Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Lurer på hvorfor alle bruker windows, når det er windows som importerer mest dritt uansett.
Hva mener du med "impoterer mest dritt"? Windows er et flott operativsystem så lenge du vet å bruke det riktig. Om du vet hva du gjør så skal det ikke så mye til for å kunne holde windows brukbar. Innstallerte XP på denne PCen i desember i 2004 og den går som en klokke fortsatt, selv om jeg har rota mye i registeret og modifisert ganske så mye av det som kan modifiseres. Sammenlign windows med en bil, så lenge du vet hvordan du skal kjøre så går det bra, men om du ikke har peiling vil du kræsje (bokstavlig talt).

6564111[/snapback]

Uansett hva du laster ned så får du masse spyware. Jeg har det beste antivirues osv. MEn likevel bruker pcen 5min på å starte. Før brukte den 15 sekunder.

 

På oppgavebehandlig har jeg 45 prossesser!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Uansett hva du laster ned så får du masse spyware. Jeg har det beste antivirues osv. MEn likevel bruker pcen 5min på å starte. Før brukte den 15 sekunder.

På oppgavebehandlig har jeg 45 prossesser!

Jeg gjentar meg selv; Dersom du vet hva du gjør går det bra. Jeg har ingenting spyware eller noe slikt, selv om jeg laster ned både det ene og det andre. Dessuten har jeg 48 prosesser kjørende på PCen, men det har ingenting å si så lenge det er meningen at de skal kjøre. Fra jeg skriver BIOS-passord til jeg ser login-skjermen til XP tar det ganske nøyaktig 1 minutt, dette er da uten bootscreen.
Lenke til kommentar
Uansett hva du laster ned så får du masse spyware. Jeg har det beste antivirues osv. MEn likevel bruker pcen 5min på å starte. Før brukte den 15 sekunder.

På oppgavebehandlig har jeg 45 prossesser!

Jeg gjentar meg selv; Dersom du vet hva du gjør går det bra. Jeg har ingenting spyware eller noe slikt, selv om jeg laster ned både det ene og det andre. Dessuten har jeg 48 prosesser kjørende på PCen, men det har ingenting å si så lenge det er meningen at de skal kjøre. Fra jeg skriver BIOS-passord til jeg ser login-skjermen til XP tar det ganske nøyaktig 1 minutt, dette er da uten bootscreen.

6564394[/snapback]

ok, men jeg er noob samma det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
lov og spørre om litt support her+

hvordan får jeg innlegg inn i *favoritter*+

Nei, det er ikke lov med support her. Øverst i tråden (hvertfall på hw.no dynamisk-skin) står det "Legg til i favoritter".
Lenke til kommentar

:blush:

Dette er kankje ikke så veldig snedig, men det har blitt det for meg =(

 

Jeg klarer ikke å finne Bluetooth på min pappas bærbare maskin  :dontgetit:

Det er en dell XPS. Operativsystemet er  windows xp media center.

Noen som vet hvor jeg kan aktivere bluetoothen?

Må jeg ha et program?

6564338[/snapback]

Er det bluetooth på denne maskinen i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Uansett hva du laster ned så får du masse spyware. Jeg har det beste antivirues osv.

6564344[/snapback]

En mann med kløkt du :)

Og nei, det der med nedlastning og spyware gjelder ikke for alle. Jeg har ikke hatt spyware på maskinen på aldri så lenge. Det er jo ditt eget valg om du vil plukke opp horer med eller uten dong.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ingenting.. Folk klager støtt på at de får tonn av spyware, adware, virus og dritt, men jeg har aldri fått noe. Jeg har en pc med windows, jeg har skrudd av den medfølgende brannmuren, jeg har ingen antivirusprogrammer og ingen "ryddepc"programmer, allikevel har jeg aldri hatt så mye som en popup...

Lenke til kommentar
Tenk dere et hotel, Der det er hundre forskjellige lAser med hundre forskjellige nOkler, hvordan kan det vare en universjalnokkel da?

6562968[/snapback]

Jeg regner med at du snakker om vanlige sylinderlåser og løsningen der er flerdelte pinner i trommelen. Du vet sikkert at en vanlig lås fungerer ved at det er en rekke av todelte pinner, driver pin og key pin, av forskjellige lengder med en fjær bak som stikker inn i en trommel og hindrer den fra å bevege seg. For å låse opp en slik må alle pinnene (vanligvis 6-7 i husdører, sikkert mindre inne på et hotel) dyttes mot fjæra så mye at skjæringspunktet mellom de to pinnedelene kommer akkurat i kanten av sylinderen. I låser hvor det skal være en universellnøkkel derimot består minst en av pinnene av flere enn to deler, de i midten heter spacer pin, slik at flere mulige nøkkler kan låse den opp. Hver pin gis et tall som forteller hvor langt det er til skjæringspunktet (jeg tror det vanlige er ni) og en nøkkel kan derfor beskrives som 5-5-6-4-2 f.eks.

n0kkel1.PNG

 

Her ser du en tenkt (6/4)-4-4-4-4 lås hvor både nøklene 4-4-4-4-4 og 6-4-4-4-4 kan åpne låsen.

