Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva står bokstaven(e) og tallene på sandpapir for?

Jeg vet at 50 er veldig grovt, 80 grovt, 180 litt fint osv, men hva betyr tallet? Og hva er bokstaver for?

6663757[/snapback]

Fann dette, på denne sida (bokstavane veit eg ikkje):

Om kornstørrelser

For at definere de forskellige finheder, beskriver man selve slibekornenes størrelser, ved antallet af masker pr. kvadrattomme (Engelsk) i de sigter, som sorterer slibekornene.

Kornstørrelse 100 betyder således at kornene er løbet igennem en si der havde 100 masker på hver led, pr. kvadrattomme, og korn der kan passere denne, men ikke de næste masker på 120, vil være 0,26 mm, med andre ord 1/100 af en tomme.

6663786[/snapback]

Altså at ett korn er 0,254 mm stort?

1 tomme = 25,4 mm

1/100 tomme = 0,245 mm

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Hvis alle mennesker på jorden hadde stått på skuldrene til hverandre, hvor høye ville vi være til sammen?

6663836[/snapback]

Jeg tror alle utenom noen veldig få på toppen ville vært veldig flate. :p

Men regn med null tyngdekraft, borrelås under spoene til folk og på skuldrene, samt en gjennomsnittshøyde til skuldrene på 1,50m og en verdensbefolkning på 6,64 milliarder så er det bare å gange ut så får man 10 milliarder meter, eller 10 millioner kilometer. For de som er glade i tall kan jeg regne videre ut at det tilsvarer 250 ganger rundt ekvator, 26 ganger så langt som herfra til månen, 13% av avstanden mellom jorda og mars når de er på sitt nærmeste, 0,00000106 lysår eller 33 lyssekunder.

Hvorfor skal man ikke svelge munnskyll?

6663944[/snapback]

Fordi det inneholder veldig mye fluor. Fluor er skadelig for tennene når man får for mye av det og når man får det "innenfra". Fluor på utsiden av tennene (emaljen) er bra, men ikke på innsiden. Det gir vist tannråte og ødelegger tannrøttene eller noe sånt.

Redigert: Info om fluorskyllevann

Lenke til kommentar

Det er to røde menn i oslo fordi det er mye farligere. Gjetter på at Veivesenet vet at mange driter i de røde menn, og derfor har to for å si at her må (!) du ikke gå over.

Hvorfor har kvinner mykere hud enn men? Mye kommer vel av at de bruker fuktighets krem, men det gjelder jo ikke alle :-)

Lenke til kommentar
Det er to røde menn i oslo fordi det er mye farligere. Gjetter på at Veivesenet vet at mange driter i de røde menn, og derfor har to for å si at her må (!) du ikke gå over.

6665731[/snapback]

Det med dobbelt opp med røde menn er en Arbeiderpartiet/LO konspirasjon. De kjører dobbelt for å få bedre oppslutning til neste valg. :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg og en kamerat satt å diskuterte her om dagen. finnes flere parodier på filmer der en anonym mann sitter og stryker på en hvit katt mens han gir sine ordre. man ser aldri ansiktet til mannen.

jeg mener at det kommer fra en av de første bond-filmene, mens han mener at det kommer fra en av gudfaren-filmene.

hvilken film var først ute med en sånn "hovedskurk"?

Lenke til kommentar
Jeg og en kamerat satt å diskuterte her om dagen. finnes flere parodier på filmer der en anonym mann sitter og stryker på en hvit katt mens han gir sine ordre. man ser aldri ansiktet til mannen.

jeg mener at det kommer fra en av de første bond-filmene, mens han mener at det kommer fra en av gudfaren-filmene.

6666928[/snapback]

Du snakker vel ikke om sjefen for Spectre, Ernst Stavro Blofeld fra Bond filmene vel?

ErnstStavroBlofeld.jpg

Kilde: Wiki

Lenke til kommentar
Hvorfor tåler ikke jenter en spøk? :p
Jenter tåler en spøk, er bare du som ikke har funnet den rette jenta ;)

6667633[/snapback]

to stk. samme spøken, samme reaksjon.. :confused:

det var en helt vanlig spøk, der jeg lurte de.

over msn!?

6667658[/snapback]

Var det en slik spøk?:

"Jada, slapp av, jeg trenger ikke kondom, Jeg er steril"

Og en 10 min etter akten mens man tar en velfortjent røyk:

"Du vet det jeg sa i sta om at jeg er steril? Kødda!!"

:w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Som sagt så har du ikke funnet de rette personene. De få jentene jeg kjenner kan jeg hvertfall tulle med om det meste.

EDIT: Fhj: Det er ikke en spøk, det er ren løgn og ondskap.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

6666928[/snapback]

Du snakker vel ikke om sjefen for Spectre, Ernst Stavro Blofeld fra Bond filmene vel?

*snip*

Kilde: Wiki

6667631[/snapback]

Jo, tror det var han ja. lenge siden jeg så de filmene.

Hadde ikke Godfather en lignende karakter?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...