Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Jeg pleier å pinge google.com. Eventuelt skrive 'g hei' i adressefeltet i Opera. 'hei' er i følge Google det sjette mest brukte søkeordet jeg har brukt :wee:
Samme her, selv om jeg bruker Firefox og slipper g-en. Jeg kan vel tenke meg at ping vg.no brukes fordi det er et kort og greit domene. Bare dumt at db.no ikke svarer på ping, liker dagbladet bedre enn vg (mest pga. utseendet på nettstedene) :roll:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på hvorfor u-båter noen ganger bruker rød innvendig belysning...

6676269[/snapback]

 

 

Rød belysning brukes ofte i militær sammenheng fordi nattsynet ikke blir svekket med dette lyset. Dersom man bruker vanlig "hvitt" lys vil det gå opp mot en halv time før man har godt nattsyn igjen.

 

Rødt er muligens også vanskeligere å oppdage på avstand, noe som er viktig dersom du vil holde deg skjult.

 

Om ubåter har andre argumenter for bruk av rødt lys vet jeg ikke da mine erfaringer bygger på landforsvar.

Lenke til kommentar
Hvor blir alt det hvite av når snøen smelter??  :hmm:

6677365[/snapback]

Farger er bare absorbering (og mangelen på) av visse frekvenser av EM stråling og i krystallform reflekterer tydeligvis vann "alle farger" (=hvit) mens i væskeform blir bare noe av strålingen reflektert mens resten går gjennom vannet. Så forskjellen er bare at lys går gjennom i den ene formen men reflekteres i den andre.

 

Hvorfor er forkortelse et så langt ord?

6677418[/snapback]

Hvorfor er det et snedig spørsmål ? :tease:

Lenke til kommentar
Hvorfor er forkortelse et så langt ord?

6677418[/snapback]

Hvorfor er det et snedig spørsmål ? :tease:

6677435[/snapback]

 

Det er jo snedig at et ord som beskriver noe som skal gjøre noe kortere er veldig langt.... :tease:

 

Samme som Dysleksi som beskriver lese og skrivevansker, som ikke akuratt er verdens enkleste ord å srive og lese for dem som lider av det :p

Lenke til kommentar

Ord som det er ikke snedige, de er logiske:

New Latin dys, bad

Greek lexis, speech

 

Og det samme med forkortelse som dersom mine norskkunnskaper stemmer bare er en bøyd form av "å forkorte" som substantiv. (På samme måte som det å henrette heter en henrettelse)

 

Og jeg fortsetter min kamp for mer snedige spørsmål med denne :

snedig = list, lur, behendig :fun:

Lenke til kommentar
Ord som det er ikke snedige, de er logiske:

New Latin dys, bad

Greek lexis, speech

 

Og det samme med forkortelse som dersom mine norskkunnskaper stemmer bare er en bøyd form av "å forkorte" som substantiv. (På samme måte som det å henrette heter en henrettelse)

 

Og jeg fortsetter min kamp for mer snedige spørsmål med denne :

snedig = list, lur, behendig  :fun:

6677562[/snapback]

"Snedig" i denne emnetittelen vil jeg gjette egentlig bare er en variasjon av ordet "snodig". Om ikke, bør det endres til "snodig" da det passer mye bedre. :p

Lenke til kommentar
Hvorfor er jenter så slemme og baksnakker andre?

Gutter kan også baksnakker.

 

Tro meg.

6677708[/snapback]

Second.

 

Største gangstergutten i klassen min gjør aldri noe annet enn å sitte på ræva og prate skit om alt og alle.

Lenke til kommentar
Ord som det er ikke snedige, de er logiske:

New Latin dys, bad

Greek lexis, speech

 

Og det samme med forkortelse som dersom mine norskkunnskaper stemmer bare er en bøyd form av "å forkorte" som substantiv. (På samme måte som det å henrette heter en henrettelse)

 

Og jeg fortsetter min kamp for mer snedige spørsmål med denne :

snedig = list, lur, behendig  :fun:

6677562[/snapback]

"Snedig" i denne emnetittelen vil jeg gjette egentlig bare er en variasjon av ordet "snodig". Om ikke, bør det endres til "snodig" da det passer mye bedre. :p

6677571[/snapback]

 

Såvidt jeg vet er det to forskjellige ord? Snedig har liksom et glimt i øyet, mens snodig er liksom litt mer seriøs.. :)

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet er det to forskjellige ord? Snedig har liksom et glimt i øyet, mens snodig er liksom litt mer seriøs.. :)

6677770[/snapback]

Joda, det er to helt forskjellige ord, men det finnes jo dialekter, lokale variasjoner og andre saker og ting, så "snedig" kan egentlig være en variasjon av "snodig", det ville passet mye bedre med emnet i tråden. :p

 

Det er jo forresten en snedig ting å lure på....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...