Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Faktisk et snedig spørsmål jeg ofte lurer på, når det dukker opp nye medlemmer med genial profilering uten å ha postet en eneste post her.

6648096[/snapback]

Vil tro det spesielt gjelder OT-forumene. Når jeg registrerer meg på et nytt forum, er ikke det første jeg gjør å slå meg ned i diverse pratetråder, men heller bidra med kunnskap.

Lenke til kommentar
Alexi Laiho i Children of Bodom spiller både lead/rytmegitar og synger live.

Det ser vanskelig ut.

 

Tom Araya i Slayer spiller bass og synger samtidig live, og han spiller DRITFORT.

6646242[/snapback]

 

Matthew Bellamy i Muse spiller piano/keyboard og gitar mens han synger. :)

 

 

Må nesten finne på noe å lure på i samme slengen; Kan man søke på primærvitnemålskvoten om man har vært i militæret, og teller eventuelle ekstrapoeng man får i militæret på denne kvoten?

Lenke til kommentar
Er det farlig å spise rått kjøtt? Om det er tilfelle, hva kan konsekvensene være?

6651561[/snapback]

Fra et ferskt og friskt bytte som i steinalderen: Nei.

Rått kjøtt som du har kjøpt i butikken: Tjanei, normalt skal det gå helt fint, men selv moderne konserveringsmetoder er ikke ufeilbarlige, noe blandt annet ecoli-103-skandalen til Gilde vitner om, samt en god del matforgiftninger hvert år. Det går normalt bra, men kan altså være faremomenter forbundet med det. Særlig kylling bør gjennomstekes skikkelig siden det av og til kan bli matforgiftninger med salmonella av det.

Lenke til kommentar
Om det smaker godt, det tviler jeg sterkt på.

6651612[/snapback]

Det er en smakssak, men jeg synes i hvertfall at rått ku/oksekjøtt smaker passe bra men er litt tamt i forhold til stekt kjøtt. Stekeskorpe, krydder og smør fra panna setter en god del smak. Jeg gir rått kjøtt 3 på terningen. I motsetning til stekt selkjøtt som jeg skulle hatt en minusterning for å gi karakter på.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor det har blitt brukt stålstenger og vaier i steden for det klassiske autovernet på motorveier, spesielt 2/2-veis, klasse A er det vel (om ikke A1)

 

Det kan tenkes at det er lettere å komme med livet i behold om man sovner og dulter borti et autovern, hvor du sklir bortover og forhåpentligvis våkner, enn å kræsje i en stolpe, for å så få vridning på bilen --> null kontroll.. Jeg har dessverre ikke bilder av de nye innhengningende, men de som har sett de har kanskje fått samme tanken? Kan jo hende at vaierens funksjon er å stoppe litt av farten, men konstruksjonen virker ikke spesielt bra forhold til autovernet, som er glatt og har litt mer passiv effekt. (dette er antagelser)

Lenke til kommentar

Noe á la dette tenker du vel på.

img46.jpg

 

Ja jeg tror også at det ikke er så passende, det kan vel ha en mer 'opprivende' effekt. Karoseriet på en bil er jo ikke så tykt heller.

Med sånn standard planke vil jo bilen mer eller mindre 'gli inn'

spring_05_009.jpg

Endret av Pels
Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvorfor det har blitt brukt stålstenger og vaier i steden for det klassiske autovernet på motorveier, spesielt 2/2-veis, klasse A er det vel (om ikke A1)

6651748[/snapback]

Jeg regner med det er mye billigere for staten og dermed gir mange flere meter skille mellom kjøreretningene per million kroner enn det autovern gir.

 

Systemet med wire fungerer sikkert tilfredsstillende for biler, men blandt motorsyklister kalles det bare for "eggedeler". Sistnevnte gruppe har i hvertfall protestert kraftig mot bruken av "eggedeler" også i debattprogrammer på TV.

Lenke til kommentar
Systemet med wire fungerer sikkert tilfredsstillende for biler, men blandt motorsyklister kalles det bare for "eggedeler". Sistnevnte gruppe har i hvertfall protestert kraftig mot bruken av "eggedeler" også i debattprogrammer på TV.

6651858[/snapback]

De fikk viljen sin også. Her om dagen hørte jeg på radio at det ble bestemt at det ikke skal bygges veier med slike veiskiller i Norge lenger.
Lenke til kommentar
Systemet med wire fungerer sikkert tilfredsstillende for biler, men blandt motorsyklister kalles det bare for "eggedeler". Sistnevnte gruppe har i hvertfall protestert kraftig mot bruken av "eggedeler" også i debattprogrammer på TV.

6651858[/snapback]

De fikk viljen sin også. Her om dagen hørte jeg på radio at det ble bestemt at det ikke skal bygges veier med slike veiskiller i Norge lenger.

6651897[/snapback]

 

Jasså ja? Hurra.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...