Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Størrelsen på hjernen har lite å si. Einsteins hjerne var 15% mindre enn gjennomsnittet.

Kilde?

 

Alt jeg finner når jeg søker sier at hjernen hans var av helt normal størrelse, bare 15% bredere enn kontrollhjernene i en test av <200 hjerner.

 

Så vidt jeg vet blir hjernestørrelse ofte brukt til å finne ut hvor intelligent et dyr er, men intelligens har nok lite med mulighet for å føle fysisk smerte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Så vidt jeg vet blir hjernestørrelse ofte brukt til å finne ut hvor intelligent et dyr er, men intelligens har nok lite med mulighet for å føle fysisk smerte.
Sikker? Det er hjernen som mottar alle signalene fra nervene og bestemmer hva som skal skje. Min logikk sier at en mindre hjerne gir mindre kapasitet til å behandle følelser. Fisken har garantert følelser, men hvor gode de er og nøyaktig hva den kan føle kan vi jo ikke vite helt sikkert. Eller?
Lenke til kommentar
Størrelsen på hjernen har lite å si. Einsteins hjerne var 15% mindre enn gjennomsnittet.

Kilde?

 

Alt jeg finner når jeg søker sier at hjernen hans var av helt normal størrelse, bare 15% bredere enn kontrollhjernene i en test av <200 hjerner.

 

Så vidt jeg vet blir hjernestørrelse ofte brukt til å finne ut hvor intelligent et dyr er, men intelligens har nok lite med mulighet for å føle fysisk smerte.

6538003[/snapback]

Hm. Jeg er helt sikker på at jeg har lest noe om at hjernen var 15% mindre enn vanlig. Men det er lenge siden, så minnet kan godt ha forskrudd seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det var bare en del av hans hjerne som var større enn normalt.

 

«To compensate, the inferior parietal lobe was 15 percent wider than normal. The inferior parietal region is responsible for mathematical thought, visuospatial cognition, and imagery of movement. Einstein's brain also contained 73 percent more glial cells than the average brain.»

 

Kilde

Lenke til kommentar

Jeg må skifte telefonabonemang. Har Chess kontant og var fornøyd med det, men så skiftet Chess teleoperatør fra Telenor til Netcom og med Netcom har jeg veeeldig dårlig dekning der jeg bor :(

 

Noen som kan anbefale et kontantkortabonemang med Telenor dekning?

Vurderer Tele2 Scratch.

Lenke til kommentar
Jeg må skifte telefonabonemang. Har Chess kontant og var fornøyd med det, men så skiftet Chess teleoperatør fra Telenor til Netcom og med Netcom har jeg veeeldig dårlig dekning der jeg bor  :(

 

Noen som kan anbefale et kontantkortabonemang med Telenor dekning?

Vurderer Tele2 Scratch.

6540684[/snapback]

 

det er et eget forum om dette her...

 

 

 

No support: Dette er ikke en thread der du skal spørre om alle mulige dataproblemer som du har, vi har resten av forumet til akkurat det.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du må nok be etter papirer selv. Alle attester og slikt skal legges ved CVen når du søker på ny jobb, så det er ditt ansvar å skaffe alle papirene. Og så er det heller aldri smart å sende originalene ;)

Lenke til kommentar
Er det mulig å ha Sauron I The Battle for middle earth ?

6541155[/snapback]

Nei, han får du nok ikke spille.

men spillet er fett, så du bør spille det uansett

6541191[/snapback]

 

k. Takk :)

 

Jeg er sikker på å ha sett et screenshot av ham i battle for middle earth et eller annet sted nettet :p sikkert mod eller no

 

edit : HER !

Endret av Moff
Lenke til kommentar
Si at en artist (f.eks. Aylar) legger ved en singel (f.eks. "Boys Boys Boys") i et blad (f.eks. FHM); kan hun da si at hun har solgt like mange singler som FHM har solgt blader av den utgaven?
Tja, hadde bladet satt opp prisen pga cden kunne hun sagt det, men sålenge singelen bare hadde blitt lagt med som en bonus blir det litt feil å si det. Faktisk ville det blitt litt feil uansett i mine øyne, du kjøper ikke bladet for å få med singelen.

6534854[/snapback]

 

Så vidt jeg vet så satt de opp prisen på bladet når singelen var med, så hun kan nok regne de som solgte. Forleggeren/whatever til FHM har jo betalt for singlene.

6534888[/snapback]

Dem satt opp med 10 kroner eller no sånt. Jeg kjøpte det, men IKKE på grunn av cden så det blir latterlig å legge det til på det hun har solgt

Lenke til kommentar
Er det mulig å ha Sauron I The Battle for middle earth ?

6541155[/snapback]

Nei, han får du nok ikke spille.

men spillet er fett, så du bør spille det uansett

6541191[/snapback]

 

k. Takk :)

 

Jeg er sikker på å ha sett et screenshot av ham i battle for middle earth et eller annet sted nettet :p sikkert mod eller no

 

edit : HER !

6541220[/snapback]

Svarte, stemmer sikkert det.

 

det der er et av de siste oppdraga på dem onde kampanjen hvis jeg husker riktig. etter det skal du ødelegge en alve-fortress og da har du klart den onde kampanjen

 

Lenke til kommentar

Jeg skal få meg et Visa kort nå mot slutten av uken, da jeg har electron nå.

 

Men så husker jeg ikke helt hva de sa nede i banken. Skal man gå til banken å "registrere" klyppingen(ødeleggelsen) av kortet, slik at de ikke lenger tror at jeg har det, eller skal jeg bare klyppe det så fort jeg får Visaet?

Lenke til kommentar
Jeg skal få meg et Visa kort nå mot slutten av uken, da jeg har electron nå.

 

Men så husker jeg ikke helt hva de sa nede i banken. Skal man gå til banken å "registrere" klyppingen(ødeleggelsen) av kortet, slik at de ikke lenger tror at jeg har det, eller skal jeg bare klyppe det så fort jeg får Visaet?

6541768[/snapback]

jeg trengte ikke å klippe mitt gamle eller levere det i banken når jeg fikk mitt Visa-kort.

 

i såfall bør du ta det med ned i banken og spørre.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat ved med på volleyballturnering, og har vært ute i solen fra litt over 10 idag, til 4.

 

Har ikke brukt solbriller, og har hele tiden ,måtte se opp etter ballen(og har derfor sett mot mye lys).

 

Spørsmål:

Nå når jeg kommer inn, så syner jeg alt ser mye mer rødt ut, og synes alt som ikke har en sterk farge, har et snev av rødhet i seg.

 

Har det noen sammenheng ?

 

Hvorfor er det slik ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...