Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Jeg skal få meg et Visa kort nå mot slutten av uken, da jeg har electron nå.

 

Men så husker jeg ikke helt hva de sa nede i banken. Skal man gå til banken å "registrere" klyppingen(ødeleggelsen) av kortet, slik at de ikke lenger tror at jeg har det, eller skal jeg bare klyppe det så fort jeg får Visaet?

6541768[/snapback]

 

Eg kasta gamle visan min i ovnen som regel når eg får nye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Jeg skal få meg et Visa kort nå mot slutten av uken, da jeg har electron nå.

 

Men så husker jeg ikke helt hva de sa nede i banken. Skal man gå til banken å "registrere" klyppingen(ødeleggelsen) av kortet, slik at de ikke lenger tror at jeg har det, eller skal jeg bare klyppe det så fort jeg får Visaet?

Jeg fikk beskjed om å komme inn med mitt Visa Electron slik at de kunne slette det fra systemet.
Lenke til kommentar
Kor lang tid går det før 1.5 liter cola blir kald i kjøleskapet?

 

er ikkje plass i frysern + at eg har glemt cola'n min der før...  vil ha den flytende!

6542563[/snapback]

Det minner meg på et spørsmål om hvordan man kan kjøle brus raskest mulig hjemme.

 

Min teori er at rennende kaldt vann får den raskt ned til ca 10'C (ca 15-30min) men at det naturlig nok vil gå mye tregere derfra og ned til f.eks 5'C siden det er så liten differanse på temperaturen i vannet og brusen. Derfor pleier jeg å tørke av flaska og legge den i fryseren en halvtime etter det. Man kan gjerne sette på alarmen på mobilen så man ikke glemmer det.Jeg legger den ganske langt nede i fryseskapet siden kald luft synker og fordi jeg har mye syltetøy der med mye oppmagasinert "kulde". Med denne metoden blir brusen (1,5l) perfekt på bare en times tid. dvs. at det så vidt begynner å fryse litt i tuten, noe som igjen betyr at brusen er ca 0'C og vil holde seg drikkekald i minst en halvtime etter at den er satt på bordet. PS. Dersom man har 0,5l eller mer enn en 1,5l så må nok tidene og metoden justeres litt.

 

Er det noen som har noen ennå raskere eller bedre metoder?

Lenke til kommentar
Er det noen som har noen ennå raskere eller bedre metoder?

6542697[/snapback]

Flytende nitrogen :p

 

Men sånn seriøst, så har jeg sånn ca samme erfaringer som deg. La stå under rennende kaldt vann en liten stund, og putt i fryseren etterpå. Etter rundt 30 min - time er drikken god og kald :)

Lenke til kommentar
Er det noen som har noen ennå raskere eller bedre metoder?

6542697[/snapback]

Flytende nitrogen :p

6542708[/snapback]

En utmerket løsnig for de som har slikt tilgjengelig.

 

Som en god plan B vil jeg anbefale en bøtte med knust is med litt vann, væskekontakt gir rask varmetransport ut fra brusen.

 

Skal du være mer avansert (da helst i forumet for Teknologi & Vitenskap), blander du inn salt. Dette kan gi så lav temperatur at du kan få alvorlige frostskader, og det er ikke lenge siden jeg hørte en kar ble skadet da han skulle fjerne is fra fryseren sin ved bruk av vann og salt.

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat ved med på volleyballturnering, og har vært ute i solen fra litt over 10 idag, til 4.

 

Har ikke brukt solbriller, og har hele tiden ,måtte se opp etter ballen(og har derfor sett mot mye lys).

 

Spørsmål:

Nå når jeg kommer inn, så syner jeg alt ser mye mer rødt ut, og synes alt som ikke har en sterk farge, har et snev av rødhet i seg.

 

Har det noen sammenheng ?

 

Hvorfor er det slik ?

6542472[/snapback]

Jeg har hørt om denne effekten på synet etter at en har arbeidet hardt og da trenger mye sukker. Kan det stemme i ditt tilfelle?

 

Det er noe jeg har hørt om for lenge siden, men er utenfor mitt fagfelt. En rask kikk på Google antyder at blodsukkernivået kan påvirke synet. Skal du gå grundig til verks må du prøve med/uten solbriller og med/uten nok sukker. Jeg tar naturligvis intet ansvar for følgene.

Lenke til kommentar
Kor lang tid går det før 1.5 liter cola blir kald i kjøleskapet?

 

er ikkje plass i frysern + at eg har glemt cola'n min der før...  vil ha den flytende!

6542563[/snapback]

 

Brannslukknings apparat :D

6543079[/snapback]

 

For guds skyld, sørg nå for at det er et CO2 basert apparat. Ellers 'pudrer' du bare flaska di :roll: med bakepulver.

Lenke til kommentar
Motorcross? Hvor er motoren? :hmm:

Moto, ikke motor.Vet ei hva det står for

Namnet kjem av at det i utgangspunktet var omlag det same som motocross (nei, ingen r), berre at ein gjorde det på syklar. Ein konkurrerte på banar med hopp og svingar, der det var fyrstemann til mål.

 

Sidan starten har sporten fått fleire greiner. Racing vert framleis drive med, men den forma som ein kanskje ser mest av i dag er freestyle, og dei ulike greinene der. Den greina som ligg nærast utgangspunktet er dirt, der ein hopper på ei serie av hopp, og gjer triks. Andre greiner er street, vert ("halfpipe"), flatland og miniramp.

Endret av incanus
Lenke til kommentar
Kor lang tid går det før 1.5 liter cola blir kald i kjøleskapet?

 

er ikkje plass i frysern + at eg har glemt cola'n min der før...  vil ha den flytende!

6542563[/snapback]

Det minner meg på et spørsmål om hvordan man kan kjøle brus raskest mulig hjemme.

 

Min teori er at rennende kaldt vann får den raskt ned til ca 10'C (ca 15-30min) men at det naturlig nok vil gå mye tregere derfra og ned til f.eks 5'C siden det er så liten differanse på temperaturen i vannet og brusen. Derfor pleier jeg å tørke av flaska og legge den i fryseren en halvtime etter det. Man kan gjerne sette på alarmen på mobilen så man ikke glemmer det.Jeg legger den ganske langt nede i fryseskapet siden kald luft synker og fordi jeg har mye syltetøy der med mye oppmagasinert "kulde". Med denne metoden blir brusen (1,5l) perfekt på bare en times tid. dvs. at det så vidt begynner å fryse litt i tuten, noe som igjen betyr at brusen er ca 0'C og vil holde seg drikkekald i minst en halvtime etter at den er satt på bordet. PS. Dersom man har 0,5l eller mer enn en 1,5l så må nok tidene og metoden justeres litt.

 

Er det noen som har noen ennå raskere eller bedre metoder?

6542697[/snapback]

 

Litt of topic:

Har hørt at varmt vann fryser fortere enn kaldt vann, er det sandt?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...