JohndoeMAKT Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 DEt går ikke ann å teleportere uansett, det er fysisk umulig!Det er vi fullt klar over, men dette er da tross alt en tråd for snedige spørsmål 6573364[/snapback] Når ble dette et snedig spørsmål? Teoretisk fysikk spørsmål kan tas i DENNE kategorien. Her er mitt snedige spørsmål: Hva er den beste måten å få maling fra et 10 liter spann over i en mindre malingbeholder uten å måtte søle langs hele kanten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Her er mitt snedige spørsmål: Hva er den beste måten å få maling fra et 10 liter spann over i en mindre malingbeholder uten å måtte søle langs hele kanten?Lag et hull i lokket og lag en trakt eller noe av en brusflaske? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 DEt går ikke ann å teleportere uansett, det er fysisk umulig!Det er vi fullt klar over, men dette er da tross alt en tråd for snedige spørsmål 6573364[/snapback] Er vi så sikker på det? Som en plan B kan en jo teleportere fra B til A det volumet en vil fortrenge når en teleporterer en gjenstand fra A til B. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Hvorfor må man ta på stedene på kroppen man har vondt, og hvorfor føles det bedre etterpå? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 ...bla bla bla...Her er mitt snedige spørsmål: Hva er den beste måten å få maling fra et 10 liter spann over i en mindre malingbeholder uten å måtte søle langs hele kanten? 6573949[/snapback] hva med å bruke hevert-prinsippet? du som er en handyman som skal male må vel vite hva det er... bare ha en litt tjukk slange eller du kan kappe av bunnen på en halvannenlitersflaske og øse over... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Hvorfor ble det ikke laget en versjon av Friday the 13th i 1987? Var jo en for hvert år fra 1980-1986 + 1988-1989 + 1993 + 2001. EDIT: Glemte den tiende som kom i 2001. Endret 28. juli 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 ...bla bla bla...Her er mitt snedige spørsmål: Hva er den beste måten å få maling fra et 10 liter spann over i en mindre malingbeholder uten å måtte søle langs hele kanten? 6573949[/snapback] hva med å bruke hevert-prinsippet? du som er en handyman som skal male må vel vite hva det er... bare ha en litt tjukk slange eller du kan kappe av bunnen på en halvannenlitersflaske og øse over... 6574619[/snapback] Problemet er at det er veldig tykkflytende husmaling og hevert-prinsippet tror jeg derfor blir veldig vanskelig A fA til med slange jeg kan fA tak i og jeg har lite lyst til A ta sjansen pA A fA maling i munnen, sA noen annen mAte A lage undertrykk mA ogsA finnes opp i sA fall. Jeg brukte en halv flaske i gAr, men malingen er sA tykk at jeg mAtte stikke den dypt ned i b0tta for at det i det hele tatt skulle renne i den og hele flasken+hAnda mi rant av maling etterpA, sA jeg lurte pA om det var f.eks en magisk hellekant det er lett A konstruere. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Et annet knep egnet for tyktflytende væsker (maling, olje med mer), er å utnytte overflatekreftene til å få væsken til å renne langs en gjenstand på skrå nedover (blå i tegningen). Håper den er forståelig. Jeg bruker metoden selv ofte, også for nettopp maling. Endret 28. juli 2006 av Codename_Paragon Lenke til kommentar
reds Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg lurer litt på hvor mye vekten din minsker når du er under vann.. Jeg og noen venner eksperimenterer litt med å legge på oss vekt og gå under vann, og vi lurer på hvor mye som er nødvendig for å holde oss nede.... Litt underlige tanker... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Det stemmer det. Er bare et par sorte skyer, og de er snart forbi (ser blå himmel bak), så innen jeg får slått av og dratt ut kontakter er vel uværet over. Uhm. Dette var da ikke Siste Ordet. 6573888[/snapback] Mitt spørsmål for dagen: Hvorfor døde routeren min etter tordenværet i dag? Hva gjør en router så fryktelig ømfintlig, når basestasjonen til telefonen klarte seg fint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hvorfor døde routeren min etter tordenværet i dag? Hva gjør en router så fryktelig ømfintlig, når basestasjonen til telefonen klarte seg fint.En router er jo i hovedsak en miniatyr-datamaskin da. Alt elektronisk utstyr er følsomt for statisk elektrisitet fordi komponentene er så små og ømfintlige. En statisk ladning kan ha en spenning på mange tusen volt, og lyn skaper ofte statiske spenninger. Snakker jeg gresk nå? Lenke til kommentar
