Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Jeg antar at tomrommet bare ville fylt seg med luften rundt. Det er vel egentlig bra at det ikke er mulig å teleportere seg bort, hva om du teleporterte deg til en flekk hvor det stod en massiv blokk av bly?

6572887[/snapback]

 

 

Eller motsatt, tenk det vakumet som oppstår når en stor gjenstand blir teleportert vekk!

6573057[/snapback]

DEt går ikke ann å teleportere uansett, det er fysisk umulig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
DEt går ikke ann å teleportere uansett, det er fysisk umulig!
Det er vi fullt klar over, men dette er da tross alt en tråd for snedige spørsmål ;)
Lenke til kommentar
DEt går ikke ann å teleportere uansett, det er fysisk umulig!
Det er vi fullt klar over, men dette er da tross alt en tråd for snedige spørsmål ;)

6573364[/snapback]

Ja men da finnes det ikke noe svar. Og at tomrommet blir fylt osv. Samme som om du har hånden i lufen så drar du den fort til høyre. Tomrom blir fylt av luft.

Lenke til kommentar
Hæ?

Jeg spurte jo ikke om det var mulig, jeg er fullstendig klar over det faktum at det er fysisk mulig, det var hypotetisk.

Takk, nå minte du meg på hvorfor jeg lar meg irritere av sånne som deg.

6573475[/snapback]

ååå. Du spør om hva som skjer med tomrommet. Det kan aldri bli noe tomrom. Takk nå minte du meg på det samme :nei::nei:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
ååå. Du spør om hva som skjer med tomrommet. Det kan aldri bli noe tomrom.
Tenk på luften som et rom fyllt med små pingpong-baller. Om du står i midten av disse ballene og beveger hånden vil ballene bare forskyve seg rundt og havne i "tomrommet". Det er slik det skjer i lave hastigheter. Så kan vi ta et eksempel i høy hastighet. Vi vet alle at aerodynamikk er viktig for hastighet. Når luften passerer en gjenstand i høy fart vil det skapes lavere trykk på enkelte steder (uten at jeg kan for mye om dette). Hva ville da skjedd dersom en gjenstand hypotetisk sett kunne forsvinne fra et område og fremstå på et annet område øyeblikkelig? Altså ikke at det tok 4 millisekund eller 0.0000000000001 nanosekund, men umiddelbart. Ville det ikke da blitt et lavtrykk (vakuum) der hvor gjenstanden var, og ville ikke dette bli fyllt med luften rundt ganske fort? Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
ååå. Du spør om hva som skjer med tomrommet. Det kan aldri bli noe tomrom.
Tenk på luften som et rom fyllt med små pingpong-baller. Om du står i midten av disse ballene og beveger hånden vil ballene bare forskyve seg rundt og havne i "tomrommet". Det er slik det skjer i lave hastigheter. Så kan vi ta et eksempel i høy hastighet. Vi vet alle at aerodynamikk er viktig for hastighet. Når luften passerer en gjenstand i høy fart vil det skapes lavere trykk på enkelte steder (uten at jeg kan for mye om dette). Hva ville da skjedd dersom en gjenstand hypotetisk sett kunne forsvinne fra et område og fremstå på et annet område øyeblikkelig? Altså ikke at det tok 4 millisekund eller 0.0000000000001 nanosekund, men umiddelbart. Ville det ikke da blitt et lavtrykk (vakuum) der hvor gjenstanden var, og ville ikke dette bli fyllt med luften rundt ganske fort?

6573669[/snapback]

Vil svare om en uke, må dra nå. zorry!

Lenke til kommentar
Har fått lønningsslipp i posten nå, der står det "Dato: 30.07.06" altså Søndagen.

 

Er det meningen jeg skal få pengene idag da? Hadde ikke noe inne da jeg sjekket ca halv 1/1

6573402[/snapback]

 

 

Tror du får de før de som skal sette de over tar helgen ;P om de ikke jobber i helgen da x]

 

For selv om det ligger inne, må det gjøres "manuellt" tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvis du flytter hånden, så vil jo luften tas fra der du flytter hånden til...

men hvis du teleporterer deg ut i verdensrommet.

da ville det jo ikke være noe ekstra luft til å tette tomrommet?

da vil alltid noe rom være tomt?

Egentlig ikke, det blir bare et lavere trykk. Ta en bøtte, putt 2 store steiner oppi og fyll den med 7 liter vann. La oss si disse steinene er så store at de da rommer 3 liter, slik at det blir 10 liter totalt. Når du da tar ut disse steinene vil du da ha 7 liter vann. Men om du hadde gjort det samme med en lukket tank med luft ville fortsatt luften fyllt hele tanken, men du ville fått et lavere trykk. Trykket på luften rundt oss er fast, enten 0 eller 1 bar (alt etter hva som du setter som 0-verdien). Om alle ting på jorden hadde magisk teleportert seg til en annen planet hadde luften fått ett større areal å boltre seg på, og det totale trykket over hele jorden ville blitt mindre. Eller tar jeg grusomt feil nå?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Tordenvær ute. Går sikkert fort over, så jeg gidder ikke slå av maskinen. :p
Pingler, mammaer og blondiner slår av elektrisk utstyr under elektriske stormer, nerder gidder ikke (noe som egentlig er litt dumt, for om det slår ned så kan du si takk og farvel til PCen. Men vi håper på det beste, ikke sant?)
Lenke til kommentar
Tordenvær ute. Går sikkert fort over, så jeg gidder ikke slå av maskinen. :p
Pingler, mammaer og blondiner slår av elektrisk utstyr under elektriske stormer, nerder gidder ikke (noe som egentlig er litt dumt, for om det slår ned så kan du si takk og farvel til PCen. Men vi håper på det beste, ikke sant?)

6573881[/snapback]

 

Det stemmer det. :cool:

 

Er bare et par sorte skyer, og de er snart forbi (ser blå himmel bak), så innen jeg får slått av og dratt ut kontakter er vel uværet over.

 

Uhm. Dette var da ikke Siste Ordet. :blush:

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Hvis du flytter hånden, så vil jo luften tas fra der du flytter hånden til...

men hvis du teleporterer deg ut i verdensrommet.

da ville det jo ikke være noe ekstra luft til å tette tomrommet?

da vil alltid noe rom være tomt?

Egentlig ikke, det blir bare et lavere trykk. Ta en bøtte, putt 2 store steiner oppi og fyll den med 7 liter vann. La oss si disse steinene er så store at de da rommer 3 liter, slik at det blir 10 liter totalt. Når du da tar ut disse steinene vil du da ha 7 liter vann. Men om du hadde gjort det samme med en lukket tank med luft ville fortsatt luften fyllt hele tanken, men du ville fått et lavere trykk. Trykket på luften rundt oss er fast, enten 0 eller 1 bar (alt etter hva som du setter som 0-verdien). Om alle ting på jorden hadde magisk teleportert seg til en annen planet hadde luften fått ett større areal å boltre seg på, og det totale trykket over hele jorden ville blitt mindre. Eller tar jeg grusomt feil nå?

6573845[/snapback]

er det ikke 1 bar fordi luften over "trykker" (ørlite, men er jækla høyt opp) ned på oss, så ville vel tro at det ville blitt lettere luft høyere oppe.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...