 

Så dersom det totalt er fem pinner i nøkkelserien, fire av disse er statiske, den siste har en spacer pin og det er ti forskjellige pinlengder kan du ha opp til ti forskjellige låser hvor en nøkkel kan låse opp alle sammen. Ved å gi flere av pinnene en spacer pin øker du tallet til 100, 1000, 10000 og 100000 kombinasjoner og det vil alltid være en nøkkel som kan åpne alle sammen, nemlig den nøkkelen som bruker de alternative skjæringspunktene. Men problemet dersom du bruker det maksimale antall nøkler er at selv om kun en nøkkel kan åpne alle låser er det flere som kan åpne >1 lås og derfor må det også settes visse regler inn slik at du ungår det.

En slik regel kan være at en verdi blir reservert til universalnøkkelen og det mest logiske er at det blir 0 fordi ingen vanlige nøkler kan files til denne verdien da det er den høyeste taggen på nøkkelen.

 

Så i en lås hvor universalnøkkelen er 0-1-4-3-1 og alle pinnene har en spacer pin er det 9*8*5*6*8 mulige undernøkler dersom fra universalverdien og opp ikke er gyldig som gir 17280.

I mange situasjoner er det også greit å ha flere typer universalnøker, f.eks som gjelder for alle låser, en som gjelder for hele bygning A og en som gjelder for tredje etasje i bygning A og dette blir løst ved å ha flere spacer pins, en for hver ekstra universalnøkkeltypel.

 

n0kkel2.PNG

 

Her er det bilde av tre tenkte låser i denne serien med nøkler:

3-6-5-7-5 | 3-10-7-8-4 | 9-2-8-9-7

Men alle disse låsene kan også åpnes av 0-1-4-3-1.

 

Jeg har det beste antivirues osv.

Virus != Spyware.

Spyware, adware, virus, trojaner og ormer er forskjellige ting i familien malware og må beskyttes mot på ofte forskjellige måter. Du kan begynne reparasjonen med å besøke denne kategorien, lese stickyen og poste en tråd med hijackthislogg. Da vil trolig noen hjelpe deg med å rense systemet så fra de mest åpenlyse problemene og dersom du samtidig spør etter gode tips om hvordan du skal beskytte deg har de nok mye å si om det også. (STICKY!)

 

Mine tips er : Opera eller Firefox i stedet for IE, nazi brannmur, adaware scan en gang i blandt, Windows Defender dersom du vil ha et enkelt program som beskytter hele tiden og trolig viktigest av alt er at du alltid har Windows helt oppdatert fra Windowsupdate.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Jeg har det beste antivirues osv
Virus != Spyware.

Spyware, adware, virus, trojaner og ormer er forskjellige ting i familien malware og må beskyttes mot på ofte forskjellige måter. Du kan begynne reparasjonen med å besøke denne kategorien, lese stickyen og poste en tråd med hijackthislogg. Da vil trolig noen hjelpe deg med å rense systemet så fra de mest åpenlyse problemene og dersom du samtidig spør etter gode tips om hvordan du skal beskytte deg har de nok mye å si om det også. (STICKY!)

 

Mine tips er : Opera eller Firefox i stedet for IE, nazi brannmur, adaware scan en gang i blandt, Windows Defender dersom du vil ha et enkelt program som beskytter hele tiden og trolig viktigest av alt er at du alltid har Windows helt oppdatert fra Windowsupdate.

 

Takk for nice svar! skal gjøre det. Selv om jeg allerede har Panda 2006, adaware, og brannmur i pandan. Men får aldri noe popups o.l, men jeg pc bruker lang tid på å starte!

Endret av HaGbErT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Takk for nice svar! skal gjøre det. Selv om jeg allerede har Panda 2006, adaware, og brannmur i pandan. Men får aldri noe popups o.l, men jeg pc bruker lang tid på å starte!
Da kan jeg anbefale deg å bruke programmer som rydder opp i registeret ditt og kanskje også defragmenterer det. Hvis ikke registeret vedlikeholdes får du trøbbel, når du innstallerer programmer legges ting i registeret, men de slettes sjelden når du avinnstallerer. Men vi er litt off-topic nå, skal ikke være support her ;)
Lenke til kommentar
Takk for nice svar! skal gjøre det. Selv om jeg allerede har Panda 2006, adaware, og brannmur i pandan. Men får aldri noe popups o.l, men jeg pc bruker lang tid på å starte!
Da kan jeg anbefale deg å bruke programmer som rydder opp i registeret ditt og kanskje også defragmenterer det. Hvis ikke registeret vedlikeholdes får du trøbbel, når du innstallerer programmer legges ting i registeret, men de slettes sjelden når du avinnstallerer. Men vi er litt off-topic nå, skal ikke være support her ;)

6566758[/snapback]

ok takk. har du navnet på det programmet?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...