EDB Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hva slags 'slektskap' (sett at det har noe navn) har man hvis ens bror er gift med sin kamerats søster? Altså ditt slektskap med søsteren, hvis det i det hele tatt blir noe? Kanskje noe fille-greier? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Snakker jeg gresk nå? 6577140[/snapback] Neida, jeg forsto deg, jeg. Posten var mest for å informere om at tøffe gutter bør ta ut kontakten til utstyret. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Hva slags 'slektskap' (sett at det har noe navn) har man hvis ens bror er gift med sin kamerats søster? Altså ditt slektskap med søsteren, hvis det i det hele tatt blir noe? Kanskje noe fille-greier?Altså, om din bror gifter seg med en kamerats søster? Det er vel ikke noe ord på det, vil jo bli akkurat det samme som om han giftet seg med en hvilken som helst annen utenforstående kvinne. Dersom du absolutt må sette et navn på det kan du vel si svigersøster eller sister-in-law (men igjen, dette gjelder da uansett hvem bror din gifter seg med). Endret 29. juli 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hva er dette for noe snodige saker? Halogenpærer med UV filter? Hva skal de med det? Simen1: hjelp Lenke til kommentar
EDB Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hva slags 'slektskap' (sett at det har noe navn) har man hvis ens bror er gift med sin kamerats søster? Altså ditt slektskap med søsteren, hvis det i det hele tatt blir noe? Kanskje noe fille-greier?Altså, om din bror gifter seg med en kamerats søster? Det er vel ikke noe ord på det, vil jo bli akkurat det samme som om han giftet seg med en hvilken som helst annen utenforstående kvinne. Dersom du absolutt må sette et navn på det kan du vel si svigersøster eller sister-in-law (men igjen, dette gjelder da uansett hvem bror din gifter seg med). 6577236[/snapback] Hehe, skjønner at det blir det samme uavhengig av om jeg kjenner han fra før av eller ei. Takk takk for svar. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Et annet knep egnet for tyktflytende væsker (maling, olje med mer), er å utnytte overflatekreftene til å få væsken til å renne langs en gjenstand på skrå nedover (blå i tegningen). Nøyaktig en slik snedig metode jeg var ute etter, takk. Jeg lurer litt på hvor mye vekten din minsker når du er under vann.. Vekten din er selvsagt akkurat det samme, men vi forstår jo klart hva du mener. Svaret på det vil variere litt etter hva som er "vann" og mye etter hvor mye luft du har i lungene. Med fulle lunger i saltvann vil du flyte og ha "negativ vekt", mens med tomme lunger i ferskvann vil du ha en liten "positiv vekt". De dataene jeg finner bruker 1000g/l som en menneskekropps tetthet som betyr at din vekt er "null" i vanlig vann dersom det tallet stemmer. Dersom dere vil vite nøyaktig kan dere ta en vannbeholder, lage en strek der vannstanden er, legge en kropp oppi under vann og så lage en ny strek der vannstanden er. Personen går så ut og dere måler hvor mye vann dere må tømme oppi (10 liter bøtter og 1liter litersmål) for å flytte vannstanden fra merke 1 til 2. Personens vekt delt på volumet den har fortrengt gir personens tetthet og den tettheten minus vannets tetthet multiplisert med kroppens volum vil gi "vekten". Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hva er dette for noe snodige saker? Halogenpærer med UV filter? Hva skal de med det? Simen1: hjelp 6577290[/snapback] Det er for at pærene ikke skal bli solbrente. neida. Det er fordi halogenpærer har veldig varm glødetråd og dermed sender ut en del UV-lys. Dette kan være slitsomt for øynene særlig ved lang påvirkning. Ved ekstrem bruk kan man bli solblind, og det er veldig smertefullt. Kan sammenlignes med at huden flasser av etter å ha blitt veldig solbrent, bare at det gjelder netthinna i øynene. Kur: befinne seg i et 100% mørkt rom til smertene går over. Normalt noen få dager.Gjerne med hjelp av en hodepinetabelett i ny og ne. Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 hvor kan jeg finne busstabeller på nett? trenger helst svar fort. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 hvor kan jeg finne busstabeller på nett? trenger helst svar fort. 6578448[/snapback] kommer ann på hvor du skal, www.trafikanten.no i oslo iaffal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg