Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Nå har jeg tenkt litt ...  :ermm: .... Kanskje det er et spørsmål som ikke kan besvares fordi det inneholder umulige fakta? Noe som plutselig bare forsvinner!!?

Solen KAN forsvinne i et sort hull, men det skjer ikke på et øyeblikk og solens påvirkning på andre planeter vil bli erstattet av det sorte hullets tiltrekning.

Gravitasjonen kan kanskje avta, men igjen er dette noe som vil skje over tid.

Uansett så vil jeg tro at gravitasjonen ikke er umiddelbar, men har en fart den beveger seg i. Kanskje den ikke en gang har en bestemt hastighet å bevege seg i... Jeg aner ikke. Jeg bare tenker høyt.

6590467[/snapback]

Hva om solen minstet sin gravitet ?

6590477[/snapback]

All gravitasjonen blir neppe borte på en gang. Kan minke, men ikke bare forsvinne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hvilke bildetyper jeg kan sende over MMS, og maks størrelsen?

6590671[/snapback]

en mms melding kan være på 100kb (temmelig sikker), er ikke helt sikker på hva slags formater man kan sende. Men så lenge du kan se bildet på mobilen burde det går fint.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvilke bildetyper jeg kan sende over MMS, og maks størrelsen?

6590671[/snapback]

en mms melding kan være på 100kb (temmelig sikker), er ikke helt sikker på hva slags formater man kan sende. Men så lenge du kan se bildet på mobilen burde det går fint.

6593505[/snapback]

jeg kan regulere størrelsen på MMS jeg kan sende på telefonen, jeg kan sette helt opp til 250kb som standard, men kan også endre dette til høyere på en annen måte.

MEN; hvis jeg da sender en MMS på 300kb (det går, jeg har prøvd), kan alle mobiler som kan motta MMS da motta denne MMS'en, selv om den er større enn normalt?

hvis de ikke kan motta den er det jo liten vits å sette opp størrelsesgrensen.

Lenke til kommentar
Klarer alarmer som reagerer på bevegelse oppdage deg hvis det er mørkt i rommet?

6593842[/snapback]

Ja, elles så hadde den vært temmelig ubruklig. Finnes også bevegelses-sensorer på lys. Om det er mørkt eller lyst spiller ingen rolle, siden den bruker infra-rød stråler.

Lenke til kommentar

6590671[/snapback]

6593505[/snapback]

jeg kan regulere størrelsen på MMS jeg kan sende på telefonen, jeg kan sette helt opp til 250kb som standard, men kan også endre dette til høyere på en annen måte.

MEN; hvis jeg da sender en MMS på 300kb (det går, jeg har prøvd), kan alle mobiler som kan motta MMS da motta denne MMS'en, selv om den er større enn normalt?

hvis de ikke kan motta den er det jo liten vits å sette opp størrelsesgrensen.

6594181[/snapback]

Jeg skulle sende et bilde jeg hadde tatt med digitalkameraet på 3mb, jeg komprimerte det til 480kb, sendte det. Det gikk helt greit.

Muligens grensen ligger på 500kb?

Lenke til kommentar
Om man legger seg over i andre filen når man kjører mot en fotoboks blir man tatt da?

6594216[/snapback]

Hmm..vet ikke.

Fotoboksen bør peke så paralellt med de den skal ta bilde av så mulig, så dette kan du teste for oss og komme tilbake med rapport hvis du vil.

Og i såfall hvorfor blir ikke de som kjører andre veien også tatt bilde av...

6594216[/snapback]

De kjører andre veien.....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Klarer alarmer som reagerer på bevegelse oppdage deg hvis det er mørkt i rommet?
Som noen andre sa; ja, ellers hadde den vært ubrukelig. PIR-detektorer (passiv infrarød) virker på den måten at de reagerer på endringer i infrarødt lys. Alle levende ting utstråler varme (IR), og om det blir for store endringer i mengden med IR-lys vil den gå i alarm. Så for å lure en IR-detektor trenger du enten en drakt som stenger ute IR-lys, eller så må du lære deg å gå ekstremt sakte.
Lenke til kommentar

Hva holder sola på plass? Og hvorfor forsvinner ikke Saturn og Jupier ut i universet siden de er lengre unna og trekkes mindre mot sola enn jorda? Min logikk sier at jo lengre unna det er jo mindre må det være for at solas gravitasjonskraft skal klare og holde på den.

Lenke til kommentar
Hva holder sola på plass? Og hvorfor forsvinner ikke Saturn og Jupier ut i universet siden de er lengre unna og trekkes mindre mot sola enn jorda? Min logikk sier at jo lengre unna det er jo mindre må det være for at solas gravitasjonskraft skal klare og holde på den.

6594932[/snapback]

Sola går i bane rundt melkeveiens sentrum. Tipper saturn og jupiter har lang omløpstid dvs. at de bruker lang tid på å nå en runde rundt sola, slik at sentrifugalkreftene blir mindre

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...