edge Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Ok. Hihi, min morfar er søskenbarn med Magne Hoseth's far. Dvs at jeg blir 1mrd.-meninger med hans barn? Lenke til kommentar
PT Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Faktisk et snedig spørsmål jeg ofte lurer på, når det dukker opp nye medlemmer med genial profilering uten å ha postet en eneste post her. 6648096[/snapback] Vil tro det spesielt gjelder OT-forumene. Når jeg registrerer meg på et nytt forum, er ikke det første jeg gjør å slå meg ned i diverse pratetråder, men heller bidra med kunnskap. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Er det noen som vet hva båt dette er? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Princess 67 Flybridge Motor Yacth? Endret 10. august 2006 av skate4life Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Høhø,nytt slektspørsmål, blir min morfars brors datter noe til meg? 6648080[/snapback] Grandonkelbarn? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Er det noen som vet hva båt dette er? 6648219[/snapback] Et strykjern sir pappa. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Ok. Hihi, min morfar er søskenbarn med Magne Hoseth's far. Dvs at jeg blir 1mrd.-meninger med hans barn? 6648123[/snapback] 4/5-menning til Magne Hoseths barn, tror jeg. Mest sannsynlig firemenning. Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Alexi Laiho i Children of Bodom spiller både lead/rytmegitar og synger live.Det ser vanskelig ut. Tom Araya i Slayer spiller bass og synger samtidig live, og han spiller DRITFORT. 6646242[/snapback] Matthew Bellamy i Muse spiller piano/keyboard og gitar mens han synger. Må nesten finne på noe å lure på i samme slengen; Kan man søke på primærvitnemålskvoten om man har vært i militæret, og teller eventuelle ekstrapoeng man får i militæret på denne kvoten? Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Er det farlig å spise rått kjøtt? Om det er tilfelle, hva kan konsekvensene være? Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Er det farlig å spise rått kjøtt? Om det er tilfelle, hva kan konsekvensene være? 6651561[/snapback] Det er ikke farlig så lenge det ikke er smittet av noen sykdommer. Om det smaker godt, det tviler jeg sterkt på. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Er det farlig å spise rått kjøtt? Om det er tilfelle, hva kan konsekvensene være?6651561[/snapback] Fra et ferskt og friskt bytte som i steinalderen: Nei. Rått kjøtt som du har kjøpt i butikken: Tjanei, normalt skal det gå helt fint, men selv moderne konserveringsmetoder er ikke ufeilbarlige, noe blandt annet ecoli-103-skandalen til Gilde vitner om, samt en god del matforgiftninger hvert år. Det går normalt bra, men kan altså være faremomenter forbundet med det. Særlig kylling bør gjennomstekes skikkelig siden det av og til kan bli matforgiftninger med salmonella av det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Om det smaker godt, det tviler jeg sterkt på.6651612[/snapback] Det er en smakssak, men jeg synes i hvertfall at rått ku/oksekjøtt smaker passe bra men er litt tamt i forhold til stekt kjøtt. Stekeskorpe, krydder og smør fra panna setter en god del smak. Jeg gir rått kjøtt 3 på terningen. I motsetning til stekt selkjøtt som jeg skulle hatt en minusterning for å gi karakter på. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Hehe, jeg liker veldig godt "medium stekt" kjøtt hos restauranger. Husker ikke hva den gode i Haugesund heter. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Jeg lurer på hvorfor det har blitt brukt stålstenger og vaier i steden for det klassiske autovernet på motorveier, spesielt 2/2-veis, klasse A er det vel (om ikke A1) Det kan tenkes at det er lettere å komme med livet i behold om man sovner og dulter borti et autovern, hvor du sklir bortover og forhåpentligvis våkner, enn å kræsje i en stolpe, for å så få vridning på bilen --> null kontroll.. Jeg har dessverre ikke bilder av de nye innhengningende, men de som har sett de har kanskje fått samme tanken? Kan jo hende at vaierens funksjon er å stoppe litt av farten, men konstruksjonen virker ikke spesielt bra forhold til autovernet, som er glatt og har litt mer passiv effekt. (dette er antagelser) Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Noe á la dette tenker du vel på. Ja jeg tror også at det ikke er så passende, det kan vel ha en mer 'opprivende' effekt. Karoseriet på en bil er jo ikke så tykt heller. Med sånn standard planke vil jo bilen mer eller mindre 'gli inn' Endret 10. august 2006 av Pels Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Det autovernet det er jo livsfarlig for syklister! Burde ikke fått lov til å hive det opp. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Jeg lurer på hvorfor det har blitt brukt stålstenger og vaier i steden for det klassiske autovernet på motorveier, spesielt 2/2-veis, klasse A er det vel (om ikke A1)6651748[/snapback] Jeg regner med det er mye billigere for staten og dermed gir mange flere meter skille mellom kjøreretningene per million kroner enn det autovern gir. Systemet med wire fungerer sikkert tilfredsstillende for biler, men blandt motorsyklister kalles det bare for "eggedeler". Sistnevnte gruppe har i hvertfall protestert kraftig mot bruken av "eggedeler" også i debattprogrammer på TV. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Systemet med wire fungerer sikkert tilfredsstillende for biler, men blandt motorsyklister kalles det bare for "eggedeler". Sistnevnte gruppe har i hvertfall protestert kraftig mot bruken av "eggedeler" også i debattprogrammer på TV. 6651858[/snapback] De fikk viljen sin også. Her om dagen hørte jeg på radio at det ble bestemt at det ikke skal bygges veier med slike veiskiller i Norge lenger. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 10. august 2006 Rapporter Del Skrevet 10. august 2006 Systemet med wire fungerer sikkert tilfredsstillende for biler, men blandt motorsyklister kalles det bare for "eggedeler". Sistnevnte gruppe har i hvertfall protestert kraftig mot bruken av "eggedeler" også i debattprogrammer på TV. 6651858[/snapback] De fikk viljen sin også. Her om dagen hørte jeg på radio at det ble bestemt at det ikke skal bygges veier med slike veiskiller i Norge lenger. 6651897[/snapback] Jasså ja? Hurra. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 11. august 2006 Rapporter Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Er det noen som vet hva båt dette er? 6648219[/snapback] Princess 67 Flybridge Motor Yacth? 6648258[/snapback] Nei det er ikke, heller ikke 25M'eren. Jeg vil tippe at båten er mellom 100 og 120 fot. Til sammenligning så er dette det beste jeg fant: Endret 11. august 2006 av js79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg