Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det diskman lingnende spillere som leser MP3 fra DVD plater? Vet det finnes diskmaner som leser MP3 fra vanlige CDer, men finnes det noen som kan lese fra DVDer?

 

Kanskje ikke så altfor snedig... =/

6663325[/snapback]

Det hadde vært en drøm, ja. Ha hele platesamlinga på én plate. :wee:

Lenke til kommentar
Hva står bokstaven(e) og tallene på sandpapir for?

Jeg vet at 50 er veldig grovt, 80 grovt, 180 litt fint osv, men hva betyr tallet? Og hva er bokstaver for?

6663757[/snapback]

Fann dette, på denne sida (bokstavane veit eg ikkje):

 

Om kornstørrelser

For at definere de forskellige finheder, beskriver man selve slibekornenes størrelser, ved antallet af masker pr. kvadrattomme (Engelsk) i de sigter, som sorterer slibekornene.

 

Kornstørrelse 100 betyder således at kornene er løbet igennem en si der havde 100 masker på hver led, pr. kvadrattomme, og korn der kan passere denne, men ikke de næste masker på 120, vil være 0,26 mm, med andre ord 1/100 af en tomme.

Lenke til kommentar
@ Vegard_: Enda bedre ville jo være BlueRay plater. :grin:

6663760[/snapback]

Hehe, ja, send mail til Sony asap! :wee:

 

endrebjorsvik: Jeg gjetter på at tallet står for antall "sandkorn" pr cm² på sandpapiret. Da vil jo høyere tall si finere sliping, i hvert fall... Men som sagt, bare gjetning.

Lenke til kommentar
Hva står bokstaven(e) og tallene på sandpapir for?

Jeg vet at 50 er veldig grovt, 80 grovt, 180 litt fint osv, men hva betyr tallet? Og hva er bokstaver for?

6663757[/snapback]

Fann dette, på denne sida (bokstavane veit eg ikkje):

 

Om kornstørrelser

For at definere de forskellige finheder, beskriver man selve slibekornenes størrelser, ved antallet af masker pr. kvadrattomme (Engelsk) i de sigter, som sorterer slibekornene.

 

Kornstørrelse 100 betyder således at kornene er løbet igennem en si der havde 100 masker på hver led, pr. kvadrattomme, og korn der kan passere denne, men ikke de næste masker på 120, vil være 0,26 mm, med andre ord 1/100 af en tomme.

6663786[/snapback]

 

Jeg har tro på denne danskesia.

Lenke til kommentar
Hvis alle mennesker på jorden hadde stått på skuldrene til hverandre, hvor høye ville vi være til sammen?

6663836[/snapback]

Oi, den hørte jeg en gang! Tror det var fram og tilbake til månen elleve ganger. Har det i en bok et sted, skal prøve å finne...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...