en liste som alle bruker. Der blir den stående helt til noen sletter den. I de aller fleste tilfellene betyr det at vi gjør noe med saken først, men av og til detter det inn noen falske alarmer også og nyregistrerte brukere som svarer på innlegg med feil knapp :p

6687557[/snapback]

 

Så det går faktisk an at jeg legger inn en klage på deg(ved bruk av Rapportèr-knappen) og du sletter den før noen andre moderatorer får se den ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Pluss ordet banalt(?)
Banalt

 

Kan noen forklare meg hva det å tenke koffert er for noe?
Uttrykket 'å tenke koffert' vil si å tolke ethvert tvetydig utsagn i retning av det seksuelle.
Jeg har en vond uvane der :whistle:
Lenke til kommentar
Ellers lurer jeg også på hva en "Community Manager" gjør, og hva skal til for å bli det eller moderator? :p

Dette må dog ikke tolkes som at jeg maser om å få bli det.. :)

6687757[/snapback]

Det er omtrent akkurat det samme som administrator. Jeg må si jeg ikke liker tittelen så veldig bra. Skulle gjerne døpt den om, men det får være en annen sak. Oppgavene mine er å ta meg av saker i forumstyret, gjøre vanlig moderering, endre brukernavn, og delta i utviklingen av nettstedet. En moderator, vel det ligger i navnet, modererer. Hvordan man blir slike? Jo, men oppfører seg pent, er svært aktiv på forumet og håper på å bli headhuntet til oppgaven. :) Utvelgelsen skjer av forumstyret med hjelp av gode råd fra andre moderatorer.

 

Så det går faktisk an at jeg legger inn en klage på deg(ved bruk av Rapportèr-knappen) og du sletter den før noen andre moderatorer får se den ?

6687785[/snapback]

Hmm, ja det går faktisk. Men litt verdighet må vi vel ha. Tviler på at det har vært utbredt, om det skjedd i det hele tatt. Gjør moderatorer sånt så kan det avsløres ved at det samme rapporteres når moderatoren ikke er pålogget eller ved å sende PM til en annen moderator/admin eller kanskje på epost til forumstyret via forum AT hardware.no. I så fall vil det bli en internsak.

 

Et snodig spørsmål: Finnes det noen grunner til å unngå å bruke eska til frossenpizzaen som serveringsbrett? (bakterier? blekk som smitter over?) Eller vil selv næringsmiddeltilsynet godkjent serveringen?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...